حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بیانیه سامسونگ درباره حمله هکری به این شرکت: آیا مشتریان در خطرند؟!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

دیروز در ترنجی درباره هک شدن سامسونگ توسط گروه هکری $Lapsus صحبت کردیم. برای خیلی از کاربران نگرانی به وجود آمده که آیا امنیت محصولات سامسونگ از جمله گوشی ها، تبلت ها و … در معرض خطر است؟ با انتشار بیانیه سامسونگ درباره حمله هکری به این شرکت پاسخ این نگرانی ها فعلا به صورت رسمی داده شده است.

بیانیه سامسونگ درباره حمله هکری گروه $Lapsus

غول فناوری کره ای امروز تایید کرد که هکرها با موفقیت اطلاعات داخلی شرکت و کد منبع (Source code) دستگاه های گلکسی را از سامسونگ سرقت کرده اند.

خبر این رخنه چندی پیش گزارش شد و یک سازمان هکری به نام $Lapsus مسئولیت آن را بر عهده گرفت. این گروه که اخیراً انویدیا را هک کرده است، اسکرین‌شات‌هایی را به اشتراک گذاشته که ظاهراً حدود 200 گیگابایت اطلاعات دزدیده شده را نشان می‌دهد. این اطلاعات از جمله کد منبع مورد استفاده سامسونگ برای رمزگذاری و عملکردهای باز کردن قفل بیومتریک در سخت‌افزار گلکسی های این شرکت است.

گروه هکری $Lapsus سامسونگ را هک کرد

سامسونگ در بیانیه‌ای امروز هویت هکرها و همچنین سرقت اطلاعات مربوط به رمزگذاری و بیومتریک را تایید یا رد نکرد. اما، این شرکت گفت که هیچ اطلاعات شخصی، چه متعلق به کارمندان یا مشتریان، به سرفت نرفته است.

این هک شدن هیچ تاثیری روی کسب و کار سامسونگ یا مشتریان ندارد

سامسونگ در بیانیه‌ای گفت:

“یک نقص امنیتی مربوط به برخی داده‌های داخلی شرکت وجود دارد. طبق تجزیه و تحلیل اولیه ما، این نقض شامل برخی از سورس کدهای مربوط به عملکرد دستگاه های گلکسی است، اما شامل اطلاعات شخصی مصرف کنندگان یا کارمندان ما نمی شود. در حال حاضر، ما هیچ تاثیری بر کسب و کار یا مشتریان خود پیش بینی نمی کنیم. ما اقداماتی را برای جلوگیری از چنین حوادث بعدی انجام داده ایم و به خدمات رسانی به مشتریان خود بدون اختلال ادامه خواهیم داد.”

در مورد هک اخیر انویدیا، گروه هکر $Lapsus تلاش کرد تا از این شرکت باج‌گیری کند و تهدید به افشای اطلاعات آنلاین کرد. این گروه از انویدیا خواست محدودیت‌های استخراج ارز دیجیتال را از برخی GPUها حذف و درایورهای این کارت‌های ویدئویی را Open Source کند. مشخص نیست که آیا $Lapsus تهدیدی علیه سامسونگ در تلاش برای گرفتن امتیازات خاص انجام داده است یا خیر.

شما گوشی سامسونگ دارید؟ فعلا که جای نگرانی وجود ندارد اما اگر خبر جدیدی منتشر شد شما را با خبر خواهیم کرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)