حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرور مجازی چیست و تفاوت آن با آی پی ثابت چیست؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

سرور مجازی

با گسترش روز افزون نیاز به اینترنت و همچنین اضافه شدن مشکلات در استفاده از خدمات وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها در ایران، کاربران متعددی قصد خرید سرور مجازی یا آی پی ثابت خارجی دارند. اما تفاوت سرور مجازی با IP ثابت چیست و قیمت هر یک چقدر است؟ در صورت نیاز به هر کدام از این دو خدمت، آن را از کجا تهیه نماییم؟ در این مقاله قصد داریم تا در ابتدا مزایای و معایب سرور مجازی و آی پی ثابت را بیان کرده، سپس این دو خدمت را با یکدیگر مقایسه کنیم تا بهتر بتوانید از میان آن دو، انتخاب کنید. در نهایت نیز وبسایت‌هایی را برای هر یک معرفی میکنیم که بهترین خدمت را در کنار بهترین قیمت ارائه کرده و در حقیقت بهترین سایت خرید آی پی ثابت را به شما معرفی خواهیم کرد.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی در حقیقت یک کامپیوتر است که در یک مکان مشخص از دنیا قرار گرفته است. با استفاده از نرم‌افزارهای خاص، شما به این کامپیوتر متصل شده و از آن پس، اتصال شما از همان نقطه به دنیای اینترنت وصل خواهد شد. برای مثال، اگر طراح سایت یا کدنویس هستید که نیاز به استفاده از خدمات گوگل آنالتکیز، گوگل ادز و … دارید، به سادگی می‌توانید از این خدمات استفاده کنید. همانطور که می‌دانید، این سایت‌ها در ایران غیرفعال بوده و عملا کاربران ایرانی به محض ورود به این سایت‌ها، با اخطار روبرو خواهند شد. در کنار این دو خدمت گوگل، بسیاری از سایت‌ها در ایران در دسترس نبوده و به کاربران ایرانی خدمات نمی‌دهند. خرید سرور مجازی این امکان را به شما خواهد داد تا بدون محدودیت، از اینترنت لذت ببرید.

همچنین، اگر نیاز به دانلود یک فایل سنگین برای کارهای خود دارید، پس از اتصال به سرور مجازی، این دانلود از طریق اینترنت همان کشور انجام شده که به معنای سرعت فوق‌العاده بالای آن است. برای مثال، اگر نیاز به دانلود کردن یک برنامه یا فریم ورک باشد، به سادگی این فایل برروی کامپیوتر مجازی دانلود و سپس نصب خواهد شد. برای مثال، خرید سرور مجازی امارات به شما این امکان را می‌دهد تا از حداکثر سرعت و پهنای باند لذت ببرید.

مزایای سرور مجازی

سرور مجازی همانند یک کامپیوتر بوده و دارای مشخصات فیزیکی همانند هارد، رم و پردازنده است. بنابراین، با انتخاب صحیح سرور مجازی می‌توانید خود را پشت یک سیستم قدرتمند تصور کرده که از سرعت بسیار بالای اینترنت استفاده می‌کند. تمامی اقداماتی که با کامپیوتر خود انجام می‌دهید، در سرور مجازی نیز قابل انجام است. اگرچه سرعت اینترنت ایران برروی سرعتی که شما تجربه خواهید کرد اثرگذار است، اما از پهنای باند ایرانی صرفا برای نمایش صفحه استفاده شده و هیچ دانلود جانبی یا پردازش دیگری انجام نمی‌شود. بنابراین، محدودیت سرعت اینترنت ایران عملا خللی در تجربه‌ی حرفه‌ای شما نخواهد داشت. برای مثال، اگر قصد دانلود کردن یک فایل 100 گیگاباتی برروی سرور مجازی را داشته باشید، بسته به سرور انتخاب شده، ممکن است این دانلود در چند ثانیه انجام شود.

محدودیت‌های سرور مجازی

یکی از محدودیت‌های سرور مجازی یا همان VPS، قیمت نسبتا بالای آن در مقایسه با آی پی ثابت است. اما باید در نظر داشت که سرور مجازی همانند یک کامپیوتر واقعی بوده که مزایای جانبی بیشتری را نسبت به آی پی ثابت، در اختیار کاربر قرار می‌دهد. محدودیت‌های دیگری سرور مجازی، عمدتا مربوط به سخت‌افزار بوده که با پرداخت هزینه‌ی بیشتر، به صورت آنی قابل افزایش و ارتقا بوده که از این جهت، جای هیچ نگرانی‌ای ندارد.

آی پی ثابت چیست؟

اتصال به اینترنت نیازمند یک معرف بوده که این معرف، آی پی کاربر است. هنگامیکه که از طریق وای فای یا دیتای گوشی به اینترنت متصل می‌شود، اتصال شما از طریق آی پی انجام گرفته که عموما نیز تغییر می‌کند. هر ارائه‌دهنده‌ی اینترنت (خانگی، دیتا و …)، مجموعه‌ای از آی پی‌ها را در اختیار داشته که برای کاربران خود استفاده می‌کنند. آی پی عملا بیانگر نقطه‌ی جغرافیایی اتصال به اینترنت است. بنابراین، زمانیکه مکان شما تغییر کند، آی پی نیز تغییر خواهد کرد. وبسایت‌های خارجی، با توجه به آی پی شما، متوجه ایرانی بودنتان شده و خدمات را به روی شما خواهند بست. به همین جهت نیز هنگامیکه قصد باز کردن خدمات این سایت‌ها را دارید، باید آی پی خود را به آی پی خارجی تغییر دهید. عملا فیلترشکن‌ها نیز همین کار را انجام داده، اما هیچ تضمینی برای ثابت ماندن آی پی ندارند.

اهمیت آی پی ثابت چیست؟

بسیاری از کاربرانی که قصد استفاده از خدمات پولی (مثلا گوگل ادز) را دارند، باید تلاش کنند که هیچگونه رفتار مشکوکی را نشان نداده تا حساب کاربری آن‌ها بلاک نشود. یکی از نکات مهم، ثابت نگهداشتن آی پی است. هنگامیکه از فیلترشکن (نسخه‌های رایگان)، استفاده کنید، نرم‌افزار به صورت اتوماتیک آی پی شما را تغییر داده تا به خلوت‌ترین سرور متصل شوید. به همین جهت نیز ممکن است اتصال یکبار از طریق کشور هلند برقرار شده و چند ثانیه بعد، از کشور فرانسه. همین تغییر لوکیشن و آی پی باعث می‌شود که وبسایت یا پلتفرمی که قصد استفاده از خدمات آن را دارید، به فعالیت شما مشکوک شود. خصوصا افرادی که در صرافی‌های رمزارزی همانند کوینکس، کوکوین و … فعالیت می‌کنند، باید همواره از ثابت ماندن آی پی اطمینان حاصل نمایند.

در کنار صرافی‌های رمزارز، افرادی که قصد استفاده از خدمات پرداخت خارجی را دارند، باید از ثابت ماندن آی پی خود، مطمئن باشند. برای مثال، خدمات مالی پی پل به شدت برروی تغییر آی پی محل اتصال حساس بوده و هرگونه تغییر در آن، باعث بالا رفتن میزان حساسیت نسبت به اکانت کاربر خواهد شد. در صورتیکه اتصال به آی پی ثابت خارجی قطع شده و آی پی ایران ثبت شود، احتمال بسته شدن حساب پی پل بسیار بالا خواهد رفت. این اتفاق (قطع آی پی خارجی و ثبت آی پی ایران) با نام نشت آی پی یا همان IP Leak شناخته می‌شود. امروزه ارائه دهندگان آی پی ثابت، خدمتی با نام کیل سوئیچ را ارائه کرده‌اند تا مانع از این رخداد (نشت آی پی) شوند. در هنگام خرید آی پی ثابت خارجی، حتما از داشتن گزینه کیل سوئیچ اطمینان حاصل نمایید.

تفاوت سرور مجازی با آی پی ثابت

با مطالعه‌ی بخش‌های فوق، حتما متوجه شدید که آی پی ثابت، فقط روشی برای تغییر آی پی ایران به آی پی یک کشور خارجی است. در حقیت با استفاده از vpn می‌توان آی پی خود را تغییر داد و با مخفی کردن هویت ایرانی، از خدمات تمامی سایت‌ها استفاده نمود. اما سرور مجازی یک کامپیوتر بوده که نه تنها آی پی را تغییر داده، بلکه سخت‌افزار را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از آی پی ثابت خارجی، سرعت دانلود شما تغییر نخواهد کرد (بلکه کمتر خواهد شد)، اما در صورت استفاده از سرور مجازی، سرعت دانلود (به سرور) تابع سرعت اینترنت در محل کشور سرور بوده که عموما ده‌ها برابر سرعت ایران است. قیمت آی پی ثابت به مراتب کمتر از سرور مجازی بوده و از همین رو، خرید آن را به صرفه کرده است. اما طبیعتا بعضی از کسب و کارها یا کاربران، باید از سرور مجازی استفاده نمایند. در مقاله بهترین سایت خرید vpn ارائه دهندگان ایرانی آی پی ثابت خارجی را بررسی کردیم و بهترین آن‌ها را با توجه به قیمت، کیفیت، سرعت، پشتیبانی و … معرفی نموده‌ایم.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات