حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

راهنمای خرید پلی استیشن؛ 8 نکته مهمی که باید بدانید!

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

خرید پلی استیشن یکی از جذاب‌ترین خریدها برای هر بازیکن مبتدی یا حرفه‌ای است. لذت خرید پلی استیشن زمانی حس می‌شود که با آگاهی کامل برای آن اقدام کنیم. در همین راستا در این مقاله می‌خواهیم با بیان 8 نکته مهم و ضروری، راهنمای کاملی از خرید پلی استیشن ارائه کنیم تا شما هنگام خرید با اطلاعات و آگاهی کامل خریدی آسان، خوشایند، باکیفیت و مطمئن را تجربه کنید. پس با ما همراه باشید.

انواع پلی استیشن موجود در بازار؛ راهنمای خرید PS4 و PS5 را دریافت کنید!

پلی استیشن‌ها انواع متقاوتی از PS1 تا PS5 دارند. هر کدام از کنسول ها در دوره خود علاقمندان و طرفدارانی داشته و بنا به شرایط و امکانات زمانه تغییر کرده است. در حال حاضر پلی استیشن نسل هشتم و نهم پرفروش‌ترین پی اس‌های بازار است. پلی استیشن‌های قدیمی‌تر به دلیل عدم سازگاری با قابلیت‌های جدید، فروش بسیار کمتری دارند. در همین راستا تمرکز مقاله حاضر بر روی راهنمای خرید PS4 و PS5 است.

کمپانی سونی پس از رونمایی از پلی استیشن 5 و عرضه آن به بازار، PS5 را جایگزینی برای PS4 دانسته است. چرا که قابلیت‌های PS5 به خوبی ارتقا یافته و جدیدترین محصول کمپانی سونی است. در ادامه همراه با مجموعه بزرگ گامالوپ مهمترین نکات هنگام خرید پلی استیشن را بررسی می‌کنیم.

بررسی مشخصات فنی پلی استیشن؛ پلی استیشن ۴ و 5 را با هم مقایسه کنید!

اولین موردی که هنگام خرید PS باید به آن توجه ویژه داشته باشید، مشخصات فنی است. با یک سرچ ساده در دنیای وب به‌راحتی مشخصات فنی پلی استیشن را به دست می‌آورید. مشخصات فنی کنسول‌ها اطلاعات زیر را به شما می‌دهند:

  • • پردازنده مرکزی (توجه کنید پلی استیشن چند هسته‌ای است)
  • • درایو اپتیکال
  • • حافظه خارجی
  • • خروجی ویدیوی (کیفیت پخش تصویر را به شما نشان می دهد)
  • • RAM
  • • حافظه داخلی (توجه کنید که حافظه HHD است یا SSD)
  • • و پردازنده گرافیکی

شم می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره تفاوت مشخصات فنی کنسول‌های سونی، به مقایسه آن‌ها بپردازید. با مقایسه مشخصات فنی پلی استیشن 4 و 5 متوجه می‌شوید که کدام کنسول ارتقا کیفیت و قابلیت‌ها را دارد و با شرایط شما هماهنگ‌تر است.

توجه کنید که خرید PS به معنای دسترسی به بازی‌ها نیست. بلکه شما باید برای خرید بازی باید اکانت قانونی داشته باشید. با خرید اکانت قانونی call of duty modern warfare 2 می‌توانید یکی از محبوب‌ترین بازی‌های پلی استیشن  را تجربه کنید.

کیفیت پردازنده گرافیکی و رزولوشن را بررسی کنید!

برای سنجش کیفیت پردازنده گرافیکی باید به ترافلاکس، سرعت کلارک و CU کنسول توجه کنید. ترافلاکس یک اصلاح مهم است و قدرت پردازنده گرافیکی را نشان می‌دهد. برای سنجش رزولوشن نیز باید کیفیت خروجی صدا و تصویر را بررسی کنید. به عنوان نمونه پلی استیشن 5 در واقع با 36 واحد محاسباتی میزان 10.3 ترافلاپس را به خود اختصاص داده و قدرت پردازنده گرافیکی آن تقریباً 8 برابر PS4 است. همچنین کیفیت تصویر PS5 به صورت K4 بوده و K8 را پشتیبانی می‌کند.

برای دسترسی به مزایای ویژه کمپانی سونی، فقط توجه به کیفیت گرافیک و صدا و تصویر PS کافی نیست. بلکه لازم است که اشتراک‌های جدید بازی‌ها را خریداری کنید. برای خرید اشتراک پلاس اکسترا می‌توانید با کارشناسان گامالوپ ارتباط بگیرید و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

بررسی تفاوت نسخه‌های پلی استیشن؛ قابلیت نسخه استاندارد PS5 بیشتر است!

پلی استیشن 4 و 5 هر کدام نسخه‌های خاص خود را دارند. نسخه‌های PS4 شامل:

  • • نسخه ابتدایی پلی استیشن 4
  • • پلی استیشن 4 اسلیم
  • • و پلی استیشن 4 پرو

نسخه PS4 پرو جدیدترین نسخه PS4 است و قابلیت‌های بیشتر و باکیفیت‌تری نسبت به نسخه‌های قبلی خود دارد. از بین نسخه‌های پی اس 4، خرید نسخه پرو به‌صرفه و منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

نسخه‌های PS5 شامل:

  • • نسخه استاندارد
  • • نسخه دیجیتال

هر کدام از نسخه‌های PS5 تفاوت‌هایی با هم دارند. بارزترین تفاوت دو نسخه استاندارد و دیجیتال این است که نسخه استاندارد دارای درایو دیسک است و با بازی‌های دیسکی و دیجیتالی هماهنگ است. اما نسخه دیجیتال فقط برای بازی‌های دیجیتالی است. همچنین در نسخه استاندارد PS5 می‌توانید بازی‌های PS4 دیسکی را نیز اجرا کنید اما نسخه دیجیتال این امکان را ندارد.

بررسی فضای ذخیره؛ پلی استیش 5 دارای هارد SSD است!

هنگام خرید حتما فضای هارد و ذخیره پلی استیشن را مد نظر داشته باشید. برخی از بازی‌ها سنگین است و نیاز به فضا و سرعت کافی دارد. تفاوت فضای ذخیره کنسول‌ها را با SSD و HHD نشان می‌دهند. هارد SSD قابلیت شخصی‌سازی داشته و عملکرد سریع‌تری نسبت به هارد HHD دارد.

سازگاری با بازی‌های قدیمی‌تر؛ با یک تیر دو نشان بزنید!

سازگاری با بازی‌‎های قدیمی یکی آیتم مهم است. چرا که هزینه‌های اضافی شما را کاهش می‌دهد. کنسول نسل جدید کمپانی سونی با 4000 بازی نسل هشتم سازگاری دارد. یعنی با خرید PS5 شما به آرشیو بزرگی از بازی‌های پلی استیشن 4 نیز دسترسی دارید. این قابلیت، وقت و هزینه گیمرها را ذخیره و تجربه کاربری خوشایندتری دارد.

قیمت بهترین پلی استیشن؛ مراقب تله قیمت باشید!

قیمت یکی دیگر فاکتورهای مهم در لیست راهنمای خرید پلی استیشن 5 یا 4 است. در حالت کلی قیمت PS5 از PS4 بیشتر است. با وجود ارتقا مشخصات فنی و امکانات پلی استیشن 5 منطقی است که قیمت بیشتری نسبت به پلی استیشن 4 داشته باشد. از سوی دیگر قیمت نسخه استاندارد PS5 بالاتر از نسخه دیجیتال PS5 است.

البته اختلاف قیمت دو نسل کنسول‌های سونی نسبت به هم زیاد نیست. در همین راستا توجه کنید که قیمت بسیار بالا و بسیار پایین در بازار می‌تواند یک تله باشد. برخی از افراد به نیت سوء استفاده از نوسانات قیمت دلار در بازار، با ارائه قیمت‌های بالا یا بسیار پایین، باعث سردرگمی خریداران می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم  قیمت پلی استیشن ارزان و مناسب را از مراجع اصلی فروش پلی استیشن دریافت کنید.

برای استعلام قیمت دقیق PS5 و PS4 می‌توانید از طریق شماره تماس‌های 06152370253 و 09302227675 با کارشناسان گامالوپ ارتباط بگیرید.

سرویس‌های آنلاین؛ سه سرویس پلاس پلی استیشن را بشناسید!

امکان بازی به صورت آنلاین و گروهی، تجربه‌ای جدید و لذت‌بخش است. پس به امکانات و قابلیت‌ سرویس‌ آنلاین کنسول‌ها توجه ویژه داشته باشید. کمپانی سونی با ارائه سه سرویس اشتراک جدید با نام‌های پلاس پلی استیشن اسنشال، اکسترا و پریمیوم، مزایا و تخفیف‌های ویژه‌ای را برای طرفداران خود و گیمرها در نظر گرفته است.

بررسی آرشیو بازی‌ها؛ بازی‌های PS4 بر روی PS5 قابل اجرا است!

آرشیو بازی های جذاب، پرطرفدار و هیجان انگیز پلی استیشن بسیار پربار است. بایگانی بازی‌های PS4 بسیار ناب است. بازی‌های پلی استیشن 5 نیز دست کمی از PS4 ندارد. God Of War، Until Down، Marvel’s Spider-Man: Miles Morales، Horizon Forbidden West از جمله معروف‌ترین و بهترین بازی‌های پلی استیشن 4 و 5 است.

به لطف قابلیت Backward Compatibility بازی‌های نسل هشم روی پلی استیشن 5 قابلیت نصب، دانلود و اجرا دارد. با وجود مشخصات فنی قوی‌تر پلی استیشن 5، به نظر می‌رسد اجرای بازی‌های پی اس 4 بر روی PS5 تجربه خوشایندتری داشته باشد.

گامالوپ بزرگترین فروشگاه پلی استیشن 4 و 5 در ایران؛ قبل از خرید مشاوره بگیرید!

در این مقاله راهنمای خرید پلی استیشن را بررسی و 8 نکته مهم و ضروی را برای خرید بهترین پلی استیشن بیان کردیم. در حال حاضر پی اس 4 و 5 بیشترین آمار فروش در بازار را دارند. البته با ارتقا پلی استیشن 5 به نظر می‌رسد که کم کم PS5 جای PS4 را بگیرد.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید PS از تیم تخصصی گامالوپ مشاوره بگیرید و با توجه به شرایط و بودجه‌ای که دارید بهترین کنسول اورجینال را خریداری کنید. گامالوپ همراه با تیمی تخصصی خود از سال 1394 تاکنون یکی از مراجع اصلی فروش کنسول پلی استیشن، اکانت قانونی، گیفت کارت پلی استیشن، لوازم جانبی گیم و دیگر محصولات گیم پلی است.

شما می‌توانید با پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته از همراهی کارشناسان گامالوپ برخوردار و با خریدی مطمئن، تجربه خوشایندی را از کنسول نسل جدید یا قدیم داشته باشید. همراه با گامالوپ از بازی‌های خود نهایت لذت را ببرید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات