حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوکیا X30 5G و G60 5G با تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ معرفی شدند

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، نوکیا

دو گوشی نوکیا G60 5G و X30 5G  توسط HMD معرفی شدند. این کمپانی در گوشی های جدید خود تأکید زیادی بر حفظ محیط زیست دارد. دستگاه های جدید این شرکت با مواد بازیافتی ساخته شده اند. HMD ادعا می‌کند که فریم آلومینیومی نوکیا X30 5G از ۱۰۰٪ مواد بازیافت شده، به تولید رسیده است. این موضوع همچنین درباره Nokia G60 5G نیز صادق است. قاب پلاستیکی تلفن هوشمند مذکور کاملا از مواد بازیافتی تولید شده است.

نوکیا X30 5G سه به روزرسانی اندروید را دریافت خواهد کرد

همان‌طور که اشاره کردیم، نوکیا در تولید تلفن های هوشمند جدید خود توجه زیادی به حفظ محیط زیست داشته است. قاب فلزی نوکیا X30 5G کاملا از مواد بازیافتی ساخته شده و ۶۵ درصد از پلاستیک های قاب پشتی را نیز مواد بازیافتی تشکیل می‌دهند. لازم به ذکر است که ۷۰ درصد باکس گوشی های جدید نوکیا نیز از مواد بازیافتی ساخته شده اند. البته نوکیا به استفاده از مواد بازیافت شده بسنده نکرده و برای کمک به محیط زیست، شارژر را نیز از درون جعبه ها حذف کرده است(!) این کمپانی معتقد است که حذف شارژر باعث کوچک تر شدن باکس گوشی ها و در نتیجه حمل و نقل آسان تر خواهد شد.

Nokia X30 5G

تلفن هوشمند Nokia X30 5G از صفحه نمایش ۶.۴۳ اینچی AMOLED بهره می‌برد. این پنل نسبت ابعاد ۲۰:۹ داشته و دارای رزولوشن FullHD و رفرش ریت ۹۰ هرتزی است. ادعا می‌شود که نمایشگر تلفن هوشمند مذکور توانایی تولید حداکثر روشنایی ۷۰۰ نیت را خواهد داشت. این صفحه نمایش توسط Gorilla Glass Victus محافظت می‌شود. دو لنز دوربین در قاب مستطیلی شکل Nokia X30 5G دیده می‌شود. دوربین اصلی این تلفن هوشمند رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی (سنسور ۱/۱.۵۷ اینچی با پیکسل های ۱ میکرومتری و توانایی ادغام ۴ در ۱ پیکسل) دارد. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی (سنسور ۱/۳ اینچی) اولترا واید این گوشی نیز توانایی پوشش ۱۲۳ درجه را دارد. در نهایت لازم به ذکر است که دوربین سلفی این دستگاه از سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی (دارای پیکسل های ۱ میکرومتری) بهره می‌برد.

نوکیا تصمیم گرفته تا برای محافظت بیشتر، ماژول دوربین X30 5G را به گوریلا گلس DX+ مجهز کند. ایکس ۳۰ 5G از تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ برخوردار است. پردازنده مذکور چندان قدرتمند نیست اما کارآمد است. بر اساس گزارش GSMArena، این گوشی هوشمند در دو نسخه با ۶ گیگابایت رم ‌‌‌‌و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی و ۸ گیگابایت رم به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی (از نوع UFS 2.2) قابل تهیه خواهد بود. این تلفن هوشمند به طور پیش فرض به دوازدهمین نسخه اندروید مجهز شده است.

Nokia X30 5G

نوکیا وعده می‌دهد که ایکس ۳۰ 5G، سه به روز رسانی اندروید و حداقل ۳ سال سال بسته های امنیتی گوگل را دریافت کند. با توجه به این وعده، انتظار داریم که تلفن هوشمند جدید نوکیا در آینده موفق به دریافت اندروید ۱۵ شود. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش و فناوری تشخیص چهره اشاره کرد. این گوشی به باتری نه چندان پرظرفیت ۴,۲۰۰ میلی آمپری (با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ وات) مجهز شده است. البته نوکیا ادعا می‌کند که باتری X30 5G حتی پس از ۸۰۰ چرخه شارژ نیز، بیشتر ظرفیت خود را حفظ خواهد کرد.

این تلفن هوشمند جدید نوکیا از دو سیم‌کارت (البته یک سیم به  صورت eSIM)، وای فای ۶، بلوتوث ۵.۱، گواهی IP67 و فرستنده مادون قرمز برخوردار است. نوکیا X30 5G از امروز با قیمت پایه ۵۳۰ یورو (۵۳۰ دلار / ۴۲,۰۰۰ روپیه) در سراسر جهان عرضه می‌شود. خریداران می‌توانند بین دو رنگ آبی ابری و سفید یخی دست به انتخاب بزنند‌.

مشخصات Nokia G60 5G

نوکیا در تولید G60 5G نیز توجه خاصی به محیط زیست داشته است. قاب پشتی پلاستیکی این تلفن هوشمند کاملا از مواد بازیافتی ساخته شده و ۶۰ درصد فریم آن را نیز مواد بازیافت شده تشکیل می‌دهند. این مدل نیز همانند X30 5G سه سال به روزرسانی اندروید و سه سال به روزرسانی امنیتی را دریافت خواهد کرد. گوشی های جدید نوکیا همچنین سه سال گارانتی دارند. نوکیا G60 5G از تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ برخوردار بوده؛ و در سه نسخه ۴/۶۴ گیگابایت، ۴/۱۲۸ گیگابایت و ۶/۱۲۸ گیگابایت (حافظه های ذخیره سازی از نوع UFS 2.2) عرضه خواهد شد. کسانی که به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارند می توانند از کارت حافظه MicroSD استفاده کنند.

Nokia G60 5G

نوکیا G60 5G نیز از نمایشگر ۶.۵۸ اینچی با رزولوشن FullHD بهره می‌برد. این نمایشگر از پنل LCD برخوردار بوده و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. مشخص است که با تلفن هوشمند مقرون به صرفه تری نسبت به X30 5G روبرو هستیم. نوکیا جی ۶۰ از محافظ قدیمی گوریلا گلس ۵ استفاده می‌کند؛ و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی آن نیز به جای پانچ هول، در یک ناچ قطره ای شکل قرار گرفته است. سه لنز دوربین در قاب پشتی Nokia G60 5G دیده می‌شود. سنسور دوربین اصلی رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی، پیکسل های ۰.۶۴ میکرومتری و اندازه ۱/۲.۶۷ اینچی دارد. دوربین اولترا واید نیز یک سنسور ۵ مگاپیکسلی ۱/۵ اینچی دارد و در کنار آن نیز یک دوربین تشخیص عمق قرار گرفته است.

Nokia G60

قیمت Nokia G60 5G

یکی از مزایای Nokia X30، برخورداری آن از لرزشگیر اپتیکال (OIS) است. متاسفانه این ویژگی در نوکیا جی ۶۰ حذف شده است. باتری این تلفن هوشمند ظرفیت بیشتری نسبت به ایکس ۳۰ دارد (۴,۵۰۰ میلی آمپر). اما تنها از شارژ سریع ۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است که در برخی بازار ها، در باکس این مدل یک شارژر ۲۰ واتی قرار خواهد گرفت. از دیگر ویژگی های این تلفن هوشمند می‌توان به برخورداری از دو سیم‌کارت (البته به صورت هیبرید)، درگاه USB Type-C، بلوتوث ۵.۱، وای فای ۶ و NFC اشاره کرد. این گوشی همچنین دارای گواهی IP52 (مقاوم در برابر پاشش قطرات آب) است. نوکیا G60 5G نیز امروز با قیمت پایه ۳۲۰ یورو (۳۲۰ دلار / ۲۵,۵۰۰ روپیه) در فروشگاه ها عرضه می‌شود.

تبلت اندرویدی نوکیا T10 به همراه سه تلفن همراه جدید این شرکت معرفی شدند

تحقیقات CCS Insight نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از مصرف‌کنندگان در بازارهای کلیدی اروپا بر این باورند که ایجاد محصولاتی که دوام بیشتری دارند، برای حفظ محیط‌زیست مفید است. نظر شما چیست؟ آیا حذف شارژر نیز مانند استفاده از مواد بازیافتی می‌تواند به حفظ محیط زیست کمک کند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

این ایکس ۳۰ اگه اسنپدراگون ۸ پلاس رو داشت حتما میخریدمش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی