حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تصاویر سایپا اطلس به همراه مشخصات و آپشن ها: فیس لیفت کوییک

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

کوییک به عنوان یک فیس‌لیفت روی تیبا ۲ (که یک مدل تیبا ۲ پلاس هم دارد) یا همان تیبای هاچ‌بک، طراحی قابل قبولی داشت و اگر کاربر عادی بودید شاید نمی توانستید تا مدت‌ها بگویید که این خودرو همان تیبا ۲ است که تغییراتی در چراغ و سپر داشته است. حالا سایپا که عنوان “سایپا نوین” را برای رویکرد جدید خود انتخاب کرده است، نسل سوم فیس‌لیفت تیبا ۲ را با نام Saipa Atlas ارایه می‌کند. خودرویی که فیس‌لیفت مستقیم روی کوییک محصوب می شود. در این مطلب تصاویر سایپا اطلس به همراه مشخصات و آپشن ها را با هم مرور خواهیم کرد. همچنین قیمت احتمالی و زمان عرضه آن حدس می‌زنیم.

همه دانسته‌ها درباره سایپا اطلس

پیش این که درباره اطلس صحبت کنیم، بد نیست اشاره‌ای به سهند سایپا هم داشته باشیم. خودرویی که فیس‌لیفت برادر کوییک یعنی ساینا است. طراحی جلوی سهند و اطلس به خصوص در بخش چراغ جلو شباهت‌هایی دارد که البته به دلیل یکسان بودن پلتفرم و رابطه سدان و هاچ‌بک بودن یک مدل خودرو، موضوع بدی نیست.

تصاویر سایپا سهند به همراه مشخصات و آپشن ها: فیس لیفت ساینا

خب، بیاید به اطلس بپردازیم. خودروی هاچ‌بکی که شاید بتواند روی استقبال قابل توجه از هاچ‌بک‌های محبوب سایپا مثل تیبا ۲ و کوییک حساب کند و آینده جذابی داشته باشد.

رنگ‌های سایپا اطلس

رنگ بندی بسیار متنوع سایپا اطلس در تصاویر رسمی منتشر شد

طراحی پشت اطلس سایپا: چراغ‌های خاص

سایپا اطلس - نمای پشتی

سایپا اطلس – نمای پشتی

طراحی پشتی اطلس با تغییرات هوشمندانه توانسته ارتفاع خودرو را نسبت به نسل قبلی خود یعنی کوییک بالاتر نشان بدهد.

پلاک خودرو همانند سهند از روی درب صندوق عقب به سپر پشتی انتقال پیدا کرده است. در کنار این تغییر، چراغ‌های ۲ تیکه، کشیده و در عین حال کوچک؛ از نظر بصری به بزرگتر دیده شدن نمای پشتی خودرو کمک می کند.

جزئیات سپر قابل توجه است و دورنگ بودن آن در کنار خروجی اگزوز مخصوص و مه‌شکن‌هایی که آن‌ها هم در گوشه سپر به سمت عقب کشیده شده اند تا عرض خودرو را بیشتر نشان دهند، زیبایی خوبی را ارایه می کند.

لوگو سایپا با نام “اطلس” وسط صندوق عقب قرار دارد که خالی بودن وسط را متعادل می کند.

چراغ عقب اطلس سایپا

چراغ عقب اطلس سایپا

هر چند تصویری از روشن بودن کامل چراغ عقب Atlas سایپا نداریم و فقط تصویری مبهم از راهنمای آن وجود دارد اما به نظر می رسد که در شب بتواند خودرو را عریض‌تر از چیزی که هست نشان دهد و به نظر زیباست، شما چطور فکر می کنید؟

طراحی جلوی اطلس سایپا با جلوپنجره تهاجمی و چراغ‌های کشیده

طراحی جلوی سایپا اطلس

طراحی جلوی سایپا اطلس

کاپوت سایپا اطلس دقیقا خمان چیزی است که در سهند سایپا دیده بودیم. تا جایی که ما به تفاوت‌های چراغ جلو اطلس و سهند توجه کردیم، چیزی پیدا نکردیم، شما چیزی دیدید؟

به نظر می رسد که طراحی چراغ جلوی اطلس و سهند باید بسیار نزدیک بهم (یا شاید یکسان) باشد و این همان چیزی است که در کوییک و ساینا دیده بودیم. با این حال با طراحی متفات در بخش سپر و جلوپنجره نمای جلویی اطلس کمی بلندتر از سهند دیده می شود. این طراحی با بخش پشتی خودرو نیز هماهنگی خوبی از نظر ارتفاع ایجاد می کند.

لوگو سایپا در جلوی اطلس روی بخش بالایی جلو پنجره قرار گرفته است، در حالی که در سهند روی جلوپنجره زنبوری قرار داشت. همچنین مه‌شکن‌های جلو نیز در این ۲ خودرو متفاوت است.

سایپا اطلس - چراغ جلو

سایپا اطلس – چراغ جلو

متاسفانه چون تصویر خوبی از Saipa Atlas نداریم که چراغ جلوی آن کاملا روشن باشد، گرافیک آن مشخص نیست اما چون همانند سهند اینجا هم چراغ جلو کشیده بوده و تا روی گلگیر رفته، می تواند ظاهر کشیده‌ و عریض‌تری را نسبت به کوییک ارایه کند.

نمای جانبی اطلس سایپا

تصویر دقیقی از نمای کناری اطلس وجود ندارد. با این حال از همین زوایا که دیده می شود، احتمالا اطلس هم مانند سهند در بخش نمای جانبی همان طراحی نسل قبل خود را استفاده می کند. این یعنی همان طراحی کوییک و همزمان این یعنی همان تیبا ۲.

هر چند برای یک فیس‌لیفت کامل بهتر بود نمای جانبی خودرو نیز دستخوش تغییراتی می شد تا نمای کلی خودرو هماهنگ‌تر باشد اما متاسفانه این بخش اولویت زیادی برای سایپا نداشته است. شاید نسل بعدی فیس‌لیفت پلتفرم X200 سایپا این بخش را تغییر دهد.

طراحی داخلی اطلس سایپا ـ داشبورد و کابین

داشبورد و کابین اطلس سایپا

داشبورد و کابین اطلس سایپا

طراحی داشبورد و صفحه کیلومتر یا همان Instrument Cluster مشابه چیزی است که برای سهند دیدیم، موضوعی که قابل انتظار بود. البته تریم داخلی اطلس در این نمونه نمایشگاهی همرنگ بدنه نیست اما در سهند اینطور بود.

به عنوان یک فیس‌لیفت روی ساینا و تیبا باید گفت که نمای داخلی اطلس کاملا متفاوت و به‌روز است. اگر رده قیمتی اطلس بتواند نزدیک به کوییک در نظر گرفته شود، شاید جذابیت آن برای مشتریان قابل توجه باشد.

با این حال تریم دو رنگ می تواند حس پریمیوم‌تری نسبت به خودروهای کلاس اقتصادی سایپا و ایران خودرو ارایه کند. نمایشگر ایستاده برجسته که بالای خروجی هوای مرکزی دایره‌ای شکل قرار دارد نیز نمای مدرن و منطقی دارد.

صفحه کیلومتر سهند

صفحه کیلومتر سهند و اطلس

جلوی صفحه کیلومتر مشابه MVM X22 ما فرمان D-Cut را می بینیم. دکمه‌های کنترلی روی فرمان نیز قابل مشاهده است. صندلی های چرمی در تیپ بالاتر با دوخت دورنگ مشابه رنگ بدنه خودرو هم قابل توجه است.

مشخصات فنی اطلس سایپا

خودرو اطلس نسبت به کوییک در بخش فنی تفاوت زیادی نداردسایپا Atlas با همان موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر M15 تیبا و ساینا عرضه می‌شوند. این پیشرانه همچنان هشت سوپاپ بوده اما با انجام برخی تغییرات در سر سیلندر و هدرز و تجهیز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، خروجی آن کمی به ۹۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر رسیده است. این اعداد ۳ اسب بخار و ۹ نیوتن متر نسبت به نسخهٔ قبلی موتور M15 بیشتر شده‌اند.

این موتور مطابق با استانداردهای آلایندگی یورو ۵ بوده و مصرف بنزین اطلس سایپا را در هر صد کیلومتر به ۷.۵ لیتر بنزین می رساند. انتقال قدرت پیشرانه هم توسط همان گیربکس پنج سرعته دستی صورت میگیرد اما در آینده شاهد عرضه گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک هم خواهیم بود که احتمالاً همان گیربکس CVT کوییک اتوماتیک است.

آپشن های تیپ های مختلف اطلس

سایپا اطلس

سایپا اطلس

بر اساس بنرهای سایپا در نمایشگاه اظلس در دو تیپ یک و دو ارائه می‌شوند. طبیعتا تیپ دو از تجهیزات بیشتری برخوردار است که شامل موارد زیر می شود:

  1. ۱- دکمه‌های کنترلی روی غربیلک فرمان
  2. ۲- روکش چرمی صندلی‌ها
  3. ۳- تریم داخلی دورنگ
  4. ۴- نمایشگر ۷ اینچی
  5. ۵- دوربین دید عقب
  6. ۶- سانروف

آپشن های مشترک در تیپ ۱ و ۲ اطلس به قرار زیر است:

  1. ۱- سیستم پایش باد تایرها
  2. ۲- شارژر USB موبایل
  3. ۳- تنظیم شش جهته صندلی‌ راننده
  4. ۴- تنظیم چهار جهته صندلی شاگرد

قیمت اطلس سایپا چقدر خواهد بود؟ زمان عرضه چه زمانی است؟

اطلس سایپا سفید-قرمز

اطلس سایپا سفید-قرمز

حقیقت این است که خودروسازهای ما در حال حاضر هنوز حتی قیمت قطعی پیش فروش خودروهای فعلی خود را مشخص نمی کنند، پس این موضوع کار پیش بینی قیمت اطلس را سخت می کند. ما حدس می‌زنیم بین ۱۵ تا ۳۰ افزایش قیمت نسبت به کوییک را شاهد باشیم که با توجه به تیپ و امکانات متفاوت است. این یعنی حدود قیمتی ۲۳۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان برای اطلس، دور از ذهن نیست. البته امیدواریم که قیمت بهتری داشته باشد.

زمان عرضه اطلس به بازار حوالی نیمه اول سال ۱۴۰۲ تخمین زده می شود اما به صورت قعطی نمی تواند اظهار نظر کرد.

تمام رنگ های کوییک دورنگ یا کوییک R را اینجا ببینید

نظر شما درباره اطلس چیست؟ فکر می کنید در چه بازه قیمتی می تواند در بازار موفق باشد. به عنوان یک کوییک فیس‌لیفت شده آن را چطور می بینید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)