حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیم کوک در مصاحبه جدید خود از فرهنگ کاری اپل، تعمیر سلف سرویس و استیو جابز می‌گوید

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، چهره ها

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در یک مصاحبه گسترده جدید با نشریه Popular Mechanics، در مورد نوآوری محصول و اینکه چگونه اپل را به سمت تولید محصولات بهتر سوق می‌دهد، فرهنگ کاری اپل، نوآوری محصول، خدمات تعمیر سلف سرویس برای آیفون و مک، استیو جابز و موارد دیگر صحبت کرده است.

مصاحبه جدید تیم کوک

در طی مصاحبه‌ای که در نسخه ویژه Popular Mechanics منتشر شد، کوک فلسفه اپل برای ایجاد محصولات جدید نوآورانه و اینکه چگونه اپل محیطی از نوآوری را پرورش داده است، توضیح می‌دهد:

آن‌ها هیچ مسیر منحصربه‌فردی را انتخاب نمی‌کنند، آن‌ها می‌توانند از همه جای شرکت بیایند. ما معتقدیم که گروه‌هایی از افراد را درکنار هم قرار می‌دهیم که برحل مشکلات یک کاربر متمرکز هستند. شما تیم‌های مختلفی را انتخاب می‌کنید که از دریچه‌های مختلف به مشکل نگاه می‌کنند.

    ما درباره کارهایی که انجام می‌دهیم و انجام نمی‌دهیم، بحث می‌کنیم، زیرا می‌دانیم که فقط می‌توانیم چند کار را به‌خوبی انجام دهیم. شما باید به بسیاری از ایده‌های عالی بحث کرده و نه بگویید، تا بتوانید وقت خود را صرف ایده‌هایی کنید که واقعاً باورنکردنی هستند.

مصاحبه جدید تیم کوک

مصاحبه جدید تیم کوک

او در پاسخ به اینکه آیا زمانی بوده که برای اولین بار ایده‌ای را بشنود و بگوید: «خیلی خوب است»، به یاد می‌آورد که با کارکنان درباره تراشه‌های اختصاصی M1 و M2 اپل و تاریخچه غنی این شرکت در ایجاد تراشه‌ها برای محصولاتش صحبت کرده است.

اوه، آن‌ها همیشه اتفاق می‌افتد. من هر روز چنین احساسی دارم؛ مثل یک بچه در مغازه شیرینی فروشی. ما فقط در راهرو درباره M2 و M1 صحبت می‌کردیم؛ تاریخ آنجا به بیش از یک دهه بازمی‌گردد. این به پیدایش تراشه‌های M یا تراشه‌های A از آیفون برمی‌گردد و متوجه می‌شوید که چگونه می‌توانید یک تراشه قدرتمند را در چیزی به این کوچکی قرار دهید و نگذارید داغ شده و یا بسوزد.

    ما با مشکل مشابهی در مورد لپ‌تاپ‌ها مواجه شدیم: چگونه می‌توان چیزی را در آن قرار داد که قوی‌ترین تراشه رایانه‌ای در جهان باشد؟ از این ایده، M1 متولد شد و اکنون ما آن را با M2 بیش از پیش پیش برده‌ایم و مک اکنون محصولی کاملاً متفاوت نسبت‌به گذشته است.

کوک همچنین اپل را محیطی توصیف کرد که در آن مردم “نه” را به‌عنوان پاسخ نمی‌پذیرند و گفت که ادعای غیرممکن بودن چیزی، نیروی محرکه انگیزه برای مهندسان اپل است.

   خوب، معمولاً روشی که مردم را به انجام کاری وا می‌دارید این است که به آن‌ها بگویید مطمئن نیستید انجام‌شدنی است. این پرچم قرمز در مقابل گاو نر است، زیرا بسیاری از مردم اینجا “غیرممکن” را درست نمی‌دانند. اگر ما خودمان را متقاعد کنیم که این به نفع کاربر است، این یک نیروی قانع‌کننده برای ما است تا بتوانیم مشکل را حل کنیم.

حقوق مدیرعامل اپل

حقوق مدیرعامل اپل

کوک همچنین به موضوع حریم خصوصی اشاره کرده و بیان کرد که اپل معتقد است حریم خصوصی یک “حق اساسی بشر” است و کار این شرکت در توانمندسازی کاربران با ویژگی‌های متمرکز بر حریم خصوصی را به‌عنوان یک فلسفه اصلی توصیف کرد.

کوک با اشاره به نقش اپل در سطح بین‌المللی، گفت که اپل مجموعه‌ای از ارزش‌های اصلی دارد که ستاره اصلی این شرکت است، ازجمله حریم خصوصی، آموزش، دسترسی و محیط زیست. کوک همچنین برای اولین بار به‌صورت عمومی در مورد برنامه جدید تعمیر سلف سرویس اپل که اخیراً برای مک راه‌اندازی شده است، اظهارنظر کرد. این برنامه به مشتریان اجازه می‌دهد تا قطعات موردنیاز برای تعمیر آیفون یا مک خود را سفارش دهند، مانند تعویض باتری یا نمایشگر. کوک گفت که این برنامه برای مشتریانی درنظر گرفته شده است که ازنظر فناوری، به‌تنهایی قادر به انجام تعمیرات هستند.

درواقع چیزی برای همه وجود دارد. دید بزرگ‌تری گرفتیم و گفتیم مردم چه می‌خواهند؟ اول از همه، آن‌ها محصولی می‌خواهند که خراب نشود. بنابراین ما بسیار تلاش می‌کنیم تا محصولاتی بسازیم که برای مدت طولانی دوام داشته باشند و این یک نوع وظیفه است.

    اما همیشه، برخی از افراد مجبورند برای تعمیر به‌جایی بروند و در بعضی مواقع شما نمی‌خواهید برای پیدا کردن یک مرکز تعمیر دو ساعت رانندگی کنید. بنابراین ما هزاران تعمیرگاه مستقل را اضافه کرده‌ایم.

علاوه‌بر آن، برای علاقه‌مندان، اعلام کردیم که “قطعات تأییدشده را به شما می‌فروشیم”؛ قطعاتی که برای تعمیر از آن‌ها استفاده می‌کنیم. می‌توانید به‌جای تعمیر، خود قطعه را خریداری کنید. اگر به یک دفترچه راهنما نیاز دارید که به شما بگوید چگونه کاری را انجام دهید، می‌توانید دفترچه راهنما را داشته باشید و اگر به ابزار خاصی نیاز است یا وسایل موردنیاز را می‌خواهید، ما می‌توانیم آن را نیز به شما بدهیم.

در اواخر مصاحبه از کوک پرسیده شد که فکر می‌کند استیو جابز امروز درباره اپل چه فکری می‌کند. او در پاسخ گفت که فکر می‌کند جابز از بعضی چیزها خوشش می‌آید، اما برای چیزهای دیگر اعتراف کرد که ممکن است بگوید اپل می‌تواند بهتر از آن را انجام دهد.

من خیلی به او فکر می‌کنم. دلم براش خیلی تنگ شده و هرگز جایگزینی برای آن وجود نخواهد داشت. ما در آن روزها چیزهای مهمی را ردوبدل کرده و در مورد آینده صحبت می‌کردیم. ما سعی می‌کنیم به مأموریتی که او تعیین کرده است، ادامه دهیم، تا بهترین محصولات جهان را بسازیم که زندگی مردم را غنی‌تر می‌کند. این هدف تغییر نکرده است. با گذشت زمان خیلی چیزها تغییر می‌کند. اما دلیل وجود ما همین است.

    فکر می‌کنم او چیزهایی را پیدا می‌کرد که دوست داشت و چیزهایی که می‌گفت: «ما می‌توانیم در این زمینه بهتر عمل کنیم». من فکر می‌کنم او هر دو را انجام می‌داد. همان‌طور که همه ما انجام می‌دهیم. ما هرگز به‌طور کامل از کارهای خود راضی نیستیم و همیشه بر روی فردایی بهتر کار می‌کنیم.

مصاحبه کامل را می‌توانید ازطریق این لینک مشاهده کنید.

نظر شما پیرامون مصاحبه جدید تیم کوک و اظهارنظر وی پیرامون موضوعات مختلف چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی