حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

معرفی POCO F3 5G یکی از میان رده‌های سطح بالای شیائومی

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

شرکت شیائومی ثابت کرده که در زمینه طراحی گوشی‌های میان رده قاتل پرچم‌دار، مهارت بسیار زیادی دارد. گوشی شیائومی POCO F3 5G می‌تواند مهر تأییدی به این ادعا بزند. سری پوکو یکی از سری‌های محبوب برند شیائومی محسوب می‌شود که طرفداران بسیار زیادی دارد و در این میان پوکو اف 3 یکی از بهترین گزینه‌هاست. در ادامه قصد داریم به معرفی امکانات، مشخصات و ویژگی‌های این گوشی از این سری بپردازیم.

محتویات درون جعبه گوشی

بعد از خرید گوشی، اولین اقدامی که هر کسی انجام می‌دهد، جعبه گشایی آن است تا با محتویاتش بیشتر آشنا شود. بعد از بازگشایی جعبه با یک گوشی بسیار خوش‌دست با طراحی جذاب و زیبا روبه‌رو می‌شوید. اقلام مهم دیگری که در جعبه سیاه‌رنگ این گوشی قرار دارند، شامل یک آداپتور شارژر 33 واتی و کابل شارژر Type-c است. ازآنجایی‌که شرکت شیائومی جک 3.5 میلی‌متری هندزفری را از طراحی این گوشی حذف کرده تا بتواند گوشی باریک‌تری را ارائه دهد، یک رابط Type-C به جز هندزفری نیز در جعبه قرار داده تا از طریق آن بتوانید هندزفری خود را به گوشی متصل کنید. علاوه بر موارد ذکر شده، یک قاب ژله‌ای و سوزن باز کردن خشاب سیم‌کارت، تکمیل‌کننده اقلام موجود در جعبه گوشی هستند.

طراحی ظاهری گوشی شیائومی مدل POCO F3 5G

وقتی‌که این گوشی را در دست می‌گیرید، اصلا حس یک گوشی میان رده را به شما القا نمی‌کند، بلکه کاملا احساس می‌کنید که یک گوشی گران‌قیمت و لوکس را در دست گرفته‌اید. قاب پشتی پوکو F3 شیشه‌ای بوده و توسط گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. جنس و کیفیت بالای این شیشه به شما اطمینان می‌دهد که در اثر افتادن از ارتفاع دو متری، آسیبی نمی‌بیند.

ماژول دوربین‌ها در بالای پنل پشتی و سمت چپ قرار گرفته‌اند. در این قسمت سه سنسور دوربین و یک فلش، به زیبایی در کنار یکدیگر قرار گرفته و جلوه بسیار خاص و زیبایی را ایجاد کرده‌اند. این گوشی از سری پوکو در سه رنگ سفید، مشکی و آبی اقیانوسی به بازار ارائه می‌شود که شما می‌توانید بسته به سلیقه خود از میان آن‌ها انتخاب کنید.

لبه‌های گوشی از پلاستیک بسیار باکیفیت ساخته‌شده است که ظاهری شبیه به فلز دارد. در پنل جلویی گوشی، صفحه‌نمایشی با ابعاد مناسب قرار گرفته که بیشتر از 85 درصد از پنل را به خودش اختصاص داده است. به همین دلیل حاشیه‌های poco f3 بسیار باریک هستند. در لبه پایینی دستگاه شاهد درگاه شارژر، اسپیکر، میکروفون مکالمه و همچنین خشاب سیم‌کارت هستیم، به همین دلیل می‌توان گفت این لبه واقعا شلوغ است. خشاب سیم‌کارت شیائومی مدل POCO F3 5G، از دو سیم‌کارت به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند، اما هیچ جایی برای حافظه خارجی در آن وجود ندارد.

لبه سمت راست گوشی هم میزبان دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور ادغام ‌شده با حسگر اثرانگشت است. دکمه پاور در گوشی POCO F3 به‌صورت کاملا برآمده طراحی ‌شده و دقیقا مشابه با دکمه‌های تنظیم صداست. در لبه بالایی نیز میکروفون مکالمه، اسپیکر دوم و سنسور مادون‌قرمز در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. لبه سمت چپ این گوشی کاملا خالی و صاف بدون هیچ درگاه یا دکمه‌ای است. می‌توان گفت که در مجموع پوکو اف 3 طراحی بسیار جذاب و زیبایی دارد که توانسته رضایت کاربرانش را تا حد زیادی جلب کند.

مشخصات نمایشگر

نمایشگری که شیائومی برای این گوشی انتخاب کرده، واقعا باکیفیت بوده و از سطح یک گوشی میان رده معمولی، بالاتر است. این نمایشگر در اندازه 6.67 اینچی بوده و تصاویر را با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل به نمایش می‌گذارد.

گوشی شیائومی مدل POCO F3 5G دارای پنل امولد است که تصاویر و رنگ‌ها را بسیار باکیفیت نمایش می‌دهد به صورتی که کاربر از تماشای آن‌ها لذت می‌برد. این صفحه‌نمایش برای گیمرها نیز بسیار مناسب است؛ چراکه نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی دارد بنابراین هیچ تاخیری در اجرای بازی‌ها احساس نخواهید کرد.

بیشینه و کمینه نور این صفحه‌نمایش کاملا مناسب بوده و در هیچ شرایطی باعث اذیت شما نمی‌شود. به‌صورت کلی، این نمایشگر یکی از نقاط قوت این گوشی ‌حساب می‌شود و با توجه به قیمت می‌توان گفت که POCO F3 5G واقعا از کیفیت بالایی برخوردار است.

معرفی دوربین گوشی POCO F3

در مجموع سه سنسور واید 48 مگاپیکسلی، اولترا واید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 5 مگاپیکسلی بخش دوربین این گوشی را تشکیل داده‌اند. عکس‌های ثبت‌شده توسط دوربین اصلی کیفیت بسیار بالایی دارند و رنگ‌ها بسیار نزدیک به حالت طبیعی در آن‌ها نمایش داده می‌شوند. درصورتی‌که شرایط نوری مهیا باشد، شما می‌توانید با دوربین poco f3 عکس‌های بسیار خوبی ثبت کنید. عکس‌های ثبت‌شده با سنسور اولترا واید، نسبت به سنسور اصلی، با افت کیفیت روبه‌رو هستند. درصورتی‌که نور مناسب و خوبی را فراهم کنید، می‌توانید با این سنسور نیز عکس‌های خوبی بگیرید.

لنز ماکرو دوربین این گوشی نیز کیفیت قابل قبولی داشته و از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید با کمک این لنز، تصاویر بسیار جذابی را از تمام اشیاء در فاصله 3 تا 7 سانتی‌متری ثبت کنید. دوربین گوشی شیائومی مدل POCO F3 5G به شما کمک می‌کند تا بتوانید پرتره‌های بسیار جذابی نیز بگیرید. تاری پس‌زمینه در این تصاویر پرتره در حد نسبی و متوسط است، اما لبه‌ها در آن‌ها به‌خوبی تشخیص داده‌شده‌اند و می‌توان گفت که در مجموع تصاویر رضایت بخشی هستند.

دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی این گوشی بسیار جمع‌وجور است، اما تصاویر خوبی را ثبت می‌کند که کیفیت متوسطی دارند. فیلم‌برداری با این دوربین با کیفیت 4K و 30 فریم بر ثانیه امکان‌پذیر است. سرعت تغییر فوکوس در این حالت بسیار خوب بوده و عملکرد قابل قبولی دارد، اما وقتی آن را به حالت 60 فریم بر ثانیه تغییر دهید، ممکن است با اندکی اختلال روبه‌رو شود. لرزش گیر دوربین نیز به‌خوبی انجام‌ وظیفه کرده و ویدئوهای بدون لرزشی را به شما ارائه می‌دهد. در کل می‌توان گفت عملکرد دوربین نسبت به قیمت گوشی POCO F3 5G کاملا قابل‌قبول است.

باتری و شارژدهی

از دیگر پارامترهایی که هنگام خرید گوشی POCO F3 باید در نظر بگیرید، باتری و شارژدهی آن است. شرکت شیائومی برای این گوشی یک باتری 4520 میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته است که برای دستگاهی با این مشخصات کافی به نظر می‌رسد. درصورتی‌که استفاده معمولی از گوشی دارید، این مدل می‌تواند تا یک روز برای شما کارایی داشته باشد بدون اینکه بخواهید آن را شارژ کنید. میزان شارژدهی باتری در شرایط مختلف مانند تماس تلفنی، بازی کال آف دیوتی و… آزمایش‌شده و عملکرد خوبی را از خود به ‌جا گذاشته است.

باتری پوکو اف 3 از شارژر 33 واتی موجود در جعبه پشتیبانی می‌کند. فول شارژ شدن این گوشی توسط این آداپتور حدود 1 ساعت طول می‌کشد که زمان مناسبی است. پس می‌توان گفت قابلیت فست شارژ آن نیز به‌خوبی عمل می‌کند. عملکرد باتری و شارژ دهی این محصول به‌عنوان یک گوشی میان رده شیائومی، خوب و رضایت‌بخش بوده جایگاه خوبی را در میان رقیبانش در این زمینه دارد.

عملکرد سخت‌افزار و پردازنده گوشی شیائومی مدل POCO F3 5G

از دیگر بخش‌های گوشی POCO F3 که قبل از خرید باید مورد بررسی قرار بگیرد، بخش پردازنده و سخت‌افزار به‌کاررفته در آن است. در این زمینه شیائومی واقعا برای این محصول خود سنگ تمام گذاشته و با انتخاب پردازنده Snapdragon 870 5G، امکانات بسیار ویژه‌ای را به آن بخشیده است. در یکی دو سال گذشته، گوشی‌های پرچم‌دار از این پردازنده استفاده می‌کردند و حال، شیائومی این مدل را برای گوشی میان رده سطح بالای خود به‌کاربرده است. این پردازنده از پس به اجرا درآوردن انواع بازی‌ها و برنامه‌های سنگین برمی‌آید و عملکرد بسیار خوبی دارد.

شما با در اختیار داشتن این پردازنده، می‌توانید به‌راحتی بازی‌هایی مثل کال آف دیوتی را در بهترین حالت گرافیکی داشته باشید بدون اینکه کمترین خلل و لگ یا باگی احساس کنید. تنها واکنشی که این دستگاه در زمان به اجرا درآوردن برنامه‌های سنگین دارد، اندکی گرم شدن است، حتی هیچ خبری از داغ کردن گوشی هم وجود ندارد. این مدل گوشی شیائومی در چند نسخه با رم های 6 و 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی به بازار ارائه می‌شود. توجه داشته باشید که امکان ارتقای حافظه از طریق کارت حافظه خارجی وجود ندارد، پس مدلی را انتخاب کنید که جوابگوی نیاز شما باشد.

پست پیشنهادی مبیت : بهترین گوشی شیائومی 

بررسی نرم‌افزار

گوشی شیائومی مدل POCO F3 5G با اندروید 11 از درون جعبه خارج می‌شود، اما طبق ادعای شرکت شیائومی، قابلیت ارتقا تا اندروید 12 را دارد. ازآنجایی‌که این گوشی نسبتا جدید محسوب می‌شود، طبق قانون‌های شیائومی حداقل تا یک سال آینده از آپدیت‌های جدید نرم‌افزاری برخوردار خواهد بود. به‌صورت کلی بخش نرم‌افزاری دستگاه دقیقا مانند بخش سخت‌افزاری آن، عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهد.

سخن پایانی

تمام ویژگی‌ها و امکانات گوشی شیائومی POCO F3 در قسمت‌های قبلی به‌صورت کامل مورد بررسی قرار گرفت تا شما بتوانید از میزان ارزش خرید آن اطمینان حاصل کنید. این گوشی در دسته میان رده‌های خوب بازار قرار گرفته و می‌تواند نیازهای کاربر را تا حد بالایی برطرف کند. شما می‌توانید گوشی شیائومی مدل POCO F3 5G و بسیاری از محصولات مشابه دیگر را از فروشگاه اینترنتی مبیت که از سال 1393 فعالیت خود را در بازار دیجیتال شروع کرده است، تهیه کنید. این فروشگاه انواع لوازم دیجیتال را با قیمت مناسب و گارانتی طولانی مدت در اختیار شما قرار می‌دهد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات