حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برنامه تعمیرات سلف سرویس اپل برای مک بوک پرو غیر قابل اعتماد است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

اپل اخیرا با راه‌ اندازی سرویس و برنامه تعمیرات سلف سرویس خود، توانست نیاز شدید مردم به تعمیرکاران متخصص و نزدیک به محل زندگی آن‌ها را به خوبی پاسخ دهد. با این حال با بررسی چندین مورد از این برنامه جامع، گویا برنامه تعمیرات سلف سرویس اپل برای مک بوک پرو غیر قابل اعتماد است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

برنامه تعمیرات سلف سرویس اپل برای مک بوک پرو غیر قابل اعتماد است

در اوایل این هفته، اپل اعلام کرد که خدمات تعمیر سلف سرویس لپ‌تاپ‌های مک بوک ایر و مک بوک پرو با تراشه‌های سری M1 را ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند دفترچه راهنمای تعمیرات و قطعات و ابزار آلات اصلی را از طریق تعمیرگاه سلف سرویس اپل دریافت کنند. با این حال، سایت راهنمای تعمیر iFixit از این رویکرد اپل راضی نیست. در یک پست وبلاگی، Sam Goldheart از وب سایت iFixit گفته است که برنامه‌های اپل برای مک بوک پرو سخت‌‌تر و دشوارتر از همیشه به نظر می‌رسد. این موضوع عمدتا به این دلیل است که در حال حاضر جایگزین کردن باتری‌های مک بوک پرو بسیار پر هزینه و زمان‌بر است.

برنامه تعمیرات سلف سرویس اپل

اپل به کاربران اجازه خرید باتری جداگانه برای مک بوک پرو را نمی‌دهد، اما در عوض باید قطعه ای به نام «Top Case» را سفارش دهند. سپس کاربر باید دفترچه راهنمای تعمیر اپل را دنبال کند تا کل قسمت Top Case مک بوک پرو را جایگزین کند. قطعات “Top Case” شامل صفحه کلید، باتری، بلندگوها و غیره است. قطعات نسخه ۱۴ اینچی مک بوک پرو ۵۲۷ دلار قیمت دارند که ۲۰۰ دلار گران‌تر از درخواست آن از فروشگاه رسمی و مجاز اپل برای تعویض باتری است.

راهنمای تعمیر و نگهداری ارائه شده توسط اپل دارای ۱۶۲ صفحه است. اگر کاربر ابزار مناسبی نداشته باشد، برای اجاره یک کیت ابزار تعمیر و نگهداری ۴۹ دلار هزینه باید پرداخت کند. iFixit ادعا می‌کند که در نهایت، تعمیر مک بوک به استفاده از این برنامه، گران‌تر خواهد بود. بنابراین، کل ماهیت این برنامه معنا ندارد و غیر قابل اعتماد است.

اپل برنامه تعمیر سلف سرویس خود را برای مک بوک ایر و مک بوک پرو معرفی کرد

همچنین لازم به ذکر است که فروشگاه‌های کامپوننت برنامه سلف سرویس آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ توسط اشخاص ثالث اجرا می‌شود. اپل هفته گذشته اعلام کرد که قطعات، ابزارها و دفترچه‌های راهنمای تعمیرات را با شروع آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ در اختیار مصرف‌ کنندگان قرار می‌دهد. این برای برنامه تعمیر سلف سرویس اپل است. این برنامه به مشتریان این امکان را می‌دهد که قطعات و ابزارهای اصلی اپل را برای تعمیر دستگاه‌های خود به دست آورند.

برنامه تعمیرات سلف سرویس اپل

به گزارش وب سایت GizChina، در یک یادداشت داخلی که توسط MacRumors به ​​دست آمده، اپل جزئیات بیشتری در مورد این برنامه ارائه کرده است. دفترچه راهنمای تعمیرات در وب سایت پشتیبانی اپل در دسترس خواهد بود. علاوه بر این، مشتریان می‌توانند قبل از سفارش قطعات جهت انجام برنامه سلف سرویس، محل سفارش را بررسی کنند. در یادداشت اپل همچنین آمده است که فروشگاه آنلاین، قطعات آن را توسط شخص ثالث نامشخصی اداره خواهد کرد.

در حالی که هیچ دلیل رسمی ارائه نشده است، اما مطمئنا از نظر لجستیکی این کار برای اپل آسان‌تر است که حمل و نقل و دریافت قطعات را به مشتریان برون سپاری کند. نظر شما کاربران ترنجی در مورد برنامه تعمیرات سلف سرویس اپل برای مک بوک پرو چیست؟ آیا این برنامه می‌تواند مشکلات مختلف کاربران هنگام تعمیر وسایل و گجت‌ها را برطرف سازد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان