حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیک تاک می‌تواند اطلاعات شما را هنگام تایپ کردن در این برنامه جمع آوری کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | امنیت، شبکه‌های اجتماعی

همانطور که می دانید ما قبلاً شایعات مختلفی را درباره سرقت اطلاعات شخصی کاربران توسط شبکه های اجتماعی مختلف مانند تیک تاک، پوشش داده بودیم. اما اکنون یک گزارش جدید نشان می‌دهد که شبکه اجتماعی معروف تیک تاک اطلاعات شخصی شما را از طریق صفحه‌ کلید درون این برنامه نیز جمع‌آوری می‌کند. با ترنجی در بررسی این خبر همراه باشید.

تیک تاک تایید کرد که کارمندان چینی آنها به داده‌های کاربران آمریکایی دسترسی دارند

این خبر از وبسایت InAppBrowser.com نشأت می‌گیرد. این منبع بیان می‌کند که صفحه‌ کلید درون برنامه در پلتفرم‌ های رسانه‌ های اجتماعی محبوب قادر به سرقت داده‌ ها بر اساس آنچه که تایپ می‌شود، هستند. این گزارش می افزاید که برنامه های معروف رسانه های اجتماعی مانند TikTok، فیس بوک و اینستاگرام این پتانسیل را دارند که از جاوا اسکریپت برای گرفتن اطلاعات کارت اعتباری، آدرس، رمز عبور و موارد دیگر بدون اجازه شما در iOS استفاده کنند.

تیک تاک می‌تواند اطلاعات شما را هنگام تایپ کردن در این برنامه جمع آوری کند

جمع آوری اطلاعات صفحه کلید در تیک تاک

این گزارش می‌افزاید که این برنامه‌ های رسانه‌ های اجتماعی (از جمله فیس‌بوک مسنجر و تیک تاک) می‌توانند در صورت استفاده از صفحه‌ کلید های برنامه، ضربه‌ کلید های شما را ردیابی کنند. نکته قابل توجه اما این است که از بین همه این برنامه های رسانه های اجتماعی معروف، تیک تاک یک ویژگی منحصر به فرد دارد. در واقع آنها تنها شرکتی هستند که گزینه استفاده از صفحه کلید QWERTY پیش فرض دستگاه را به کاربران ارائه نمی دهند. به عبارت دیگر، شما اساساً درگیر سرقت اطلاعات شخصی در صفحه کلید درون این برنامه هستید.

به همین دلیل است که این شبکه اجتماعی برای اولین بار توسط ایالات متحده که نگران امنیت ملی بود، مورد توجه قرار گرفت. TikTok در دفاع از خود در توییتر توییتی را به اشتراک گذاشت که در آن اظهار داشت:

این گزارش و نتیجه گیری در مورد TikTok نادرست و گمراه کننده است. برخلاف ادعای آنها، ما ورودی های ضربه‌ای یا متنی را که صرفاً برای اشکال زدایی، عیب یابی و نظارت بر عملکرد استفاده می شود، جمع آوری نمی کنیم.

اگرچه، گزارش‌ های جداگانه نیز ادعا کرده‌اند که مرورگر درون برنامه‌ای تیک تاک نیز بسیار خطرناک است. زیرا این شرکت اساساً می‌تواند هر ضربه کلید را در وب‌ سایت‌ های شخص ثالث از طریق این مرورگر ردیابی کند. کمیسیونر FCC می‌گوید که این برنامه “ابزار نظارتی بزرگی است که مقادیر زیادی از اطلاعات شخصی و حساس را جمع آوری می کند.”

 

نظر شما درباره جمع آوری اطلاعات توسط تیک تاک چیست؟ از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری