حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیک تاک تایید کرد که کارمندان چینی آنها به داده‌های کاربران آمریکایی دسترسی دارند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

مدیریت تیک تاک تایید کرده است که برخی از کارمندان خارج از ایالات متحده؛ ممکن است در واقع به اطلاعات شخصی کاربران آمریکایی دسترسی داشته باشند. افشای اولیه این خبر کافی بود تا این بیانیه موج دیگری از نارضایتی ها را بر علیه اپلیکیشن چینی محبوب TikTok در واشنگتن ایجاد کند.

در واقع TikTok در پاسخ به درخواست 9 سناتور آمریکایی که بر برخی جنبه در ساز و کار این شبکه اجتماعی تمرکز داشتند، وضعیت واقعی این امور را فاش کرد. این سناتور ها سوالاتی راجع به دسترسی کارمندان چینی به داده های کاربران از ایالات متحده، نقش این کارمندان در شکل گیری الگوریتم های توصیه شبکه اجتماعی و همچنین دسترسی مقامات چینی به این اطلاعات داشتند که در نهایت سوالات آنها توسط نامه‌ای پاسخ داده شد.

در واقع مدیر عامل TikTok شخصاً در نامه‌ای در تاریخ 9 تیر ماه 1401 گفت که کارمندان چینی این شرکت در حال حاضر می‌توانند به اطلاعات شخصی کاربران آمریکایی دسترسی داشته باشند. البته او می‌گوید تنها پس از گذراندن یک سری از بررسی‌ های پروتکل امنیتی این موضوع ممکن خواهد بود. دولت چین نیز داده هایی را دریافت نمی‌کند که تحت کنترل های سختگیرانه برای محافظت در برابر تهدیدات سایبری قرار دارند. بنابراین مدیران تیک‌تاک اصرار دارند که خطر سایبری آمریکا را تهدید نخواهد کرد.

تیک تاک تایید کرد که کارمندان چینی آنها به داده‌های کاربران آمریکایی دسترسی دارند

تیک تاک اعتراف می‌کند که برخی از کارکنان در چین به داده های کاربران  آمریکایی دسترسی دارند

تیک تاک یادآوری کرد که برای تقویت حفاظت از داده ها از نزدیک با دولت ایالات متحده همکاری می‌کند. در واقع اول از همه آنها مواردی است که از سوی کمیته سرمایه گذاری خارجی ایالات متحده اهمیت ویژه‌ای دارند. در همین راستا چندی پیش، ابتکاری با نام رمز “پروژه تگزاس” راه اندازی شد که در آن داده های کاربران آمریکایی در ایالات متحده در زیرساخت ابری اوراکل بومی سازی شدند. در آینده‌ی نزدیک نیز بخش فنی پلتفرم به بخش آمریکایی خدمات منتقل می‌شود. بنابراین عملکرد کلیه الگوریتم های مربوط به آمریکایی ها توسط مراکز داده در همین کشور ارائه خواهد شد.

البته با وجود اصرار تیک‌ تاک برای رفع نگرانی آمریکایی ها، پاسخ این سرویس‌دهنده چینی تنها نارضایتی قانونگذاران واشنگتن را افزایش داد. منبع می‌گوید به طور خاص سناتور مارشا بلکبرن گفت که توضیحات این شرکت نگرانی های آنها را تایید می‌کند. بنابراین شرکت چینی باید از همان ابتدا حقیقت را بدون تلاش برای مخفی نگه داشتن آن می‌گفت.

 

نظر شما درباره جمع‌آوری اطلاعات کاربران آمریکایی توسط تیک‌ تاک چیست؟ نگرانی های ایالات متحده را منطقی می‌دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری