حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توسعه‌ دهنده نرم‌افزارهای جاسوسی پگاسوس قصد دارد تجارت خود را سازماندهی مجدد کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، امنیت، حملات سایبری

دنیای مجازی همواره مکانی برای سو استفاده مهاجمین و هکرها بوده است. هنوز مدت زیادی از اتفاقات مرتبط با بدافزار اسراییلی پگاسوس نمی‌گذرد که خبرهای جدیدی از این گروه به گوش می‌رسد. اینطور که پیداست، گویا توسعه‌ دهنده نرم‌افزارهای جاسوسی پگاسوس قصد دارد تجارت خود را مجددا سازماندهی کند. با ترنجی همراه باشید.

توسعه‌ دهنده نرم‌افزارهای جاسوسی پگاسوس به دنبال احیای خود است…!

گروه بدنام اسرائیلی NSO که بارها اعضای آن در حال فروش نرم‌افزارهای جاسوسی پگاسوس برای هک لوازم الکترونیکی از جمله گوشی‌های هوشمند آیفون به سرویس‌های اطلاعاتی چندین کشور دستگیر شده‌اند، اخیرا اعلام کرده است که به عنوان بخشی از یک سازماندهی مجدد در مقیاس بزرگ، این شرکت نه تنها مدیر عامل خود را تغییر خواهد داد، بلکه همچنین دایره خریداران بالقوه و راه حل‌های خود را نیز محدود می‌کند.

در ژوئیه سال گذشته، تحقیقاتی که شامل خبرنگاران از سراسر جهان بود نشان داد که NSO، نرم‌افزار Pegasus را به آژانس‌های اطلاعاتی در سراسر جهان فروخته است که در آن زمان برای جاسوسی از مدافعان حقوق بشر، روزنامه‌ نگاران، سیاستمداران و فعالان با گرایش‌های مختلف استفاده می‌شده است. کار به جایی رسید که ایالات متحده تحریم‌های شخصی را علیه این شرکت اعمال کرد.

توسعه‌ دهنده نرم‌افزارهای جاسوسی پگاسوس

به گفته سخنگوی NSO، این شرکت سازماندهی مجدد خواهد شد و رئیس آن Shalev Hulio، از این شرکت خواهد رفت. یارون شوهات، مدیر عملیات NSO بعد از این کار، مدیریت را بر عهده خواهد گرفت. در طول سازماندهی مجدد، تمام جنبه های کسب و کار شرکت مجددا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نرم افزار جاسوسی Pegasus برای آلوده کردن گوشی‌های هوشمند، استخراج داده‌ها از آن‌ها، فعال کردن دوربین‌ها و میکروفون‌ها از راه دور استفاده می‌شود. گروه NSO ادعا می‌کند که این نرم‌افزار برای مبارزه با جنایتکاران و تروریست‌ها به ادارات دولتی فروخته می‌شود و تایید مقامات اسرائیلی قبل از فروش آن نیز صورت گرفته است. ادعاهایی وجود دارد که این نرم افزار قبلا به نجات جان بسیاری در کشورهای مختلف کمک کرده است. در عین حال، NSO تاکید می‌کند که آن‌ها دقیقا نحوه استفاده مشتریان از Pegasus را کنترل نمی‌کنند. حالا نیز مدیر عامل شرکت NSO که توسعه دهنده Pegasus است، قبل از سازماندهی مجدد آن، این شرکت را ترک می‌کند.

شکایت اپل از گروه NSO به‌دلیل حمله به کاربران آیفون با نرم‌افزار جاسوسی Pegasus

 

پس از رسوایی سال گذشته، مشخص شد که حتی قبل از هیاهوی رسانه‌ای و تحریم‌های ایالات متحده، نتایج مالی NSO بسیار مورد انتظار بوده است. پیش از این، اسناد دادگاه در رسانه‌ها منتشر شد که بر اساس آن طلبکاران شرکت اصرار داشتند که این شرکت به منظور حفظ سودآوری، به فروش نرم‌افزار به کشورهای دارای خطر بالای نقض حقوق بشر ادامه می‌دهد و گروه تحقیقاتی برکلی (BRG) که سهامدار عمده شرکت مادر NSO است، خواستار توقف فروش مشکوک این محصولات شد که به دلیل این کار، توسعه دهنده بدافزار مذکور، در ایالات متحده تحت تعقیب نهادهای امنیتی و قضایی قرار گرفت.

توسعه‌ دهنده نرم‌افزارهای جاسوسی پگاسوس

به گفته GizChina، این شرکت در حال سازماندهی مجدد است تا برای مرحله بعدی رشد خود آماده شود. او برگزیده شدن شوهات را انتخابی درست خواند و اظهار داشت که فناوری‌های این شرکت، به نجات جان انسان‌ها (: در سراسر جهان کمک خواهند کرد. شوهات، به نوبه خود، گفت که NSO اطمینان حاصل می‌کند که فناوری‌های آن برای مقاصد قانونی و شایسته مورد استفاده قرار گیرد.

اپل به کسی که حالت قفل آیفون را در IOS 16 بشکند 2 میلیون دلار جایزه می‌دهد!

در این میان، حقایق جدید بیشتری در رابطه با استفاده از نرم افزار پگاسوس ظاهر شده است. در پایان ماه جولای، کمیسیون اروپا از کشف اثرات یک جاسوس افزار در دستگاه‌های برخی از رهبران ارشد اتحادیه اروپا خبر داد. همچنین در ماه گذشته، گزارش‌هایی مبنی بر استفاده از جاسوس افزار پگاسوس برای جاسوسی از فعالان در تایلند در جریان اعتراضات ضد دولتی منتشر شد. نظر شما کاربران ترنجی درباره توسعه‌ دهنده نرم‌افزارهای جاسوسی پگاسوس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان