حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چطور بهترین نوع کاغذ دیواری را قبل از اسباب کشی انتخاب کنیم؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

نقاشی ساختمان و تغییر دکوراسیون پیش از اثاث کشی خانه یکی از روش‌های رایج برای جذاب‌ترکردن و روح‌دادن به خانه جدید است. کاغذ دیواری هم یکی از روش‌های پرطرفدار و مرسوم برای دکوراسیون داخلی خانه به حساب می‌آید. طرح‌های متنوع کاغذ دیواری‌ها چنان زیاد‌ند که انتخاب کردن را دشوار می‌کنند. از این رو، شناخت برخی نکات اولیه و کلیدی برای کسانی که می‌خواهند پیش از اثاث کشی به خانه جدید، دیوارها را کاغذ کنند ضرورت دارد. در این یادداشت این نکات را آورده‌ایم. پس اگر قصد دارید خانه جدید‌تان را کاغذ دیواری کنید یا حتی کاغذ قدیمی خانه خود را تعویض کنید، دعوت می‌کنیم که تا انتها آن را مطالعه کنید.

نکاتی برای انتخاب بهترین نوع کاغذ دیواری

انتخاب نوع کاغذ دیواری

انتخاب نوع کاغذ دیواری

هرچند نصب کاغذدیواری در هر زمانی ممکن است، پیش از اثاث کشی خانه، بهترین زمان برای کاغذ دیواری کردن آن است. طرح‌ها، رنگ‌ها و بافت‌های کاغذ بسیار فراوان‌ و متنوع‌اند. از این رو باید زمان کافی برای انتخاب بهترین نوع کاغذ دیواری صرف کنید. همچنین باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید کل خانه جدید‌تان را کاغذ دیواری کنید یا صرفا دیوارهای بخشی از آن را با کاغذ دیواری بپوشانید. به همه اینها خیلی پیش‌تر از زمان اثاث کشی اینترنتی یا حضوری فکر کنید.

در ادامه به تفکیک نکاتی درباره سبک‌ها، رنگ و الگو‌های کاغذ دیواری‌ بیان می‌کنیم:

۱. سبک‌های کاغذ دیواری

سبک کاغذ دیواری باید با سبک کلی لوازم و دکور خانه‌تان هماهنگ باشد. مثال‌های زیر نمونه‌ای از این سبک‌ها هستند:

  • • رسمی: فضای داخلی با کاغذ دیواری‌های ظریف و طرح‌های گلدار احاطه می‌شود.
  • • درخشان: در این سبک کاغذهای براق با طرح‌های انعکاسی و گلدار برجسته به کار می‌رود.
  • • ترکیبی: با استفاده از الگو‌های متفاوت مانند طرح گیاهان، گلدار یا بافت‌های برجسته دکور خانه را جذاب‌تر می‌کنید.
  • • کشوری: نقش‌های کشوری مانند چهارخانه در این سبک قرار دارند. هرچند در کشور ما رایج نیستند.
  • • روستایی: طرح‌هایی مانند الگو‌های حیات وحش یا چمن زار که حال و هوای خارج شهر و طبیعت را بازنمایی می‌کنند.
  • • ویکتوریایی (اشرافی): مجموعه‌ای شامل طرح‌های گلدار با گل‌های بزرگ و برجسته که نمادی از کاغذهای دیواری آن دوران است.
  • • مدرن: طرح‌های انتزاعی و هندسی که مناسب دکور مدرن خانه شما هستند.

۲. رنگ‌های کاغذ دیواری

رنگ‌هایی که برای کاغذ دیواری انتخاب می‌کنید باید با لوازم منزل، کف خانه هماهنگ باشند. برای انتخاب بهترین رنگ به توصیه‌های زیر توجه کنید:

  • • با انتخاب رنگ‌های روشن که اندکی روشن‌تر از سایر بخش‌هاست خانه خود را زیباتر نشان دهید.
  • • یکی از بهترین رویکرد‌ها، انتخاب رنگ از یکی از رنگ‌های لوازم منزل است. برای مثال اگر لوازم منزل شما سفید یا کرم رنگ‌اند. انتخاب رنگ‌های هم خانواده برای کاغذ دیواری هماهنگی و جذابیت خانه را بیشتر می‌کند.
  • • با این حال شاید از هماهنگی و یکدستی خوشتان نیاید و بخواهید تضاد ایجاد کنید. در این صورت از رنگ‌هایی استفاده کنید که نسبت به رنگ اثاث منزل، متضاد هستند.
  • • در نهایت می‌توانید از رنگ‌های دیوار خانه یا موزائیک‌ها و کف‌پوش‌ به‌عنوان مرجعی برای انتخاب رنگ بهره ببرید.

چطور بهترین الگوی کاغذ دیواری را انتخاب کنیم؟

الگوی کاغذ دیواری

الگوی کاغذ دیواری

مهم‌ترین مسئله در انتخاب بهترین نوع کاغذ دیواری پیش از اسباب کشی منزل، انتخاب الگوی مناسب است. انتخاب الگوی مناسب می‌تواند خانه شما را روشن‌تر، تاریک‌تر، بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از چیزی که هست نشان دهد. دست شما برای انتخاب طیف وسیعی از الگو‌ها باز است. به پیشنهادهای زیر دقت کنید:

  •  اگر پارچه‌های روکش مبلمان یا تخت خوابتان، طرح‌دار است: در این حالت انتخاب یک الگوی ساده گزینه آسانی است.
  • اما اگر می‌خواهید حتما کاغذ دیواری طرح‌دار انتخاب کنید: در این حالت بهتر است از الگوهای کوچک‌تر یا بزرگ‌تر نسبت به پارچه‌های لوازم منزل استفاده کنید.
  •  در صورتی که دکور و مبلمان خانه شما شلوغ و پر از طرح است، بهترین انتخاب یک کاغذ دیواری بدون الگوست.

الگوی بزرگ یا کوچک، کدام یک؟

انتخاب الگوی متناسب با اندازه اتاق‌ها روش مرسوم در انتخاب کاغذ دیواری است. اما این تنها گزینه پیش روی شما نیست. می‌توانید کمی خلاقیت و جسارت به خرج داده و کاغذ دیواری با الگو‌های بزرگ را برای اتاق‌های کوچک‌تر انتخاب کنید. همچنین کاغذ دیواری با طرح‌ها و الگوهای ریز در یک اتاق بزرگ مانند پذیرایی که با پنجره‌ها، در‌ها و لوازم منزل پوشانده شده یک گزینه است. در این حالت الگوی کوچک نمای بصری زیبا و پر از جزئیات به خانه می‌دهد.

الگوی مناسب برای عمق بخشیدن به اتاق

طراحی اتاق خواب

طراحی اتاق خواب

اگر مایلید به فضای اتاق‌های خانه عمق بدهید، کاغذ دیواری‌های بافت‌دار را انتخاب کنید. منظور از بافت‌دار یعنی وقتی به آن نگاه می‌کنیم انگار که به الیاف پارچه می‌ماند.

برای عمق بخشیدن به اتاق، دیوار پشت تخت خواب یا میز کار را انتخاب و آن را با این نوع کاغذ دیواری بپوشانید. این به فضای اتاق شما عمق می‌بخشد.

الگوی کاغذ دیواری برای کوچک‌تر یا بزرگ‌تر کردن اتاق

علاوه بر عمق بخشی، انتخاب الگوی کاغذ دیواری می‌تواند اتاق شما را کوچک‌تر یا بزرگ‌تر نشان دهد. برای کوچک‌‌ به نظر رسیدن اتاق، از یک الگوی درشت با رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید. چشم دیوارها را نزدیک‌تر دیده و احساس دنج بودن به اتاق می‌بخشد.

برعکس، برای بزرگ‌تر کردن اتاق از الگو‌های ریز استفاده کنید تا دیوارها دورتر به نظر رسیده و اتاق بزرگ‌تر جلوه کند.

الگوهای براق کاغذ دیواری مناسب کدام خانه‌اند؟

خانه‌ها و اتاق‌هایی که نور کمی دارند، بهترین گزینه برای انتخاب الگو‌های براق هستند. این الگوها نور طبیعی و مصنوعی را بهتر بازتاب و در خانه پخش می‌کنند.

الگوی مناسب برای بلند‌تر یا کوتاه‌تر کردن دیوارها

انتخاب کاغذدیواری مناسب

انتخاب کاغذدیواری مناسب

کاغذهای با الگوی نوارهای عمودی، دیوار‌های خانه را بلند‌تر و کاغذهای با الگوی خطوط افقی، دیوارها را کوتاه‌تر و کشیده‌تر نشان می‌دهند.

کدام دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کنیم؟

برای کاغذ دیواری پیش از اثاث کشی منزل، انتخاب‌های مختلفی دارید. می‌توانید همه دیوارهای خانه را کاغذ کنید یا اینکه فقط برخی از آنها را انتخاب کنید.

این موضوع بستگی به سلیقه، دکوراسیون، نقشه خانه و بودجه شما دارد. در بین دیوارهای خانه، دیواری به نام «دیوار شاخص» وجود دارد. دیواری که نقشی مهم در طراحی داخلی خانه ایفا می‌کند. اگر بودجه‌تان محدود است می‌توانید تنها این دیوار را کاغذ کنید.

انتخاب بهترین کاغذ دیواری برای دیوار شاخص

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های کاغذ دیواری، تغییر عمق فضای داخلی خانه است. کاغذ دیواری دیوار شاخص (اکسنت وال)، این مزیت را به خوبی به رخ می‌کشد. اما این دیوار کجاست؟! معمولا دیوار پشت تخت خواب یا میز کار و  دیوار پذیرایی که تلوزیون جلوی آن قرار می‌گیرد و دیوار روبه‌روی‌ آن، دیوارهای شاخص‌اند. برای کاغذ کردن این دیوارها به مثال‌های زیر دقت کنید:

  •  پشت تخت خواب یا میز کارتان را با کاغذهای بافت دار بپوشانید تا فضای اتاق عمق بیشتری بگیرد.
  •  از دو کاغذ دیواری متفاوت در پذیرایی استفاده کنید. دیوار شاخص را با یک طرح و دیوارهای جانبی را با طرح متناسب دیگری کاغذ کنید. این روش در کشور ما مرسوم است.
  •  می‌توانید از طرح‌های جسورانه مانند طرح گورخری یا برگ‌های استوایی برای کاغذ کردن دیوار شاخص استفاده کنید.

کاغذ دیواری بالا و پایین قاب‌ دیوار

قاب دیوار (Chair Rail) به قاب با الگوهای تکرار شونده گفته می‌شود که از جنس چوب یا سایر مواد بر روی بخشی از دیوار نصب می‌شود. شما می‌توانید بسته به موقعیت این قاب‌ها، بالا یا پایین آنها را با کاغذ دیواری مناسب بپوشانید. برای مثال پایین آنها را رنگ کنید و بالا را با کاغذ دیواری بپوشانید. البته باید گفت استفاده از قاب دیوار در کشور ما مرسوم نیست. در عوض دیوارهای خانه‌ها در کشورمان اغلب یکدست و همراه با یک نوار حاشیه از جنس چوب در پایین است.

نکته پایانی 

کاغذ دیوارهای طرح‌های بسیار متنوعی دارد. یکی از روش‌های انتخاب بهترین نوع کاغذ دیواری، مشاوره با فروشندگان و نصاب‌های این حوزه است. با این حال امیدواریم نکات گفته شده در این یادداشت به شما در انتخاب کاغذ دیواری مناسب کمک کند.

علاوه بر این، هنگام اثاث کشی خانه و جابه‌جایی لوازم حواستان به دیوارها باشد تا کاغذدیواری‌های نویتان دچار خط‌وخش نشوند. بسته بندی لوازم منزل به‌شکل اصولی و بهره‌گیری از شرکت‌های معتبر خدمات حمل و نقل و اسباب کشی آنلاین یا حضوری کمکتان می‌کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات