حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چگونه بفهمیم باتری گوشی سامسونگ سالم است؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

سامسونگ یکی از معروف ترین برندهای تولیدکننده موبایل است و افراد زیادی این برند را برای خرید موبایل انتخاب می کنند. یکی از قطعات گوشی که ممکن است با گذشت زمان خراب شود، باتری سامسونگ است. اما سوالی که پیش می آید این است که چگونه بفهمیم باتری گوشی سامسونگ خراب است؟ روش های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید به خراب بودن باتری سامسونگ پی ببرید که ما در این مطلب به بررسی این موارد میپردازیم.

سلامت باتری سامسونگ باید چند باشد؟

یکی از روش های بررسی وضعیت سلامت باتری گوشی سامسونگ استفاده از کد تست باتری سامسونگ است. البته این کد در تمام گوشی های سامسونگ جواب نمی دهد.کد دستوری* #*#4636 #*#* را وارد کنید و در منوی باز شده روی Battery Information کلیک کرده و از سلامت باتری گوشی مطلع شوید. ظرفیت باتری باید بالای 80 درصد باشد و اگر کمتر از این مقدار باشد، به این معنا است که دیگر نمی تواند مثل سابق شارژ نگه دارد و باید برای تعویض آن اقدام کنید.

علائم خرابی باتری گوشی سامسونگ

مهم ترین علائمی که با استفاده از آن ها می توانید به خراب شدن باتری سامسونگ پی ببرید عبارت اند از:

  • • روشن ماندن گوشی تنها به هنگام شارژ : در صورتی که گوشی تنها زمانی که به شارژر متصل است، روشن بماند، به این معنا است که باتری خراب شده است.
  • • خالی شدن سریع باتری سامسونگ : یکی از علائم خراب شدن باتری، خالی شدن شارژ است، حتی اگر مدت زمان طولانی آن را به شارژر متصل کرده باشید.
  • • داغ شدن بیش از حد باتری سامسونگ : یکی از دلایل داغ شدن باتری می تواند خراب شدن آن باشد و باید بررسی شود. به طور قطع نمی توان این عامل را دلیل محکمی بر خرابی باتری دانست.
  • • باد کردن باتری سامسونگ : مهم ترین نشانه خراب شدن باتری، باد کردن و متورم شدن آن است.
  • • وجود لکه و سیاهی روی صفحه نمایش گوشی : اگر باتری سامسونگ خراب شود و به موقع آن را تعویض نکنید، به صفحه نمایش آسیب وارد می کند.
  • • وجود اختلال در روند شارژ گوشی سامسونگ : اگر باتری کند شارژ می شود، ابتدا کابل شارژر و سری شارژر سامسونگ را کنترل کنید و اگر سالم باشند، قطعا باتری خراب شده است.
  • • هنگ کردن گوشی : اگر از سالم بودن و ویروسی نشدن سیستم عامل اطمینان دارید، احتمالا باتری سامسونگ خراب شده است.
  • • ری استارت ناگهانی گوشی : اگر گوشی شارژ دارد و ناگهان ری استارت می شود، حتما باتری را چک کنید تا از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.

علائمی که در این بخش به آن ها پرداختیم، برخی از نشانه های خرابی باتری گوشی سامسونگ هستند. اما ممکن است سوالات مهم دیگری هم برای کاربران پیش بیاید که ما در ادامه به آن ها پاسخ می دهیم.

چرا باتری گوشی سامسونگ زود خالی می شود؟

صفحه نمایش، برنامه های در حال اجرا، سرویس مخابرات و خرابی باتری می توانند دلایلی برای خالی شدن سریع باتری سامسونگ باشند. برای پاسخ به این سوال، می توانید میزان مصرف باتری را کنترل کنید و اگر سه عامل اول تاثیری در کارکرد باتری نداشتند، قطعا باتری شما خراب شده است و باید به فکر تعویض آن باشید.

چرا باتری سامسونگ یک دفعه خالی می شود؟

استفاده از شارژر فیک، درست شارژ نکردن گوشی، خراب شدن و پایان عمر باتری، از عوامل خالی شدن یکباره باتری محسوب می شوند. همیشه از شارژر سامسونگ اصل استفاده کنید که کیفیت بالایی دارند و سلامت باتری و گوشی را تضمین می کنند. شارژ گوشی را بین 10 تا 90 درصد نگه دارید. اگر روش های گفته شده تاثیرگذار نبود، باید باتری گوشی خود را تعویض کنید.

چرا باتری گوشی سامسونگ باد می کند؟

تمام شدن عمر باتری سامسونگ و مشکلات موجود در طراحی آن از عوامل متورم شدن باتری هستند که در هر دو صورت باید برای تعویض آن اقدام کنید.

چرا باتری سامسونگ داغ می کند؟

اپلیکیشن هایی که بیش از حد از قدرت پردازنده استفاده می کنند و نصب بازی های سنگین، استفاده مداوم از اینترنت همراه، خراب شدن باتری سامسونگ، استفاده از شارژر غیر اصل و نوسانات برق از جمله عوامل داغ شدن باتری هستند.

چرا باتری گوشی سامسونگ دیر شارژ می شود؟

آسیب دیدن کابل شارژر، استفاده از شارژرهای تقلبی، وجود مشکل در درگاه شارژر گوشی، استفاده از برنامه های گوشی در زمان شارژ و خرابی باتری از عواملی هستند که باعث می شوند گوشی دیرتر از حد معمول شارژ شود.

چرا باتری سامسونگ شارژ نمی شود؟

خرابی کابل، آداپتور و یا پورت شارژر از جمله عوامل شارژ نشدن باتری هستند. اگر هر یک از آن ها را بررسی کردید و مشکلی وجود نداشت، در نهایت می توان نتیجه گرفت باتری اصلی سامسونگ خراب شده است.

علت خراب شدن باتری سامسونگ

نوسانات ولتاژ یکی از دلایل خراب شدن باتری سامسونگ است. زمانی که باتری از نوع شارژ سریع نیست و شما آن را با چنین شارژری شارژ می کنید، نوسانات ولتاژ باعث خرابی و سوختن پردازنده به کار برده شده در درگاه شارژ می شود و به گوشی و باتری آسیب وارد می شود. همان بلایی که شارژرهای غیر رسمی و بی کیفیت موجود در بازار به سر باتری گوشی می آورند. شارژ کردن مداوم باتری، قرار دادن طولانی مدت گوشی در شارژ، استفاده از شارژرهای تقلبی، استفاده بیش از اندازه از پاوربانک، مشکلات ایجاد شده در سوکت، آب خوردگی محل شارژ از دیگر عواملی هستند که باعث خرابی باتری سامسونگ می شوند.

تعمیر باتری خراب گوشی سامسونگ

امکان اینکه باتری موبایل قابل تعمیر باشد، وجود ندارد اما می توانید قبل از اینکه برای تعویض باتری سامسونگ اقدام کنید، از متخصص های معتبر المانی استور بخواهید باتری شما را بررسی کنند و در صورت اطمینان از خرابی آن برای خرید باتری اورجینال سامسونگ از فروشگاه آنلاین آلمانی استور اقدام کنید.

زمان تعویض باتری گوشی سامسونگ

هر زمان که حس کردید باتری کارایی اولیه خود را از دست داده است، به درستی شارژ نمی شود و یا زود خالی می شود، بهتر است برای تعویض باتری سامسونگ اقدام کنید. در حالت کلی می توان گفت تقریبا بعد از دو سال، باتری 20 درصد از ظرفیت اصلی خود را از دست می دهد و بهترین زمان برای تعویض ان است.

راه های مراقبت از باتری سامسونگ

راه های زیر به شما کمک می کنند تا پس از خرید باتری گوشی سامسونگ S8 یا مدل های دیگر به نحو احسن از آن استفاده کنید و طول عمر آن را افزایش دهید:

1.از شارژر اصل استفاده کنید.

2.گوشی را صد درصد شارژ نکنید.

3.زمانی که شارژ گوشی به 10 درصد رسید، آن را به شارژر متصل کنید و تا زمانی که به 90 درصد نرسیده است، آن را جدا نکنید.

4.زمانی که گوشی در حال شارژ است، از آن استفاده نکنید.

5.از گوشی به طور مداوم استفاده نکنید و هرازگاهی به دستگاه و باتری اجازه تنفس و ریکاوری دهید.

نکات مهم خرید باتری سامسونگ

به هنگام خرید باتری سامسونگ باید به نوع بسته بندی آن توجه داشته باشید. البته نمی توان تنها به این موضوع اکتفا کرد. نکته دوم توجه به سال ساخت باتری سامسونگ است و در صورتی که دو یا سه سال از عمر آن گذشته باشد و حتی اگر اصل باشد، باز هم از کیفیت لازم برخوردار نخواهد بود. برش کج استیکر باتری، نداشتن تاریخ و درج نادرست و محو نوشته های روی باتری از جمله عوامل نشان دهنده محصول فیک و تقلبی هستند.

آلمانی استور www.almanistore.com یک فروشگاه معتبر آنلاین است که ارائه دهنده انواع لوازم جانبی موبایل می باشد شما می توانید باتری اصلی سامسونگ و دیگر لوازم مورد نیاز خود را با قیمت مناسب خریداری کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات