حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ورود تکنولوژی به لوازم جانبی خودرو

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

در سال های اخیر رشد تکنولوژی و نفوذ آن در زندگی مردم باعث تغییر در انتظارات مردم از سطح آپشن ها و لوازم جانبی خودرو شده است. تجهیزات جانبی و آپشن خودرو همواره نقش مهمی در افزایش رفاه و آسایش سرنشینان و حتی افزایش امنیت خودرو از جنبه های مختلف داشته است. به صورت کلی می‌توان گفت تکنولوژی عرصه نوینی بوده که در دوران مدرن سبب ایجاد تحولات شگرفی در صنایع مختلف همچون خودروسازی شده است.

شاید پذیرش اینکه یک زمانی وجود رادیو  برروی خودرو آپشن و جزء لوازم جانبی خودرو به حساب می آمده است, دشوار باشد اما این موضوع واقعیت دارد. درحال حاظر با رشد فناوری و رفع مشکلات ابتدایی, شکل نیازهای و سطح انتظارات مردم از خودرو تغییر کرده است.

باتوجه به تغییر سلیقه و نیازهای مردم,  امروزه شرکت‌های معتبر خودروسازی به خوبی متوجه شده‌اند که تجهیزات و لوازم جانبی خودرو همچون سیستم های ناوبری ماهواره‌ای, مانیتور اندروید, ردیاب خودرو, رادار نقطه کور و…  تا چه اندازه می‌تواند موجب آسایش مصرف‌کنندگان و افزایش سطح رضایت آنها شود. به همین خاطر است که ما شاهد رشد روزافزون سطح کیفیت و همچنین آپشن های محصولات خودروسازان خارجی هستیم.

اما متاسفانه این وضعیت به دلیل مشکلات عمده ساختاری و اقتصادی در صنعت خودروسازان داخلی همچون ایران خودرو و سایپا, متفاوت می‌باشد. در سال های اخیر نه تنها سطح کیفیت و میزان آپشن های خودروهای تولید داخل رشد نکرده است بلکه کاهش نیز یافته است. به بیان دیگر عدم بهره‌گیری از فناوری و تجهیزات جانبی پیشرفته در صنعت اتومبیل‌سازی داخلی، به معنای عدم توجه به رفاه حال جامعه خواهد بود.

بنابراین علاقه مندان به خودرو جهت پاسخ به نیازهایشان و ارتقاء سطح تجهیزات خودرو از پتانسیل بازار تجهیزات آپشن و فروشگاه‌های معتبر لوازم جانبی خودرو همچون اول آپشن استفاده می‌کنند.

در ادامه نگاهی به لوازم جانبی پیشرفته و کاربردی که قابلیت نصب برروی کلیه خودروها را دارند, خواهیم داشت.

 

لزوم استفاده از لوازم جانبی پیشرفته در خودرو

همان‌طور که در بالا اشاره شده گسترش فناوری باعث عرضه تجهیزات پیشرفته آپشن و لوازم جانبی خودرو همچون رادار نقطه کور, ردیاب خودرو, مانیتور اندروید و… شده است که استفاده از این تجهیزات پیشرفته می‌تواند نقش مهمی در افزایش آسایش و رفاه سرنشینان و افزایش امنیت خودرو داشته باشد. به طور مثال تصور کنید که در یک مسافرت طولانی مدت باشید، قاعدتاً برای ثبت لحظه‌های زیبایی که در این سفر خواهید داشت، تنها دوربین عکاسی کافی نیست، بلکه نوع موسیقی و فیلمی که می‌تواند از مانیتور خودروی شما پخش شود، نیز یکی از راه‌های ثبت خاطرات شما خواهد بود. از سوی دیگر گوش دادن به موسیقی با کیفیت درون خودرو در کنار مناظری که از درون خودرو مشاهده می‌کنید نیز می‌تواند بسیار رؤیایی باشد. بنابراین استفاده از یک سیستم صوتی باکیفیت در خودرو میتواند باعث ایجاد حس لذت بخشی برای سرنشینان شود.

درحال حاظر سیستم های صوتی خودرو به سیستم های مالتی مدیا تبدیل شده‌اند به گونه ای که امکانات مختلفی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهند. بهره‌گیری از سیستم عامل اندروید در سیستم مالتی مدیا خودرو باعث جذابیت دو چندان این سیستم ها شده است.

مانیتور اندروید, تکنولوژی تلفن همراه را به خودرو آورده است

قدرت و قابلیت های زیاد سیستم عامل اندروید وهمچنین محبوبیت این سیستم عامل بین مردم, باعث توسعه و تولید سیستم های مالتی مدیا پیشرفته خودرو با سیستم عامل اندروید شده است. مانیتور اندروید خودرو می‌تواند جایگزین سیستم صوتی قدیمی خودرو شود و امکانات متنوعی را دراختیار سرنشینان خودرو قرار دهد.

از مهمترین قابلیت های مانیتورهای پیشرفته اندروید خودرو علاوه بر پخش موزیک و ویدیو می‌توان به قابلیت برقراری ارتباط با ماهواره های GPS برای استفاده سیستم رهیاب وهمچنین قابلیت اتصال به اینترنت از طریق WiFi اشاره کرد. استفاده از سیستم های ناوبری آنلاین و افلاین در ترافیک های شدید امروزه بسیار کاربردی بوده و باعث کاهش زمان رسیدن به مقصد و همچنین کاهش استهلاک خودرو و مصرف سوخت می‌شود.

این نوع از مانیتورها عملکردی مشابه تبلت های اندروید دارند و دارای امکانات فوق العاده ای همچون:

  • • اتصال به اینترنت
  • • پخش موزیک ویدیو
  • • پخش آنلاین برنامه‌های تلویزیونی
  • • اتصال به دوربین دید عقب
  • ….

می‌باشند.

تقابل تکنولوژی با سارقین خودرو

تکنولوژی راه خود را به سیستم‌های ایمنی و امنیتی هم باز کرده است. با نگاهی به اطراف می‌توانید انواع دوربین‌های ثبت وقایع ، دزدگیر‌های پیشرفته و ردیاب‌ خودرو را مشاهده کنید که برای اهداف امنیتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

باتوجه به افزایش آمار سرقت, ردیاب خودرو به یکی از پرفروش ترین لوازم جانبی خودرو در چند سال اخیر تبدیل شده است. چراکه استفاده از آن می‌تواند تا حد بسیار زیادی امنیت اتومبیل شما را در برابر سرقت افزایش دهد. البته باید بدانید که استفاده از ردیاب تنها برای افزایش امنیت خودرو نیست، بلکه یکی دیگر از کاربردهای این وسیله برای پیگیری و کنترل خودرو در سیستم‌های مدیریت ناوگان می‌باشد.

این سیستم الکترونیکی با دریافت سیگنال ماهواره های موقعیت یاب جهانی همچون GPS می‌تواند موقعیت خودرو را از طریق سیم کارت نصب شده برروی آن, به مالک خودرو اطلاع دهد.  برخی از مدل های پیشرفته جی پی اس خودرو دارای قابلیت‌های پیشرفته و کاربردی دیگری همچون: قابلیت خاموش کردن خودرو از راه دور, شنود صدای داخل کابین و.. هستند.

اگر شماهم نگران امنیت خودرو خود هستید, نصب ردیاب فراموش نشود. باتوجه به تنوع بالا و کیفیت های مختلف انواع ردیاب موجود در بازار توصیه می‌شود پیش از خرید, نسبت به بررسی انواع ردیاب خودرو در اول آپشن اقدام نمایید.

سخن پایانی

ابعاد فناوری و پیشرفت آن در صنایع مختلف تاثیر گذاشته و به بخش اجتناب ناپذیر زندگی ما تبدیل شده است. صنعت خودروسازی نیز یکی از صنایعی بوده که با استفاده از تکنولوژی مدرن تا حد زیادی رشد یافته است.  اما متاسفانه به دلایل مختلف که همه ما ازآن اطلاع داریم خودورهای موجود در ایران با این پیشرفت همراه نبوده‌اند. بنابراین می‌توان از خدمات مراکز تخصصی عرضه لوازم جانبی خودرو همچون فروشگاه آنلاین اول آپشن, آپشن24 و…  برای ارتقاء آپشن ها و سطح تکنولوژی خودروی خود استفاده کرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات