حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی به لولای گوشی تاشو موتورولا Razr 2022 با تماشای کالبدشکافی آن

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | تماشا کنید، موتورولا

دیروز بود که گوشی تاشو جدید موتورولا با نام ریزر ۲۰۲۲ رسما معرفی شد. این گوشی در طراحی تفاوت قابل توجهی با نسل قبلی خود دارد. یکی از بخش‌های بهبود یافته در لولا است. نگاهی داشته باشیم به لولای گوشی تاشو موتورولا Razr 2022 با تماشای کالبدشکافی آن.

موتورولا Razr 2022

در بخش طراحی، موتورولا Moto Razr 2022 بدون حاشیه برآمده پایینی، مدرن‌تر به نظر می‌رسد. اما آیا حذف کردن این حاشیه برآمده به سادگی بوده است؟ باید بگویم که خیر و این بخش در واقع هدف مهمی در Razr 5G داشته که فراتر از نوستالژی است.

موتورولا آن بخش را برای یک مکانیسم فنری در نظر داشت که نمایشگر تاشو را سفت نگه می‌داشت تا چین‌خوردگی را به حداقل برساند. خب مدل 2022 رویکرد متفاوتی دارد. تصویر زیر را ببینید:

مقایسه ریزر ۲۰۲۲ (راست) با ریزر نسل اول (چپ)

مقایسه ریزر ۲۰۲۲ (راست) با ریزر نسل اول (چپ)

ویدئوی کالبدشکافی Razr 2022 یک نمایش بصری عالی از نحوه کار این دو مکانیسم مختلف ارائه می دهد. پیش از این دیده بودیم که صفحه نمایش قدیمی Razr 5G با باز و بسته شدن گوشی کمی بالا و پایین می شود.

گوشی Moto Razr 2022 جدید نمایشگر را در دو انتها ثابت نگه می دارد و در عوض وسط را به شکل قطره ای تا می کند (با قطر 3.3 میلی متر). نوارهای فلزی نازکی در وسط وجود دارد که به کاهش فشار روی نمایشگر کمک می کند. همانطور که در ویدیو زیر می بینید، ناحیه چین شده در مدل جدید به طور قابل توجهی کوچکتر است.

چند نکته جالب دیگر که قابل ذکر است. همه چیز در چندین لایه که توسط کابل‌های روبانی به هم وصل شده‌اند روی هم چیده شده‌اند، این کار به مهارت واقعی نیاز دارد تا وقتی که جدا می‌شود و دوباره کنار هم قرار گیرد. همچنین، آن بخش براقی که روی بردها می بینید، پوششی منسجم است که هر آبی را که ممکن است وارد گوشی شده باشد دفع می کند.

باتری ۲ سلولی ریزر ۲۰۲۲

همانطور که در باتری گوشی‌های تاشو معمول است، باتری به دو سلول تقسیم می‌شود. در موتورولا ریزر ۲۰۲۲ یک سلول کوچک 712 میلی‌آمپر ساعتی در نیمه بالایی و یک باتری بزرگ‌تر با ظرفیت 2788 میلی‌آمپر ساعت در نیمه پایینی دارد.

موتورولا از محفظه بخار برای خنک کردن چیپست اسنپدراگون 8+ نسل 1 استفاده نکرده و به جای یک بلوک مسی، چندین ورق مسی و خمیر حرارتی برای انجام این کار متکی بود.

نظر شما درباره مهندسی موتورولا در گوشی تاشو ۲۰۲۲ خود چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)