حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل تولید آیفون 14 در هند را به‌طور همزمان با چین آغاز می‌کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

تأمین‌کننده اصلی اپل، فاکسکان، خطوط تولید آیفون را در چندین مکان در جهان غیر از چین، مانند برزیل و هند دراختیار دارد. بااین‌حال، خط تولید این شرکت در چین برای عرضه جهانی آیفون در سراسر جهان مهم‌ترین مکان است. امسال اما، به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد تولید مدل 6.1 اینچی آیفون 14 استاندارد را به‌طور همزمان در هند و چین آغاز کند.

تولید آیفون 14 در هند

این گزارش از سوی تحلیلگر معتبر مینگ چی کو منتشر شده است که فاش می‌کند مدل 6.1 اینچی جدید آیفون 14 همزمان با چین در هند نیز تولید خواهد شد. اگر این موضوع درست باشد، این اولین باری است که تولید نسل جدید آیفون همزمان با چین در کشور دیگری آغاز می‌شود.

همان‌طور که کو اشاره کرده، در شرایط عادی، تولید آیفون جدید در خارج از چین معمولاً چند ماه به‌طول می‌انجامد تا آغاز شود. به‌عنوان‌مثال، Foxconn مونتاژ آیفون 13 را در آوریل امسال در هند آغاز کرد، درحالی‌که تولید آن در برزیل چند هفته پس از آن آغاز شد.

البته تولید آیفون در کشورهای دیگر با هدف تأمین تقاضای جهانی نیست، بلکه در خدمت بازارهای داخلی آن کشور است. به‌گفته‌ی کو، ظرفیت تولید آیفون 14 در هند برای پر کردن شکاف ناشی از چالش‌های تولید در چین در کوتاه‌مدت کافی نخواهد بود، اما هنوز هم یک نقطه‌عطف مهم برای اپل در توسعه تولید آیفون به سایر کشورها به‌شمار می‌رود.

این تحلیلگر تأکید می‌کند که تصمیم اپل برای تسریع تولید آیفون 14 در هند به‌دلیل تأثیرات ژئوپلیتیکی بر زنجیره تأمین این شرکت است.

تولید آیفون 14 در هند

تولید آیفون 14 در هند

همان‌طور که اوایل امروز گزارش شد، اپل پس از سفر جنجالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، به تأمین‌کنندگان خود در مورد “انتقام” احتمالی دولت چین از ایالات‌متحده هشدار داده است. پلوسی با برخی از تأمین‌کنندگان اپل مانند تراشه‌ساز TSMC و مونتاژکننده تایوانی پگاترون جلساتی داشت. از آن زمان، گزارش‌هایی مبنی‌بر مسدود کردن محموله‌های این شرکت‌ها توسط چین منتشر شده است.

در همین زمان، تولید سری آیفون 14 نیز به‌دلیل کمبود قطعات و برخی مشکلات جزئی کیفیت با تأخیر مواجه شده است. با افزایش تولید آیفون در هند و احتمالاً در برزیل، اپل ممکن است بتواند به‌آرامی اتکای خود به چین را کاهش دهد؛ اگرچه دستیابی به این امر بسیار دشوار خواهد بود.

بااین‌حال، علی‌رغم همه‌ی این مشکلات، تحلیلگران همچنان معتقدند که اپل آیفون‌های جدید را در ماه آینده معرفی خواهد کرد. همچنین شایعه شده است که این شرکت نسل بعدی اپل واچ را برای اولین بار با مدل پرو و ​​یک آیپد سطح پایه بازطراحی‌شده با پورت USB-C و 5G معرفی خواهد کرد.

نظر شما پیرامون تولید iPhone 14 در هند به‌طور همزمان با چین چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی