حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

7 ترفند مخفی برای کاربران گوشی های اندروید در سال 2022

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

اگر دوست دارید در دنیای هیجان‌انگیز تکنولوژی، ترفندهای مختلفی را یاد بگیرید و نِرد این حوزه شوید، شاید دانستن انواع ترفندهای مخفی این حوزه راه خوبی باشد. پس اجازه دهید با همدیگر به سراغ این راه‌های جذاب و متفاوت، البته در گوشی‌های اندرویدی باشیم.

ترفند اول: ویدئو را به mp3 تبدیل کنید

اولین ترفند اندرویدی بسیار ساده است، اما گاهی اوقات دانستن آن بسیار مفید واقع می‌شود؛ برای مثال، فرض کنید یک ویدئو دارید و می‌خواهید این ویدیوی خاص را به صورت یک فایل صوتی برای فرد دیگری ارسال کنید، اما همانطور که بهتر از ما می‌دانید معمولا این فایل‌ها، حجم بسیار زیادی دارند و حتی نمی‌توانید آنها را ایمیل کنید و یا انتقال آنها با گوگل درایو، با توجه به سرعت کم اینترنت، ممکن است زمان زیادی نیاز داشته باشد و در نهایت هم به نتبجه دلخواه نرسید.

پس بیابید در صورتی که صدای آن ویدئو مهم‌تر است، آن را تبدیل به mp3 کنید. اما چگونه؟

برای اینکار، به یک وب سایت جستجوی ویدیو و تبدیل کننده mp3 بروید و سپس ویدئو را آپلود  کنید و گزینه تبدیل آن به mp3 را روشن کنید.

البته می‌توانید برای اینکار از اپلیکیشن‌هایی که برای اینکار وجود دارند هم کمک بگیرید؛ برای اینکار فقط کافی است در فروشگاه‌های اپلیکیشن اندروید مانند گوگل پلی، کلید واژه video transfer to mp3 را جستجو کنید و  از میان انواع برنامه‌ها، گزینه‌های معروف را انتخاب کنید. برای مثال InShot، از دسته این موارد است.

از گوشی‌های خوب کمک بگیرید

اگر دوست دارید ترفندهای خوبی را روی تلفن همراه خود اجرا کنید، حتما سعی کنید برندهای خوب را برای انتخاب گوشی انتخاب کنید. شاید در رده اول این برندها، بتوان اپل را مثال زد، اما متاسفانه قیمت این گوشی‌ها در ایران بسیار بالاست و شما می‌توانید به فکر انتخاب جایگزین‌هایی باشید که قابلیت‌های بسیار عالی دارند.

سامسونگ (SAMSUNG)، اما می‌تواند شما را راضی کند. لیست جدیدترین گوشی های سامسونگ، تنوع بسیار زیادی دارند و می‌توانید بسته به نیاز خود انواع آنها را بررسی کنید و مدل مناسب را خریداری کنید. از گوشی سامسونگ با دوربین عالی تا تلفن‌هایی با پردازنده‌های قوی، مدل‌هایی هستند که  شما را از خرید راضی می‌کنند. اما اگر می‌خواهید لیست قیمتی این محصولات را مشاهده کنید، پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه‌های خرید اینترنتی، انواع آنها را بررسی کنید و مدل مناسب خود را انتخاب کنید.

مدل پیشنهادی شما برای گوشی‌ها چیست؟

گوشی سامسونگ مدل a13، می‌تواند انتخاب مناسبی برای افرادی باشد که به دنبال نمونه‌های میان‌رده هستند و در عین حال قیمت نیز برایشان مهم است. مشخصات این گوشی، از پردازنده اسنپدراگون تا سه دوربین اصلی و باتری نسبتا قوی آن برای انجام کارهای روزمره، عکاسی، تماشای فیلم و ویدئو عالی خواهد بود.

ترفند مخفی دوم: غیرفعال کردن به‌روز‌رسانی خودکار برنامه‌ها از فروشگاه گوگل پلی

شاید وقتی از اینترنت خط استفاده می‌کنید و یا حتی اینترنت مودم، دوست نداشته باشید حجم زیادی از اینترنت شما، صرف به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها شود. گرچه این آپدیت کردن‌ها بسیار مهم است و بهتر است با نکات مخفی آنها در گوشی‌های اندرویدی آشنا شوید و از آن به خوبی استفاده کنید، اما می‌توانید جلوی اینکار را به راحتی بگیرید. پس به این روش اقدام کنید:

  • • ابتدا فروشگاه google play را باز کنید.
  • • سپس تنظیمات را از نماد سه خطی باز کنید.
  • • روی Network preference >> Auto Updates کلیک کنید.
  • • به‌روزرسانی‌های خودکار با نوع اینترنت مشخص کنید و یا آن را برای همیشه خاموش کنید.

ترفند سوم: همه برنامه‌ها را مخفی کنید

اگر محبور هستید گوشی همراه خود را برای مدت کوتاهی به فرد دیگری بدهید و اصلا دوست ندارید حتی به صورت اتفاقی، کسی از داده‌های شما سردربیاورد، نگران نباشید، برای اینکار هم راه‌حل خوبی در نظر گرفته شده است. برای اینکار باید از گزینه Multi Users استفاده کنید. پس باید یک حساب مهمان در گوشی خود ایجاد کنید و بعد از این با فعال کردن آن، گوشی خود را به دست افراد دیگر بسپارید.

ترفند چهارم: اسناد مورد نظر را به وضوح اسکن کنید

دیگر زمان استفاده از اسکنرهای فیزیکی برای اسکن کردن داده‌ها گذشته است و دوربین‌های گوشی با کیفیت نسبتا مناسبی این خدمت را برای شما انجام می‌دهند. گرفتن تصاویر شفاف یکی از بهترین نکات و ترفندهای موبایل اندرویدی است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

برای اینکار به فروشگاه گوگل پلی بروید و یکی از این دو برنامه را دانلود کنید: camscanner و یا mobileScanner.

حالا بعد از نصب برنامه، فایل مورد نظر را در یکی از این برنامه‌ها باز کنید و از بین گزینه‌های موجود اسکن را بزنید تا نتیجه دلخواه‌تان را مشاهده کنید. اما به جز این دو برنامه می‌توانید از گوگل درایو و یا evernote کمک بگیرید.

ترفند پنجم: هنگام شنیدن جزئیات آهنگ را شناسایی کنید

اگر آهنگ‌ها را از طریق برنامه‌هایی مانند Soundhound گوش می‌دهید، دیگر لازم نیست جزئیات آنها را از طریق Google Now، سیری و یا کورتانا بپرسید، چرا که به کمک نصب برنامه‌هایی منانند شزم (shazam) یا music recognition می‌توانید آنهای زیادی را شناسایی کنید و پس از آن به سراغ دانلود و گوش کردن چندین باره آن بروید.

ترفند ششم:  اطلاعات تماس خود را روی صفحه قفل قرار دهید

اگر جزئیات تماس خود را روی صفحه قفل خود قرار دهید، پس می‌توانید در صورت گم شدن گوشی همراه‌تان، امیدوار باشید که فردی که آن را پیدا می‌کند، به راحتی با شما تماس بگیرد و در نتیجه دوباره به گم‌شده محبوب‌تان دست پیدا کنید. برای اینکار از بخش تنظیمات، اطلاعات خود را روی صفحه نمایش اضافه کنید.

ترفند هفتم: افزودن چندین اکانت جیمیل در اندروید

در سیستم عامل اندروید، وارد کردن جیمیل برای استفاده از فروشگاه بازی و بسیاری از برنامه‌های دیگر ضروری است و بدون آن ورود به جیمیل در اندروید به برخی از ویژگی ها دسترسی نخواهید داشت. بنابراین اگر یک یا چند حساب دارید، مراحل زیر را برای افزودن حساب gmail در اندروید دنبال کنید، سپس می‌توانید با استفاده از این مراحل، اکانت‌های مورد نظر را اضافه کنید.

  • • ابتدا از بخش تنظیمات > افزودن حساب‌ها را انتخاب کنید.
  • • اکنون در صفحه بعد “Google” را انتخاب کنید.
  • • دو گزینه را مشاهده خواهید کرد: یکی راه اندازی جدید یا ورود با حساب موجود.
  • • اگر قبلاً شناسه جیمیل دارید، گزینه موجود را انتخاب کرده و وارد شوید.
  • • اگر شناسه ندارید، گزینه دیگری را انتخاب کنید، جزئیات را وارد کنید و شناسه gmail خود را برای اجرای آن برنامه‌ها بسازید.

نکته آخر

ترفندهای مخفی برای گوشی‌های اندرویدی بسیار زیاد است و شما می‌توانید بسته به نیازی که دارید، در دنیای وسیع اینترنت جستجو کنید و مشکل مورد نظر را پیدا کنید و با استفاده از برنامه‌های متنوع، به نتیجه دلخواه خود برسید. فقط نباید ناامید بشوید. در دنیای امروز برای هر نیازی که داشته باشید، راه‌حل‌های مناسبی وجود دارد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات