حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پردازنده های نسل سیزدهم اینتل در پاییز امسال معرفی خواهند شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اینتل

نسل دوازدهم پردازنده‌های اینتل، عملکردی فوق‌العاده عالی داشتند و حالا این شرکت قصد دارد بار دیگر با محصولات جدید خود قدرت نمایی کند. به گفته منابع آگاه، این طور که به نظر می‌رسد، پردازنده های نسل سیزدهم اینتل در سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور ماه ۱۴۰۱) معرفی خواهند شد. با ترنجی همراه باشید.

پردازنده های نسل سیزدهم اینتل در پاییز امسال معرفی خواهند شد

بر اساس گزارش‌های رسمی، نسل بعدی پردازنده‌های اینتل در پاییز امسال عرضه می‌شوند. پت گلسینگر، مدیرعامل این شرکت، تایید کرد که تراشه‌های Raptor Lake تا قبل از پایان سال در دسترس خواهند بود، در حالی که رویداد Innovation این شرکت برای ۲۸ سپتامبر برنامه‌ریزی شده است. شایعات قبلی اشاره داشتند که این تراشه‌ها در تاریخ ۱۷ اکتبر عرضه می‌شوند.

با نزدیک شدن به موعد عرضه پردازنده‌های Raptor Lake و اطلاعات فاش شده در وب مرتبط می‌توان فهمید تاریخ درست عرضه این محصولات چه زمانی است. البته ما همچنان منتظر تایید اینتل در مورد عرضه آن‌ها در سال جاری بوده‌ایم. افشاگران قبلا اعلام کرده بودند که این محصولات در ۱۷ اکتبر ۲۰۲۲ معرفی خواهند شد. برای دریافت تاریخ رسمی دقیق باید کمی بیشتر صبر کنیم.

پردازنده های نسل سیزدهم اینتل

با این حال، اکنون می‌دانیم که این سازنده تراشه‌ها واقعا قصد دارد محصولات خود را قبل از پایان سال در دسترس عموم قرار دهد. طبق گزارش اینتل، پردازنده‌های Raptor Lake زودتر از Alder Lake معرفی خواهند شد. پت گلسینگر، مدیرعامل این شرکت، در گزارش مالی اخیر برای سه ماهه دوم، به این موضوع اشاره کرد و گفت که ما در نیمه دوم سال جاری با پردازنده‌های Raptor Lake و در سال ۲۰۲۳ با هر دو پردازنده‌های Alder Lake و Meteor Lake، بازار را رهبری می‌کنیم.

وی بعدا با ذکر تاریخ پاییز ۲۰۲۲ برنامه‌های خود را مشخص کرد. بنابراین، این تاریخ با پیش‌بینی افشاگران مطابقت دارد. به عنوان یادآوری، اینتل قبلا تایید کرده است که رویداد Innovation آن در ۲۸ سپتامبر برگزار می‌شود. بنابراین به احتمال زیاد در این زمان معرفی پردازنده‌ها انجام خواهد شد. علاوه بر این، می‌توان انتظار ارائه نسخه موبایل Raptor Lake را نیز داشت. از آنجایی که پت گلسینگر اشاره می‌کند که این نسخه‌ها از معماری نسخه‌های دسکتاپ سال قبل پیروی خواهند کرد.

پردازنده های نسل سیزدهم اینتل

به گفته خبرگزاری GizChina، بنابراین این شرکت، میدان را برای رقابت Meteor Lake در سال ۲۰۲۳ باز می‌گذارد. توجه داشته باشید که این نسل سیزدهم کمتر از یک سال پس از عرضه پردازنده‌های Alder Lake به بازار خواهد آمد. علاوه بر این، طبق گفته پت گلسینگر، اینتل ۳۵ میلیون واحد از نسل فعلی پردازنده‌های خود را فروخته است. در بازار، ما همچنین شاهد قدرت نسبی در بخش‌های رده بالا هستیم.

حالا این شرکت در بخش‌های مصرفی و تجاری نیز قصد ارائه عملکردی بهتر از گذشته دارد. وی توضیح می‌دهد و می‌افزاید که خانواده Raptor Lake مزایای قابل توجهی را به مشتریان ارائه می‌دهد. از جمله افزایش عملکرد دو رقمی در بین نسل‌ها و سازگاری سوکت آن‌ها با پردازنده‌های Alder Lake. نظر شما کاربران ترنجی درباره پردازنده های نسل سیزدهم اینتل چیست؟ آیا این نسل از پردازنده‌های اینتل می‌توانند موفقیت نسل قبل را تکرار کنند؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان