حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 14 با تراشه A15 بهبودیافته، عملکرد بهتری نسبت‌به سری آیفون 13 خواهد داشت

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

افشاگر ShrimpApplePro اخیرا مدعی شده است که مدل‌های استاندارد آیفون 14 با وجود بهره‌مندی از تراشه فعلی اپل یعنی A15 Bionic،  همچنان عملکرد بهتری نسبت‌به سری آیفون 13 خواهند داشت.

آیفون 14 با تراشه A15

در ماه مارس، مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر اپل، ادعا کرد که تنها مدل‌های آیفون 14 پرو دارای تراشه جدید A16 هستند و مدل‌های استاندارد آیفون 14 و آیفون 14 مکس به تراشه A15 مانند آیفون 13 مجهز خواهند شد. مارک گورمن از بلومبرگ نیز بعدها این ادعا را تأیید کرده و بیان کرد که مدل‌های استاندارد آیفون 14 «احتمالاً به تراشه A15 سال گذشته یا نوع دیگری از آن بسنده خواهند کرد». این شایعه از آن زمان توسط منابع دیگری مانند شرکت تحقیقاتی تایوانی TrendForce نیز تأیید شده است.

این موضوع با استراتژی اپل تابه‌امروز برای تجهیز آخرین آیفون‌ها به یک تراشه واحد، هم‌خوانی ندارد. به‌عنوان‌مثال، آیفون 13 مینی، آیفون 13، آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس همگی به تراشه A15 مجهز شده‌اند.

ShrimpApplePro اخیرا در توییتی اعلام کرده است که با وجود حفظ «برخی سخت‌افزارهای قدیمی»، مدل‌های غیر پرو ‌آیفون 14 «هنوز عملکرد کلی بهتری نسبت‌به سری آیفون 13» خواهند داشت. ظاهراً این مورد به‌دلیل یک مودم سلولار و طراحی داخلی جدید و سایر تغییرات جزئی است.

آیفون 14 با تراشه A15

آیفون 14 با تراشه A15

پیشرفت‌های دیگر در این زمینه می‌تواند به‌دلیل استفاده از حافظه رم بیشتر باشد، به‌طوری‌که انتظار می‌رود همه مدل‌های آیفون 14 دارای 6 گیگابایت حافظه (2 گیگابایت بیشتر از آیفون 13) باشند. انتظار می‌رود مودم جدید و کارآمدتر آیفون 14 ازنظر فیزیکی کوچک‌تر باشد، از انرژی کمتری استفاده کند و سطح بالایی از عملکرد را ارائه دهد. به‌این‌ترتیب، ادعای ShrimpApplePro مبنی‌بر اینکه آیفون 14 همچنان بهبودهایی در عملکرد ارائه خواهد کرد محتمل به‌نظر می‌رسد.

اوایل سال جاری، گورمن ابراز داشت که «فراتر از تلاش برای برجسته کردن مدل پرو»، کمبود مداوم تراشه ممکن است در تصمیم اپل برای محدود کردن استفاده از چیپست جدید و قدرتمندتر A16 به مدل‌های پرو آیفون 14 تأثیرگذار باشد.

نظر شما پیرامون عملکرد بهتر iPhone 14‌ با چیپست A15 از سری آیفون 13 اپل با تراشه مشابه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی