حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا در خرید خاک بافت خاک باید سبک باشد یا سنگین؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

خرید خاک از جمله اموری است که این روزها تمامی صاحبان گلخانه ها و یا کسانی که می خواهند گل ها و گیاهان خوبی داشته باشند به آن توجه داشته باشند. زیرا ریشه گیاهان در خاک قرار می گیرد و به خوبی از آن محافظت می کند. اگر کیفیت خاک مناسب نباشد، گیاهان نمی توانند به خوبی رشد کنند و همین امر زمینه ساز بروز مشکلات زیادی در پروسه رشد گیاهان می شود.

بافت خاک باید سبک باشد یا سنگین؟

یکی از مهمترین سوالاتی که در زمان خرید خاک پرسیده می شود در این رابطه است که بافت خاک باید سبک باشد یا سنگین! بهتر است بدانید اگر بافت خاک بیش از اندازه سبک باشد باعث می شود تا ریشه نتواند در خاک محکم شود و همین امر سبب می شود مواد معدنی به گیاه نرسند.

از طرف دیگر، اگر بافت خاک سنگین باشد سبب می شود تا آب و مواد دیگر در خاک محبوس شوند و با توجه به اینکه هوا در خاک جریان نمی یابد به ریشه گیاه آسیب وارد می شود. به همین دلیل، بافت خاک نه باید بیش از اندازه سبک باشد و نه سنگین!

آیا خاک باید دارای برگ خشک شده باشد؟

زمانی که برای خرید خاک به مراکز معتبر مراجعه می کنید ممکن است مشاهده کنید که برگ های خشک شده درون خاک وجود دارند. اگر تعداد این شاخ و برگ ها متعادل باشد، مشکلی که در بافت خاک وجود ندارد و می توان از آن خاک به عنوان یک خاک مناسب استفاده کرد. اما اگر تعداد این شاخ و برگ ها زیاد باشد نشان دهنده این است که آفت های خاک زیاد است و از آن نمی توان در مدت زمان زیادی استفاده کرد. زیرا ممکن است به ریشه گیاهان آسیب وارد شود و یا حتی گیاه از بین برود.

آیا خاک عاری از باکتری است؟

یکی از سوالاتی که در زمان خرید خاک پرسیده می شود در این باره است که آیا خاک گیاهان عاری از هر گونه میکروب و باکتریا ست. اگر برای خرید این محصول به مراکز معتبر مراجعه کنید، می توانید مطمن باشید که این خاک ها قبل از اینکه عرضه شوند فرآیند استریل شدن را پشت سر گذاشته اند. این کار سبب می شود تا باکتری ها و میکروب های خاک از بین روند و این امر در روند رشد گیاهان تاثیر می گذارد.

آیا خاک حاوی مواد معدنی است؟

خاک خوب و مناسب محصولی است که حاوی مواد معدنی مورد نیاز رشد گیاهان از جمله پتاسیم، آهن، اکسید کلسیم و سلنیوم باشد. این مواد سبب می شوند تا خاک قوام داشته باشد و بتواند به رشد گیاهان کمک کند. با اینکه این خاک حاوی مواد معدنی است، اما این امر بدین معنا نیست که شما نباید از کود استفاده کنید. به طور کلی، استفاده از کود برای تسهیل روند رشد گیاه ضروری است، اما خاک باید حاوی مواد معدنی باشد تا بتواند گیاه را در روند مناسبی قرار دهد و به رشد گیاه کمک کند.

خاک استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

به طور کلی، کسانی که می خواهند برای خرید خاک اقدام کنند، باید با ویژگی هایی خاک خوب و استاندارد آشنایی داشته باشند. این ویژگی ها به شرح زیر هستند:

  • • خاک خوب و استاندارد دچار فرسایش نمی شود.
  • • خاک خوب و استاندارد رطوبت را در خود نگه می دارد و هوا در آن جریان دارد.
  • • خاک خوب و استاندارد با مواد معدنی از جمله نیتروژن و فسفر غنی شده است.
  • • خاک خوب و استاندارد فاقد هر گونه باکتری و یا میکروب است.

آیا می توان در کنار خاک از کود مناسب استفاده نمود ؟

پاسخ به این سوال مثبت است و می توان از کود مناسب در کنار خاک برای گیاهان استفاده نمود. در ادامه به بررسی و راهنمای خرید کود مناسب می پردازیم.

افزایش روزافزون جمعیت و نیاز به تأمین مواد غذایی آنها باعث کاهش باروی خاک به دلیل کشت‌های مداوم شده است. یکی از اقدامات کشاورزان و پرورش دهندگان گل و گیاه جهت تأمین کمبودهای تغذیه‌ای گیاهان در اثر کم شدن حاصلخیزی خاک، افزودن کود به بستر کشت، با توجه به چرخه‌ی رشد گیاه است. به علت تنوع تولیدات کشاورزی انتخاب و خرید کود استاندارد و با کیفیت ممکن است کمی دشوار باشد. مجموعه‌ی تهران گرولایت با در نظر گرفتن مجموع نیازها و اهداف پرورش دهندگان و کشاورزان اقدام به ارائه ی انواع کود ارگانیک و غیر ارگانیک کرده است. شما می‌توانید با توجه به نوع گیاه، نیاز تغذیه‌ای، دوره رشد و یا با هدف تولید محصولات ارگانیک و یا غیر ارگانیک، نسبت به خرید کود مورد نظر خود از طریق فروشگاه اینترنتی تهران گرولایت اقدام کنید.

خرید کود می‌تواند به شما کمک کنند گیاهان مناسبی را پروش دهید. برای خرید کود باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • • برای خرید کود به برندهای معتبر مراجعه کنید، در این صورت می‌توانید مطمن باشید که تمامی استانداردها در تهیه کود رعایت شده اند.
  • • برای خرید کود به نیازمندی‌های گیاه خود توجه داشته باشید و آن را متناسب با گیاه سفارش دهید.
  • • برای خرید می‌توانید کود شیمیایی و یا ارگانیک سفارش دهید.

برای خرید خاک و خرید کود به کجا مراجعه کنیم؟

تا بدینجا تلاش کردیم به این موضوع اشاره کنیم که بافت خاک بسیار مهم است و بر رشد گیاهان تاثیر می گذارد. خاک مناسب بافت مناسبی دارد و ضمن اینکه رطوبت را حفظ می کند، جریان هوا را تسهیل می سازد. هم چنین به راهنمای برای خرید کود پرداختیم. حال اگر می خواهید برای خرید خاک و خرید کود اقدام کنید، می توانید به فروشگاه تهران گرولایت مراجعه کنید. کارشناسان این مرکز به شما کمک می کنند بهترین محصولات را خریداری کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات