حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

kmc j7 رونمایی شد، بررسی مشخصات جک j7

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

پس از مدت ها شنیدن شایعات ریز و درشت، بالاخره کرمان موتور در روز 3 شنبه مورخ 4 مرداد 1401، طی مراسمی در هتل استقلال تهران از محصول جدید خود یعنی جک J7 با نام تجاری KMC J7 رونمایی کرد.

در همان روز، مکث موتور، رقیب تازه وارد خودروسازان بخش خصوصی نیز خبر از تولید اولین نمونه از کراس اور جدید خود در داخل کشور داد. البته این خودرو رقیبی برای KMC j7 نیست و مشخصات مکث تیارا بیشتر به KMC k7 نزدیک است.

جک J7 که در بازار چین با نام JAC Sehol A5 شناخته می شود، یک سدان شهری سگمنت C بوده که در ایران توسط کرمان موتور با برند جدید KMC به بازار عرضه می شود.

کرمان موتور که به تازگی برنامه های بلند پروازانه ای برای تبدیل شدن به با ارزش ترین خودروساز خاورمیانه برای خود طرح کرده است، در مراسم رونمایی J7 از اهداف آینده خود پرده برداشت. فیروزی، مدیرعامل این شرکت خودروسازی خبر از احداث مرکز تحقیقات خودروی کرمان موتور طی 3 ماه آینده را داد که با 75 میلیون دلار سرمایه گذاری در حال احداث بوده و عرضه خودرویی با مصرف سوخت 3 لیتر در 1000 کیلومتر از جمله اهداف آن است.

مشخصات جک J7

جک J7 به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو مجهز است که از فناوری GDi بهره می برد. این پیشرانه که توانایی تولید 172 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور را دارد، نیروی خود را از طریق یک گیربکس 6 سرعته دو کلاچه DCT به چرخ های جلو منتقل می کند. قابل ذکر است که موتور و گیربکس این خودرو با جک S5 نیوفیس و KMC K7 مشترک است.

جک J7 از سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و سیستم تعلیق مولتی لینک در محور عقب بهره می برد. ترمز های دیسکی در هر 4 چرخ، فرمان برقی 3 حالته و سیستم ترمز اضطراری BOS از ویژگی های دیگر این سدان جدید کرمان موتور هستند.

امکانات رفاهی جک J7

جک J7 به 6 ایربگ مجهز شده که شامل ایربگ های جلو، جانبی و پرده ای هستند. سیستم های کمک رانندگی نظیر ESP، TCS و HAC نیز در این خودرو وجود دارند.

آپشن های این خودرو نیز تقریبا کامل بوده و امکاناتی نظیر کی لس استارتر، سقف پانوراما، سنسور نور و باران، آینه های جانبی تاشونده برقی، شارژر موبایل وایرلس، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کول باکس، کروز کنترل، صندوق عقب برقی، دوربین 360 درجه، صندلی راننده برقی، گرمکن صندلی های جلو و اتوهلد از جمله امکانات موجود در این خودرو هستند.

البته در خارج از ایران امکاناتی مانند رادار نقطه کور، کروز کنترل هوشمند، اتوپارک و سیستم نوربالای اتوماتیک نیز برای این خودرو در دسترس اند که در نسخه های مونتاژ کرمان موتور خبری از این امکانات نیست.

قیمت KMC J7

جک J7 در بازار چین قیمتی در حدود 15 الی 20 هزار دلار دارد که بسته به سطح امکانات رفاهی خودرو متغیر است. نسخه ای که کرمان موتور به ایران آورده اما قیمتی در حدود 17 هزار دلار دارد که با احتساب دلار 32 هزار تومانی، عددی در حدود 550 میلیون تومان برآورد می شود که اختلاف بسیار زیادی با قیمت 1 میلیارد و 300 میلیون تومانی اعلام شده توسط کرمان موتور در روز معرفی خودرو دارد. البته مقداری از این اختلاف ناشی از تعرفه ها و هزینه های سربار تولید است اما همچنان این اختلاف قیمت بسیار عجیب بنظر رسیده و جک J7 را تبدیل به گران ترین سدان مونتاژ داخل کشور می کند. 200 میلیون تومان گران تر از آریزو 6 پرو و احتمالا حدود 400 میلیون تومان گران تر از ریسپکت پرایم گروه بهمن!!! باید از 8 مرداد که فروش رسمی این خودرو آغاز می شود، بازار چگونه از آن استقبال خواهد کرد.

اطلاعات این خبر از وبسایت خودرو گردآوری شده است. برای مشاهده مشخصات خودروهای ایرانی و خارجی به car.ir  مراجعه نمایید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات