حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جعل هویت ایلان ماسک توسط کلاهبرداران و کلاهبرداری میلیون دلاری از کاربران

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، امنیت، چهره ها، رمزارز

کلاه برداری عموما موضوع جدیدی نیست، اما پیچیدگی آن بخاطر استفاده از روش‌های خاص و عجیب و غریبی است که به کار گرفته می‌شود. همانطور که می‌دانید، ایلان ماسک شخصیتی فعال در شبکات اجتماعی است. به همین دلیل شاهد جعل هویت ایلان ماسک توسط کلاهبرداران و کلاهبرداری میلیون دلاری از کاربران هستیم. با ترنجی همراه باشید.

جعل هویت ایلان ماسک توسط کلاهبرداران و کلاهبرداری میلیون دلاری از کاربران

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، به دلایل مختلف و زیادی در چند وقت اخیر در صدر اخبار بوده است. ایلان ماسک در حال حاضر روزهای سختی را سپری می‌کند، از کناره‌ گیری وی از خرید توییتر تا اتهام ارتباط با همسر دوست صمیمی‌اش. آخرین گزارش در مورد ایلان ماسک، مربوط به جعل هویت وی است. ایلان ماسک ثروتمندترین مرد جهان است، بنابراین می‌دانیم که چرا مردم می‌خواهند هویت او را جعل کنند. از ابتدای سال جاری، کلاهبرداران به طور غیرقانونی با جعل هویت ماسک، مجموعا ۲ میلیون دلار ارز دیجیتال به دست آورده‌اند.

جعل هویت ایلان ماسک توسط کلاهبرداران

ایلان ماسک یکی از حامیان اصلی ارزهای دیجیتال است و کلاهبرداری ارزهای دیجیتال و NFT ها در چند سال گذشته در ایالات متحده بیداد می‌کند. به طوری که آمار کلاهبرداری‌ها اکنون به میلیاردها دلار رسیده است. برای مبارزه با این پدیده، سیاستمداران و مجریان قانون ایالات متحده، توجه خود را به غول‌های فناوری مانند اپل و گوگل معطوف کرده‌اند. این شرکت‌ها فروشگاه‌های گسترده اپلیکیشن و روش‌های خاصی را که برنامه‌های رمزگذاری شده تقلبی را بررسی می‌کنند، راه‌اندازی کرده‌اند.

به دنبال همین مشکلات است که اکنون سنای آمریکا با اپل و گوگل برای مقابله با این مشکلات، همکاری می‌کند. سناتور شرود براون در نامه‌ای به مدیر عامل اپل، تیم کوک و مدیر عامل گوگل، ساندار پیچای، از این شرکت‌ها خواسته است تا جزئیات بررسی و نظارت بر روند بررسی و نظارت فروشگاه برنامه‌های ارزهای دیجیتال را ارائه کنند. در کمتر از یک سال، ۲۴۴ سرمایه‌گذار گزارش داده‌اند که توسط یک برنامه ارز دیجیتال تقلبی که ادعا می‌کند یک پلتفرم سرمایه‌گذاری قابل اعتماد است، مجموعا ۴۲.۷ میلیون دلار کلاهبرداری شده‌اند.

جعل هویت ایلان ماسک توسط کلاهبرداران

به گزارش GizChina، آن‌ها همچنین در این نامه اظهار داشته‌اند که کاربران، برنامه‌های رمزگذاری شده را از طریق گوگل پلی و اپ استور دانلود می‌کنند. این شرکت‌هایی که سرمایه‌ گذاری‌های ارز دیجیتال و سایر خدمات مرتبط را ارائه می‌کنند باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از فعالیت‌های کلاهبرداری انجام دهند. این موضوع شامل هشدار به سرمایه گذاران نیز می‌شود. اپ استور همچنین تضمین می‌کند که تدابیر امنیتی شدیدی را برای جلوگیری از چنین فعالیت‌های کلاهبردارانه‌ای اتخاذ کند.

ساعاتی پس از نامه استعلام، کمیته بانکی سنا به ریاست براون جلسه استماع با کارشناسان ارزهای دیجیتال برگزار خواهد کرد. این جلسه برای بحث در مورد چگونگی مبارزه کنگره با کلاهبرداری‌های ارزهای دیجیتال است. اپل و گوگل فورا به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداده‌اند و تا ۱۰ آگوست به آن‌ها فرصت داده شده تا به سوالات سناتورها پاسخ دهند. نظر شما کاربران ترنجی درباره جعل هویت ایلان ماسک توسط کلاهبرداران و کلاهبرداری میلیون دلاری از کاربران چیست؟ آیا امکان در پیش گرفتن روش‌هایی امن برای جلوگیری از چنین مشکلاتی نیز وجود دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان