حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی اپل در فصل سوم 2022 اعلام شد: رکورد درآمد 83 میلیارد دلاری در سه‌ماهه منتهی‌به ژوئن

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، عملکرد تجاری شرکت ها

اپل امروز رسماً گزارش درآمد خود برای فصل سوم مالی سال 2022 را گزارش کرد که شامل سه‌ماهه دوم تقویم میلادی و ماه‌های آوریل، می و ژوئن می‌شود. با افزایش نگرانی‌ها در مورد رکود اقتصادی در ایالات‌متحده، چشم‌های زیادی متوجه اپل بود. بااین‌حال، برای سه‌ماهه سوم 2022، غول فناوری خوش‌درخشیده و مجموع درآمد 83.0 میلیارد دلاری و سود خالص 19.4 میلیارد دلار را کسب کرده است.

گزارش مالی فصل سوم 2022 اپل

برای سه‌ماهه سوم 2022، پیش‌بینی‌های تحلیلگران پیرامون درآمد این شرکت متفاوت بوده و شامل 79.26 میلیارد دلار در پایین‌ترین سطح و 88.41 میلیارد دلار در بالاترین سطح می‌شد. همچنین، میانگین درآمد شرکت در بین 26 تحلیلگر، 82.81 میلیارد دلار برآورد می‌شد.

در فصل گذشته اما، اپل هیچ راهنمایی برای سه‌ماهه سوم سال 2022 ارائه نداد و دلیل آن نیز مشکلات زنجیره تأمین و ادامه اختلالات ناشی از همه‌گیری کووید-19 بود. درواقع، این شرکت حتی هشدار داده بود که محدودیت‌های عرضه برای آن‌ها هزینه‌ای معادل 4 تا 8 میلیارد دلار در این سه‌ماهه خواهد داشت.

برای مقایسه، در سه‌ماهه مشابه سال قبل، اپل 81.43 میلیارد دلار درآمد و سود 21.74 میلیارد دلاری را گزارش کرده بود. این اعداد به‌شدت توسط هزینه‌های ناشی از بیماری همه‌گیر افزایش یافته که به‌دلیل رشد قوی درآمد iPad و Mac می‌باشد.

همان‌طور که احتمالا اطلاع دارید، اپل مدتی است که دیگر فروش جداگانه را برای هیچ یک از محصولات خود گزارش نمی‌کند. اما درعوض، گزارشی از تفکیک درآمد را بر اساس دسته‌بندی محصولات ارائه می‌دهد. در اینجا تفکیک کامل برای سه‌ماهه سوم مالی 2022 آمده است:

آیفون: 40.67 میلیارد دلار (افزایش 3 درصدی نسبت به سال قبل)

مک: 7.38 میلیارد دلار (کاهش 10 درصدی نسبت به سال قبل)

آیپد: 7.22 میلیارد دلار (کاهش 1.9 درصدی نسبت به سال قبل)

ابزارهای پوشیدنی: 8.08 میلیارد دلار (کاهش 7.8 درصدی نسبت به سال قبل)

خدمات: 19.60 میلیارد دلار (افزایش 12 درصدی نسبت به سال قبل)

گزارش مالی فصل سوم 2022 اپل

گزارش مالی فصل سوم 2022 اپل

تیم کوک، مدیرعامل اپل، درباره نتایج درآمد سه‌ماهه سوم سال 2022 این شرکت بیان می‌کند:

«نتایج رکورد این سه‌ماهه حاکی از تلاش‌های مداوم اپل برای نوآوری، پیشبرد امکانات جدید و غنی‌سازی زندگی مشتریان است. مانند همیشه، ما با ارزش‌های خود پیشرو هستیم و آن‌ها را در هر چیزی که می‌سازیم بیان می‌کنیم، از ویژگی‌های جدیدی که برای محافظت از حریم خصوصی و امنیت کاربر طراحی شده‌اند، گرفته تا ابزارهایی که دسترسی را افزایش می‌دهند، بخشی از تعهد دیرینه ما برای ایجاد محصولات برای همه می‌باشد.»

لوکا ماستری، مدیر مالی اپل، نیز افزود:

«نتایج سه‌ماهه ژوئن همچنان توانایی ما را برای مدیریت مؤثر تجارت خود علی‌رغم محیط عملیاتی چالش‌برانگیز نشان می‌دهد. ما رکورد درآمد سه‌ماهه ژوئن را به ثبت رساندیم و پایه دستگاه‌های فعال نصب‌شده ما در هر بخش جغرافیایی و دسته‌بندی محصول به بالاترین حد خود رسیده است. در طول سه‌ماهه، ما نزدیک به 23 میلیارد دلار جریان نقدی عملیاتی ایجاد کردیم، بیش از 28 میلیارد دلار به سهامداران خود برگشت دادیم و به سرمایه‌گذاری در برنامه‌های رشد بلندمدت خود ادامه دادیم.»

نظر شما پیرامون گزارش مالی فصل سوم 2022 اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی