حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی سامسونگ در فصل دوم 2022 اعلام شد: رکورد درآمد سه‌ماهه منتهی‌به ژوئن

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، عملکرد تجاری شرکت ها

سامسونگ اخیرا گزارش مالی فصل دوم 2022 خود را منتشر کرده است که نشان می‌دهد عملکرد این شرکت برای دوره آوریل تا ژوئن 2022 چشمگیر بوده است. شرکت کره‌ای درآمد خود را 77.2 تریلیون KRW (59.2 میلیارد دلار) اعلام کرده که 21 درصد بیشتر از مدت‌زمان مشابه سال 2021 است. سود عملیاتی این شرکت نیز 14.1 تریلیون KRW (10.8 میلیارد دلار) برآورده شده که 12 درصد بیشتر از سال گذشته می‌باشد.

گزارش مالی فصل دوم 2022 سامسونگ

همان‌طور که گفتیم، برای سه‌ماهه دوم سال 2022، سامسونگ درآمد تلفیقی 77.2 تریلیون KRW (59.4 میلیارد دلار آمریکا) را گزارش کرده است که بالاترین رقم برای سه‌ماهه منتهی به 30 ژوئن در تاریخ این شرکت به‌شمار می‌رود. سود عملیاتی سامسونگ نیز به 14.1 تریلیون KRW (10.8 میلیارد دلار آمریکا) رسیده که 12 درصد بیشتر از مدت‌زمان مشابه سال قبل است و بهترین سود از سال 2018 محسوب می‌شود. همان‌طور که در سال‌های گذشته نیز اتفاق افتاد، بخش نیمه‌هادی یا راه‌حل‌های دستگاه (DS) این شرکت کمک زیادی به کسب درآمده فوق کرده و برای دومین سه‌ماهه متوالی به بالاترین درآمد فصلی دست یافته است.

بخش DS درآمد تلفیقی 28.5 تریلیون KRW (21.9 میلیارد دلار آمریکا) و سود عملیاتی 9.98 تریلیون KRW (7.7 میلیارد دلار) در سه‌ماهه دوم ثبت کرده که بیشتر به‌لطف تقاضای تراشه سرور بوده است. بااین‌حال، تقاضای تراشه برای محصولات مصرفی، مانند تلفن‌های همراه و رایانه‌های شخصی، بسیار ضعیف‌تر از حدانتظار بوده است. در واقع، سامسونگ بیان می‌کند که محموله‌های DRAM و NAND آن‌ها کمتر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شده‌اند. این شرکت همچنین انتظار دارد که تقاضا برای دستگاه‌های مصرفی ضعیف بماند و حتی معتقد است که این احتمال وجود دارد که این افت تقاضا تأثیر خود را بر روی شرکت‌های دیگر نیز بگذارد.
گزارش مالی فصل دوم 2022 سامسونگ

گزارش مالی فصل دوم 2022 سامسونگ

با نگاهی به عملکرد فروش کمپانی کره‌ای در بخش‌های مختلف، نیمی از افزایش فروش مربوط به بخش Mobile eXperience (MX) است که در آن محصولات ممتاز سامسونگ یعنی گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S22 در مقایسه با مدل‌های قبلی در سال 2021 بسیار مطلوب‌تر ظاهر شده‌اند.

البته ناگفته نماند که قدرت دلار آمریکا در برابر وون کره به تجارت قطعات سامسونگ کمک کرده و 1.3 تریلیون KRW (تقریباً یک میلیارد دلار) سود اضافی عاید این شرکت کرده است.

نظر شما پیرامون گزارش مالی فصل دوم 2022 سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی