حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایده مناسب تبلیغات برای طراحی پوستر

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

در دنیای رقابتی کنونی توجه به مسائلی که به شما کمک کند در میان رقبا متفاوت حاضر شوید یا از مزایای خود نسبت به آن‎ها به خوبی صحبت کنید استفاده از روش‎های تبلیغی حرف اول را می زند. تبلیغات به روش خاصی محدود نمی‎شود بلکه روز به روز در قالب های متفاوت‎تری نیز ظاهر می‎گردد با این تفاسیر تمام روش‎های تبلیغاتی هدف مشترکی را دنبال می‎کنند. همه ی اینگونه روش‎ها صرفا به هدف نهایی جذب مخاطب ختم می‎گردند.  از جمله ایده‎های بسیار پر طرفدار برای تبلیغات استفاده از پوسترهای تبلیغاتی است.

پوستر چیست؟

نوشته و نقش و نگارهای روی دیوار دوران قدیم اکنون جای خود را به نوشته های روی کاغذ داده است. در چند صباح پیش از نوشته‎های روی کاغذ در ابعاد بزرگ برای اطلاع رسانی یا صرفا کارهای خبری استفاده می‎شد. کم کم با رشد صنعت و تولیدات مختلف توجه به استفاده از این نوشته ها برای تبلیغ محصولات و خدمات مورد توجه واقع شد. تمامی پوسترها با هدف تبلیغ محصول مورد استفاده قرار نمی‌گیرند بلکه دارای موضاعات متنوعی هستند از جمله این موضاعات می توان موارد خبری، تبلیغاتی و آموزشی اشاره کرد. اطلاعات داخل پوسترها شامل مواردی چون  عکس، لوگو، شعار تبلیغاتی، نقاشی و طراحی می‌باشد.

تاثیر پوسترهای تبلیغاتی در جذب مخاطب

همانطور که اشاره کردیم روش های تبلیغی به دنبال هدف مشترک و نهایی یعنی جذب مخاطب هستند. استفاده از پوسترهای تبلیغاتی یک روش قدیمی و تاثیر گذار در  جذب مخاطب در ابعاد وسیعی می‌باشد. تاثیر گذاری پوسترهای تبلیغی به این دلیل که حجم کثیری از مخاطبین را هدف قرار دارد می‌تواند در جذب هرچه بیشتر مخاطب نسبت به دیگر روش‌ها موفق تر عمل کند. این نوع تبلیغ یک تبلیغ در ابعاد و مقیاس بزرگی است که هر نوع مخاطب را در خود دارد. تمامی افراد جامعه به راحتی به این نوع تبلیغ دسترسی دارد و برای اطلاع از آن نیاز به واسط دیگری نیست . شما به عنوان یک رهگذر در سطح شهر حتما هر روزه شاهد تعداد زیادی از این دست پوسترها هستید که هر کدام از آن‌ها سعی می‎کنند با استفاده از ایده‌های خلاقانه شما را به خود جذب کنند.

پوسترها و اهمیت آنها برای تبلیغ یک محصول

طراحی پوستر تبلیغاتی یک راه بسیار مناسب و کارامد برای عرضه یک محصول نو و جدید محصوب می‎شود. هر تولیدی نمی‎تواند صرفا مورد استقبال قرار بگیرد و بتواند به راحتی جای خود را در بازار باز کند و شناخته شود لازم است در معرض دید عموم قرار گیرد. تبلیغات به محصول تولید شده کمک می‎کنند تا با استفاده از روش‎های مختلف و با برگفته از تجربه‌ای که در راه تاثیر گذاری بر مخاطب دارند آن را به خوبی در ذهن آن‎ها ماندگار نمایند. نمونه اینگونه کارها در سطح شهر بسیار زیاد است. وقتی به اطراف خود بنگیرید خواهید دید که بنرهای مختلف در حال شناساندن یک محصول یا خدمات به روش های تصویری و یا نوشتاری هستند.

در واقع پوسترها تبلیغی با هدف تجاری و بازاریابی یک راه آسان فروش محصول هستند. ممکن است فرایند تاثیر گذاری بر مخاطب مدت زمانی زیادی را لازم داشته باشد اما این مدت زمان به ماندگار کردن همیشگی مخاطب برای شما بسیار می ارزد. با توجه به این تاثیرگذاری گرافیک و جلوه‌های بصری نقش عمده‌ای در اثرگذاری انها بر مخاطبین دارد. بای داشتن بیشترین حجم تاثیر گذاری در راه رسیدن به هدف مورد نظر حتما کار طراحی پوستر تبلیغاتی خود را به یک مرکز با تجربه و حرفه بسپارید.

ویژگیهای یک پوستر جذاب برای مخاطب

مسلما برای اینکه بتوانید مخازبین را جذب پوستر خود کنید باید یکسری اصول را رعایت کنید تا در ابتدا خود پوستر به چشم مخاطبین بیاید تا آن‎ها راغب به دانستن از محتویات موجود در آن شوند. طراحی پوستر آنجایی میتوانید موفق عمل کند که توجه ببینده را خود جذب نماید وگرنه مخاطب وقتی را اگاهی از محتویات موجود در آن نخواهد گذاشت. مهمترین ویژگی که یک پوستر باید در نظر بگیرد توجه به مدت زمان انتقال پیام تبلیغاتی به مخاطب در کمترین زمان ممکن می‎باشد. چرا که مخاطبین رهگذرانی هستند که با دنبال کردن هدفی دیگر شما و تبلیغتان را در سر راه خود دارند. آنها به عنوان یک عابر پیاده یا کسی که در ماشین با سرعت محل مورد نظر را ممکن است ترک کند باید در کمترین زمان ممکن هنگام عبور بتواند پیام شما را دریافت نمایید. هر چقدر هم متن و تصاویر به کار رفته در یک پوستر جذاب باشد اما مخاطب نتواند زمانی را صرف آن نمایید نمی‌تواند پوستر را به هدف خود در راه جذب مخاطب برساند.

نکات مهم در طراحی یک پوستر تبلیغاتی

1-در پوستر تبلیغاتی باید به عکس‌های خلاقانه از محصول و مزایای مهم آن پرداخته شود

2-هر پوستر تبلیغاتی باید شعاری مهم و کوتاه در مورد محصول تبلیغ شه دارا باشد.

3- به ترکیب‌بندی و کنارهم چیدن عناصر یک پوستر برای تبلیغ باید دقت شود

4-باید به سلیقه مخاطب و فرهنگ چگونه تبلیغ کردن یک محصول توجه شود.

5-در انتخاب تصاویر مورد استفاده در طراحی پوستر باید دقت کافی داشت که دارای کیفیت بالایی باشند.

6-رنگ‌ها به کار رفته در طراحی پوستر باید متناسب با موضوع تبلیغ و دارای یک هارمونی هماهنگ با یکدیگر باشند.

7-پیام پوستر به مخاطبین باید کاملا شفاف و واضح باشد تا به راحتی برای تمامی اقشار قابل درک باشد.

بهترین مکان نصب پوسترهای تبلیغاتی

پوسترهای تبلیغاتی این قدرت را دراند که در مکان‌های مختلفی نصب گردند چرا که مهم‌ترین نکته یک توانایی انتقال پیام را به خوبی رعایت می‌کنند بنابراین برای هر قشری قابل درک و فهم هستند. اگر بخواهیم یک مکان تاثیرگذار و پر مخاطب برای پوسترهای خود پیدا کنیم بهترین کار انتخاب محل نصب پوستر توجه به موضع پوستر تبلیغاتی است. خیلی از پوسترها می‌توانند قابلیت نصب در هر محلی را داشته باشند اما تعدادی از آن‎ها هستند که  فقط می‎توانند بخشی از مردم را تحت تاثیر قراردهند. در کل بهترین مکان نصب آن‎ها جاهایی است که بیشترین حجم مخاطب را دارد. اهمیت محل نصب به قدری است که اگر یک پوستر هر اندازه جذاب و حرفه‌ای طراحی شده باشد اما در مکان مناسب خود قرار نگیرد برای شما هیچ کارایی را به همراه نخواهد داشت. به طور مثال استفاده از یک پوستر تبلیغاتی آرایشگاه و سالن زیبایی در محل های باید نصب گردد که  محل عبور و مرور خانم ها می‌باشد از جمله این مکان ها می‌توان به استخر، باشگاه‎های ورزشی،  فروشگاه‎های لباس زنانه و … اشاره کرد.

اهمیت خلاقیت در طراحی پوستر تبلیغاتی

خلاقیت یک عنصر مهم و غیر قابل انکار در هر کاری است. اگر ما بخواهیم روش های قدیمی را دنبال کنیم مسلما موفق نخواهیم بود بلکه باید برای موفقیت از ایده های نو و مناسب با ان عصر بهره ببریم. خلاقیت در کارهای تبلیغی که دیگر جای خود را دارد اگر می‌خواهید یک پوستر منحصر به فرد و تاثیر گذار داشته باشید بهترین تاکتیک استفاده از طراحی‎های نو و خلاقانه در مقابل حریف می‌باشد. بنابراین اگر می‌خواهید در زمینه طراحی پوستر تبلیغاتی منحصر به فرد باشید از افراد کار بلد و با تجربه در این حوزه بهره بگیرید.

نقش طراحی پوستر در تبلیغات

1-پوسترهای تبلیغاتی با نمایش خود باعث ماندگار شدن تصویر برند شما در ذهن مخاطب می‎گردند.

2- طراحی و گرافیک مناسب در پوستر به راحتی می‌تواند پیام مورد ‌نظر شما را به مخاطبان‌تان منتقل نماید.

3-طراحی منحصر به فرد پوستر تبلیغاتی منجر به ایجاد مزیت رقابتی می‌شود.

4-یک پوستر حرفه‌ای و خلاقانه از طراحی برند شما یک تصویر حرفه ای می‌سازد.

5- پوستر تبلیغاتی مناسب با تاثیر گذار بر مخاطب به فروش و سودهی شما کمک می‌کند.

6-این نوع تبلیغ بسیار کم هزینه است بنابراین باعث بازگشت سرمایه به شما می‌گردد.

7-مخاطبین بالقوه را به خرید ترغیب می‌کند.

استودیو هنری فندق و طراحی پوستر تبلیغاتی

برای داشتن یک پوستر تبلیغاتی هدفمند و خلاقانه لازم است تا حتما به افرادی مراجعه کنید تا در این راه بتوانند راهنمای شما باشند. از آنجاییکه که قرار است از پوستر تبلیغاتی در محل رفت و امد قشر کثیری از مردم قرار بگیرید باید توانایی هضم و جذب افراد زیادی را نیز داشته باشد. این توانمندی زمانی حاصل می‌شود که طراح تمامی تجربیات لازم در زمینه چگونگی جذب نگاه حداکثری را به پوستر داشته باشد. پیشنهاد ما به شما مراجع به تیم بزرگ و حرفه ای استودیو هنری فندق است که سال‌هاست در زمینه طراحی سایت و سایر فعالیت‌های مربوط به طراحی مثل پوستر فعالیت دارد.

استودیو هنری فندق علاوه بر پذیرش پروژه‌های مختلف در زمینه طراحی از جمله طراحی پوستر دوره‌های آموزشی را نیز برای علاقه مندان به حوزه‌های مختلف با حضور استاید مجرب را نیز به انجام می رساند. استودیو فندق به مجوز رسمی از سازمان ارشاد اسلامی یک گزینه تمام عیار برای کسانی است که به دنبال طرحی موفق در زمینه طراحی پوستر تبلیغاتی هستند می‌باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات