حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی مایکروسافت در فصل چهارم 2022 اعلام شد: افت عملکرد ویندوز و ایکس‌باکس

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها، مایکروسافت

مایکروسافت امروز گزارش مالی فصل چهارم 2022 خود را اعلام کرد که نشان می‌دهد این شرکت در چندین زمینه کلیدی نسبت‌به انتظارات ضعیف‌تر ظاهر شده است. درآمد کل و سود هر سهم غول نرم‌افزاری در گزارش مالی جدید، هر دو کمتر از پیش‌بینی‌ها بوده است. بااین‌حال، این شرکت درآمد 51.9 میلیارد دلار و سود خالص 16.7 میلیارد دلاری را گزارش کرده است که نشان از افزایش 12 درصدی درآمد و تنها 2 درصدی سود خالص نسبت‌به مدت‌زمان مشابه سال گذشته دارد. دراین‌میان، مایکروسافت همچنین شاهد افت برخی از کسب‌وکارهای اصلی خود ازجمله ویندوز و ایکس‌باکس بوده است.

گزارش مالی فصل چهارم 2022 مایکروسافت

مایکروسافت انتظارات خود از درآمد سه‌ماهه جاری را در ماه آوریل 2022 پیش‌بینی کرد، اما این شرکت همچنین اعلام کرد که “موارد پیش‌بینی‌نشده” تأثیر بیشتر از حد انتظار داشته‌اند. این گزارش سه‌ماهه به نرخ نامطلوب ارز، تعطیلی طولانی‌مدت تولید در چین که تا ماه مه ادامه یافت، کاهش هزینه‌های تبلیغاتی و جنگ مداوم در اوکراین به‌عنوان عواملی اشاره کرد که بر درآمد و سود خالص این شرکت تأثیر منفی گذاشته‌اند. هزینه‌های 113 میلیون دلاری این شرکت نیز در این امر نقش حیاتی داشته است.

بخش کامپیوترهای شخصی با افزایش 2 درصدی، 14.4 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. مایکروسافت همچنین ارقام زیر را در گزارش درآمد خود برجسته کرده می‌کند:

درآمد ویندوز 2 درصد کاهش یافته است

درآمد محصولات تجاری و خدمات ابری ویندوز 6 درصد افزایش یافته است

درآمد محتوا و خدمات ایکس‌باکس 6 درصد کاهش یافته است

درآمد تبلیغات جستجو و اخبار بدون احتساب هزینه‌های جذب ترافیک 18 درصد افزایش یافته است

درآمد سطحی 10 درصد افزایش یافته است

گزارش مالی فصل چهارم 2022 مایکروسافت

گزارش مالی فصل چهارم 2022 مایکروسافت

کاهش درآمد شرکای همکار مایکروسافت تا حدودی با رشد در بخش تجاری ویندوز جبران شده است. مایکروسافت هنگام بحث در مورد درآمد شرکای خود، به “تعطیل شدن تولید و بازار رو به وخامت رایانه‌های شخصی” اشاره کرد.

نتایج سرفیس و ویندوز مایکروسافت خبرهای مثبتی را ارائه می‌کند درحالی‌که درآمد بازی‌های ایکس‌باکس نسبت‌به سال گذشته 6 درصد کاهش یافته است.

درآمد غول فناوری از بهره‌وری و فرآیندهای تجاری به 16.6 میلیارد دلار در این سه‌ماهه (رشد 13 درصدی) رسیده است. همچنین شاهد افزایش 9 درصدی درآمد محصولات تجاری و خدمات ابری آفیس، افزایش 9 درصدی درآمد محصولات مصرفی آفیس و خدمات ابری و افزایش 26 درصدی درآمد لینکدین هستیم.

درآمد Intelligent Cloud نیز 20 درصد افزایش یافته و اکنون، مجموع درآمد 20.9 میلیارد دلاری به ارمغان آورد که عمدتاً توسط Azure و سایر خدمات ابری هدایت می‌شد که همگی شاهد رشد درآمد 40 درصدی بوده‌اند.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، درجریان اعلام گزارش مالی این شرکت بیان کرد:

      «ما فرصتی واقعی برای کمک به هر مشتری در هر صنعتی می‌بینیم که از فناوری دیجیتال برای غلبه بر چالش‌های امروزی استفاده کند و قوی‌تر ظاهر شود. هیچ شرکتی بهتر از مایکروسافت برای کمک به سازمان‌ها در انجام الزامات دیجیتالی خود موقعیت بهتری ندارد؛ بنابراین آن‌ها می‌توانند با کمترین هزینه کارهای بیشتری انجام دهند. ما در یک محیط پویا شاهد تقاضای قوی بوده‌ایم و سهمی را در اختیار گرفتیم و تعهد مشتری به پلتفرم ابری خود را افزایش دادیم.

امی هود، معاون اجرایی و مدیرمالی مایکروسافت، نیز بیان می‌کند:

     رزروهای تجاری 25 درصد رشد کردند و درآمد مایکروسافت کلود اکنون 25 میلیارد دلار برآورد می‌شود که نسبت به سال گذشته 28 درصد افزایش یافته است. همزمان با آغاز سال مالی جدید، ما متعهد به ایجاد تعادل در نظم عملیاتی با سرمایه‌گذاری مستمر در حوزه‌های استراتژیک کلیدی برای هدایت رشد آینده هستیم.»

نظر شما پیرامون گزارش مالی فصل چهارم 2022 مایکروسافت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی