حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوکیا و زایس رسما پایان همکاری خود در بخش دوربین گوشی‌های موبایل را اعلام کردند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | دوربین، نوبیا

یکی از بزرگ‌ترین و طولانی‌مدت‌ترین همکاری‌های دوربین گوشی‌های هوشمند، اکنون به پایان راه خود رسیده است. در بیانیه‌ای که اخیرا برای Nokiamob ارسال شده، HMD Global تأیید کرده است که به همکاری طولانی‌مدت خود با برند دوربین زایس (Zeiss) برای ارائه سخت‌افزار اپتیک گوشی‌های نوکیا پایان داده است.

پایان همکاری نوکیا و زایس

در این بیانیه آمده است که همکاری بین دو شرکت درواقع در سال 2021 به پایان رسیده است. این بدان معناست که گوشی نوکیا XR20 آخرین گوشی HMD Global با سخت‌افزار لنز زایس به‌شمار می‌رود. HMD Global همچنین هیچ دلیلی برای پایان همکاری خود با زایس ارائه نکرده است. اگر بخواهیم حدس بزنیم، نوکیا می‌تواند به‌دنبال کاهش هزینه‌ها با حذف لایسنس Zeiss از گوشی‌های خود باشد.

زمانی که نوکیا گوشی‌های هوشمند تولید می‌کرد، با Zeiss همکاری کرد تا بخش دوربین را برای گوشی‌های هوشمند خود بهبود بخشد. نوکیا بعداً تجارت گوشی‌های هوشمند خود را به مایکروسافت فروخت و سپس مجوز نام تجاری خود را به HMD Global برای ساخت گوشی‌هایی با برند نوکیا داد. در اقدامی جداگانه، HMD Global در سال 2017 با Zeiss برای بهبود دوربین گوشی‌های هوشمند شریک شد. در آن زمان، قرار بود این قرارداد نه‌تنها شامل اپتیک باشد، بلکه برای زایس برای همکاری بر روی حسگرها و الگوریتم‌های تصویربرداری جدید نیز با HMD Global همکاری کند. این امر منجر به ایجاد سخت‌افزار چشمگیر دوربین در گوشی‌های رده‌بالای نوکیا ازجمله Nokia 9 PureView و Nokia 8.3 شد.

پایان همکاری نوکیا و زایس

پایان همکاری نوکیا و زایس

در اواخر سال 2020، زایس یک شراکت دیگر را این بار با برند Vivo اعلام کرد تا اپتیک‌های خود را در گوشی‌های هوشمند این شرکت نیز مورداستفاده قرار دهد. در آن زمان، زایس بیان کرد: “همکاری با نوکیا ادامه دارد اما غیرانحصاری است.” بااین‌حال، این همکاری تنها یک سال دیگر دوام آورد.

در ادامه، باید ببینیم HMD Global در گوشی‌های آینده نوکیا ازنظر دوربین چه چیزی را ارائه خواهد کرد.

نظر شما پیرامون پایان رسمی همکاری طولانی‌مدت نوکیا و زایس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، به نظر من حتما نوکیا هم میخواد مثل LG از بازار گوشی بره کنار، چون این 2ساله اخیر بخصوص 1سال اخیر گوشیهاشو ببینید، همه گوشیهای میانرده به پایین هستن با سخت افزار خیلی ضعیف،حتما میخواد ازبازار گوشی خارج بشه، البته این نظر منه، واقعا حیفه این کمپانی که این بلا سرش اومده، یک زمانی یکتاز بازار گوشی همراه نوکیا بود، ولی الان ببینید چی شد،بازم گفتم چندسال قبل خوب بود، گوشیهای درحدپرچمدار،وبالارده هم داشت، ولی این یکساله خیلی عقب نشینی کرد،امیدوارم این رویه خودشو عوض کنه،حااا باید دید در آینده نه چندان دور چی میشه اوضاع نوکیا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی