حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ 11 کارخانه تولید تراشه جدید در ایالات‌متحده با سرمایه 200 میلیارد دلاری احداث می‌کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

سامسونگ اخیراً کار بر روی کارخانه تولید تراشه 17 میلیارد دلاری خود در ایالت تگزاس آمریکا را آغاز کرده است. بااین‌حال، برنامه‌های سرمایه‌گذاری این شرکت به همین جا ختم نمی‌شود. طبق گزارش‌ها، سامسونگ برنامه‌هایی برای ایجاد 11 کارخانه تولید تراشه جدید در این ایالت با سرمایه‌گذاری 200 میلیارد دلاری ظرف ده سال آینده دارد.

احداث 11 کارخانه تولید تراشه جدید در ایالات‌متحده از سوی سامسونگ

گزارش جدیدی از Austin American Statesman ادعا می‌کند که سامسونگ می‌تواند حدود 200 میلیارد دلار در ایالت تگزاس آمریکا سرمایه‌گذاری کند تا 11 کارخانه تولید تراشه جدید احداث کند. بر اساس اسنادی که در اختیار دولت قرار گرفته است، اگر این شرکت با تمام برنامه‌های خود پیش برود، می‌تواند بیش از 10000 شغل ایجاد کند. درخواست‌های سرمایه‌گذاری دیروز در وب‌سایت کنترلر تگزاس ثبت شد.

دو مورد از این 11 برنامه برای سایت‌هایی در آستین هستند، جایی که سامسونگ می‌تواند حدود 24.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده و 1800 شغل ایجاد کند. 9 کارخانه باقی‌مانده می‌توانند در تیلور ایجاد شوند، جایی که این شرکت قصد دارد حدود 167.6 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده و حدود 8200 نفر را استخدام کند.

اگر همه‌چیز طبق برنامه پیشنهادی سامسونگ پیش برود، اولین کارخانه از این یازده کارخانه در سال 2034 یعنی یک دهه بعد آغاز خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که دو مورد از این کارخانه‌های تراشه در سال 2042 شروع به کار کنند. ازآنجایی‌که این شرکت به یکی از برجسته‌ترین سرمایه‌گذاران در این ایالت تبدیل می‌شود، می‌تواند معافیت‌های مالیاتی قابل‌توجهی به میزان 4.8 میلیارد دلار دریافت کند.

البته هیچ‌یک از این طرح‌ها هنوز نهایی نبوده و تصویب نشده است. اگر اوضاع به سمت جنوب پیش برود، شرکت کره‌ای می‌تواند برنامه‌های برخی از این کارخانه‌های تولید تراشه را متوقف کرده یا آن‌ها را در جای دیگری بسازد. میشل گلیز، سخنگوی سامسونگ، بیان می‌کند که ثبت این برنامه‌ها بخشی از برنامه‌ریزی بلندمدت این شرکت است.

احداث 11 کارخانه تولید تراشه جدید در ایالات‌متحده از سوی سامسونگ

احداث 11 کارخانه تولید تراشه جدید در ایالات‌متحده از سوی سامسونگ

اد لاتسون، مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان منطقه‌ای آستین، اظهار می‌کند: «تعهد و سرمایه‌گذاری سامسونگ در این زمینه در کلاس خودش قرار دارد. ما در مورد بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری خارجی در ایالات‌متحده در اینجا در منطقه خود صحبت می‌کنیم. این تأثیر چشمگیری بر توسعه اقتصادی و رشد تگزاس مرکزی خواهد داشت.»

برای یادآوری، سامسونگ بیش از 25 سال است که کارخانه تراشه خود را در تگزاس راه‌اندازی کرده، بنابراین این مورد برای این ایالت تازگی ندارد. موافقت‌نامه‌های مشوق فصل 313 تگزاس اجازه می‌دهد تا تخفیف‌های مالیاتی قابل‌توجهی را به شرکت‌هایی که مشاغل جدید ایجاد می‌کنند ارائه دهند. بااین‌حال، برنامه فصل 313 به‌زودی منقضی می‌شود و به همین دلیل است که شرکت‌ها برای ثبت درخواست‌های جدید عجله دارند.

سامسونگ تنها شرکت نیمه‌هادی نیست که در ایالات‌متحده سرمایه‌گذاری می‌کند. با تنش‌های مداوم بین چین و غرب، بسیاری از شرکت‌های تولید تراشه، ازجمله TSMC، در حال سرمایه‌گذاری هنگفت در ایالات‌متحده هستند. سامسونگ برنامه‌های بزرگی برای پیشی گرفتن از TSMC در تجارت تولید تراشه‌های قراردادی دارد، اما تنها گذشت زمان نشان خواهد داد که این برنامه‌ها موفقیت‌آمیز خواهند بود یا خیر.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی