حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایرپادز با USB-C و طراحی قابل‌تعمیرتر توسط یک مهندس به واقعیت تبدیل شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، گجت‌های پوشیدنی

دانشجوی مهندسی و رباتیک، آقای Ken Pillonel، اخیرا به‌دنبال رفع برخی از مشکلات تعمیرپذیری ایرپادز اپل، این گجت را با پوشش جایگزینی با چاپ سه‌بعدی و تعویض پورت شارژ لایتنینگ به درگاه USB-C تغییر داده است.

ایرپادز با USB-C

Pillonel در جدیدترین ویدیوی خود تأکید کرد که AirPods برای سرویس یا تعمیر طراحی نشده است زیرا هیچ قطعه سخت‌افزاری بدون آسیب به دستگاه قابل‌دسترسی نیست و درواقع آن را به یک کالای یکبار مصرف تبدیل می‌کند. متخصصان تعمیر در iFixit به‌همین‌دلیل به ایرپادز نسل اول و دوم اپل امتیاز تعمیرپذیری صفر از 10 را دادند.

Pillonel به‌دنبال یافتن راه‌حلی بود تا جان تازه‌ای به کیس‌های شارژ ایرپادز اپل بدهد که به‌دلیل باتری داخلی‌شان با فرسودگی اجتناب‌ناپذیری مواجه می‌شوند. Pillonel یک محفظه جایگزین با چاپ سه‌بعدی ایجاد کرد که اکنون برای دانلود در دسترس است تا به تکنسین‌ها اجازه دهد تا به‌طور هدفمند در کیس موجود تغییراتی ایجاد کرده تا به قطعات داخلی دسترسی پیدا کنند و تعمیرات را انجام دهند.

در فرآیند اصلاح، Pillonel همچنین با موفقیت درگاه لایتنینگ کیس شارژ را با درگاه USB-C تعویض کرد. دلیل این امر اینست که پورت‌های لایتنینگ جایگزین برای ایرپادز را نمی‌توان به‌صورت جداگانه خریداری کرد و آن‌ها را باید از سایر کیس‌های شارژ ایرپادز دریافت کرد.

ایرپادز با USB-C

ایرپادز با USB-C

Pillonel پیشنهاد می‌کند که USB-C در AirPods به‌عنوان یک پورت استاندارد، امکان تعمیرپذیری طولانی‌مدت را افزایش می‌دهد. Pillonel همچنین پیش از این تغییرات مشابهی را در آیفون با تغییر پورت لایتنینگ آن به یک پورت USB-C و گلکسی A51 با فرایند معکوس و تبدیل پورت USB-C آن به لایتنینگ اپل انجام داده بود.

فایل‌های پرینت سه‌بعدی و فایل‌های PCB Pillonel برای قابلیت تعمیر AirPods به‌صورت رایگان در وب‌سایت او موجود است و وی بسته به علاقه در آینده به فروش کیت‌ها فکر می‌کند.

قوانین قریب‌الوقوع اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند تا اواخر سال 2024، پورت ایرپادز را به USB-C تغییر دهد و مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، نیز معتقد است که این شرکت در سال آینده به استفاده از پورت USB-C در سری آیفون 15 روی خواهد آورد. اپل در اوایل سال جاری برنامه Self Service Repair را در تلاشی برای رسیدگی به انتقادات پیرامون قابلیت تعمیر دستگاه‌های خود راه‌اندازی کرد.

نظر شما پیرامون مهندسی بر روی ایرپادز اپل و جایگزینی پورت لایتنینگ آن با USB-C چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی