حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به گفته اینتل افزایش قیمت پردازنده ها در پاییز امسال بسیار محتمل است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اینتل

در چند سال اخیر، وضعیت بازار مصرفی محصولات الکترونیکی بخاطر تحولات مختلفی با مشکلات بسیار زیادی روبرو بوده که مشتریان را با کمبود و گرانی این قطعات روبرو کرده است. گویا پیش‌بینی‌های قبلی درباره بهبود وضعیت بازار، چندان درست نیست و به گفته اینتل افزایش قیمت پردازنده ها در پاییز امسال بسیار محتمل خواهد بود. با ترنجی همراه باشید.

افزایش قیمت پردازنده ها در پاییز امسال به گفته اینتل…!

اینتل به تازگی اعلام کرده است که قیمت تمام محصولات خود را افزایش می‌دهد. پردازنده‌ها بسته به مدل و رده قیمتی که دارند، حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت خواهند داشت. این موضوه از پاییز امسال و در واکنش به تورم بالایی که کل جهان را تحت تاثیر قرار داده است، انجام شود. اگرچه قیمت کارت گرافیک کاهش یافته است، اما گویا قیمت پردازنده‌ها به زودی افزایش خواهند یافت.

افزایش قیمت پردازنده ها

طبق گزارش اخیر از Nikkei Asia، این خبر منفی در واقع همان چیزی است که اینتل به تعداد انگشت شماری از مشتریان خود اعلام کرده است. اگر قیمت دقیقی فاش نشده باشد، این تولید کننده احتمالا اقدام به افزایش کلی قیمت محصولات خود از ۱۰ درصد الی ۲۰ درصد (در همه رده‌ها) خواهد کرد. طبق اخبار دریافتی از منابع مطلع، مشکلات اخیر بیش از هرچیز، پردازنده‌ها را بیشتر تحت تاثیر قرار خواهد داد، اما سایر قطعات نیز تحت این مشکل قرار خواهند گرفت و در نهایت قیمت انواع محصولات اینتل افزایش می‌یابد.

اینتل بدون اینکه تاریخ یا محدوده دقیقی ارائه کند، گفته است که باید این افزایش قیمت در پاییز امسال انجام شود. همانطور که یکی از منابع مطلع اشاره کرده است، با تاکید بر اینکه اینکه قیمت‌ها هنوز نهایی نشده است، گفته است که همه این اخبار صرفا پیش‌بینی هستند. با این حال، افزایش قیمت محصولات این شرکت انجام خواهد شد. برای اینتل، مدیریت مشکلات و مقابله با هزینه‌های تولید بالاتر در ماه‌های اخیر ضروری‌تر خواهد بود.

پردازنده پرچمدار Raptor Lake احتمالا بسیار سریع و قدرتمندتر از سایر رقبا است

اگر به یاد بیاورید، اینتل همچنین قصد دارد تا تابستان امسال خط جدید پردازنده‌های خود را با نام Raptor Lake عرضه کند. بنابراین بسیار محتمل است که در این برهه زمانی، نسل سیزدهم پردازنده‌های این شرکت، با قیمت‌هایی به مراتب بسیار بالاتر از قیمت‌های قبلی وارد بازار شود. با این حال، در حال حاضر، احتیاط درباره صحت و درستی این موضوعات لازم است. هنوز اطلاعات بسیار کمی در مورد CPU ها و قیمت آن‌ها به بیرون درز کرده است.

به گفته خبرگزاری GizChina، علاوه بر این، این سازنده گفته است که این افزایش با تورم عمومی که در ماه‌های اخیر، کل جهان را تحت تاثیر قرار داده است، مرتبط است. در ایالات متحده، با میانگین افزایش قیمت ۹.۱ درصدی در ماه ژوئن، تورم این کشور به سطح جدیدی رسید که در ۴۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

همچنین، کارشناسان انتظار دارند که رقبای این شرکت، یعنی AMD و Nvidia نیز به زودی با افزایش قیمت محصولات خود، راهی برای بهبود میدیرت تورم جهانی پیدا کنند. نظر شما کاربران ترنجی در این مورد چیست؟ آیا ممکن است با بهبود وضعیت تورم جهانی، سیاست افزایش قیمت محصولات کنار گذاشته شود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان