حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گردشگری خوراک در اهواز

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

اهواز را با دیدنی‌ها و مردم مهمان‌نواز آن می‌شناسیم. یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر اهواز غذا‌های محلی آن است. در این‌مقاله می‌خواهیم شما را با تعدادی از این‌غذا‌ها آشنا کنیم. اگر قرار است به اهواز سفر کنید یا بلیط هواپیما تهران اهواز علی بابا را تهیه کرده‌اید، حتما این‌مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

اهواز از گذشته یکی از شهر‌‌های توریستی ایران بوده که هر‌یک با هدف خاصی به آن سفر می‌کنند. یکی از جاذبه‌های فراموش‌نشدنی اهواز، غذا‌های محلی آن است. غذا‌های سنتی اهواز از‌جمله مواردی هستند که در سفر به این‌شهر نباید آن‌ها را از دست بدهید. حتی اگر برای روزی در این‌شهر توقف می‌کنید، بهتر است برای غذا‌های محلی آن برنامه داشته باشید و بهترین‌ها را امتحان کنید.

اگر از طرف‌داران غذا باشید، بدون‌شک سفر به اهواز و استفاده از غذا‌های خوشمزه آن یکی از خاطرات زیبا در سفر شما خواهد بود. ذائقه مردم اهواز بیشتر طعم‌های تند را می‌پسندد و به همین دلیل اغلب غذا‌های این‌شهر را با فلفل زیاد و تند خواهید یافت. در این‌مقاله تعدادی از لذیذ‌ترین غذا‌های جنوبی را برای شما نام‌برده و توضیحی مختصر درباره آن‌ها بیان می‌کنیم. در اهواز بیش از صد غذای مختلف پخته می‌شود و این‌ها فقط نمونه‌هایی از غذا‌های شهر هستند.

کبه عربی

کبه عربی یکی از غذا‌های لذیذ در اهواز است. غذا شباهت زیادی به سمبوسه دارد. نکته‌ای که آن را با سمبوسه متمایز می‌کند این است که قبل از سرخ کردن آن با شکلی‌های بیضی، آن را در لایه‌ای از برنج پخته‌شده می‌پیچند.

مواد و ترکیباتی که در پخت این‌غذا استفاده می‌شود، متفاوت است و هر‌کس با ذائقه خود می‌تواند مواد مختلفی را به آن اضافه کند. مثلا ممکن است در جایی آن را با کشمش و در مواردی با دیگر مواد غذایی مشاهده کرده و میل کنید. گوشت چرخ‌کرده، برنج و لپه از ترکیبات اصلی کبه عربی هستند.

معسل

معسل یا ماعسله یکی از دسر‌های خوشمزه خوزستان است که برای درست‌کردن آن از خرما استفاده می‌شود. در سفر خود به اهواز بهتر است این دسر پر‌خاصیت و مقوی را امتحان کنید.

احتمالا مزه آن برای مدت‌ها زیر زبان شما خواهد بود و آن را فراموش نخواهید کرد. طبع این‌دسر گرم است و مزه‌های بسیاری را در دل خود دارد. برای درست‌کردن این‌دسر مقوی از خرما و شیره آن، کنجد، زنجبیل، دارچین، هل، جوز هندی و فلفل استفاده می‌شود.

همان‌طوری که از ترکیبات آن مشخص است شما با ترکیبی مقوی و احتمال با طعم و بویی فوق‌العاده طرف خواهید بود. بسیاری افراد معسل را به همراه چای مصرف می‌‎کنند.

امگشت

اگر بلیط هواپیما تهران اهواز را برای سفر خود رزرو کرده‌اید، حتما برای غذا‌هایی که قرار است در سفر میل کنید، برنامه ویژه داشته باشید. غذا‌های اهواز متنوع هستند و بهتر است در فرصت سفر تعدادی از غذا‌هایی که دوست دارید را میل کنید.

یکی از غذا‌های معروف اهواز که میان اعراب شهر متداول است، امگشت است. امگشت طعم بی‌نظیری دارد و در پخت آن از بهترین نوع ماهی تن استفاده می‌شود. ادویه‌های مخصوصی که برای آماده‌کردن این‌غذا به‌کار می‌روند، طعم و بوی بی‌نظیری را به آن می‌دهند که هوش از سر مسافران می‌برد.

حمیس توله و حمیسه

حمیس توله یکی از غذا‌های خوشمزه اهواز است که به آن پنیرک نیز گفته می‌شود. برای پخت این‌غذا از گیاه پنیرک استفاده شده و شکلی شبیه نرگسی یا بورانی بدون تخم‌مرغ دارد. نارنج، رب انار و ادویه‌های مخصوص هم در پخت به غذا اضافه می‌شود تا ‌کنار خواص دارویی آن، طعم بی‌نظیری هم به وجود بیاید.

گیاه دارویی پنیرک خواص دارویی و درمانی بسیاری دارد که بد نیست درباره آن‌ها مطالعه کنید. غذای حمیس توله نیز به علت به‌کار‌بردن این‌گیاه در خود، خواص خوبی دارد که به افراد بسیاری مصرف آن توصیه می‌شود.

غذای دیگر با نام حمیسه نیز در اهواز وجود دارد که از غذا‌های پرطرف‌‎دار است و برای پخت آن از جگر، پیاز، ادویه و رب استفاده می‌شود. حمیسه همان‌طور که مشخص است با حمیس توله تفاوت دارد و دو غذای معروف ولی متفاوت اهوازی هستند.

پاکورا

همان‌طور که گفته شد مردم اهواز نیز مانند هندی‌ها به غذا‌های تند علاقه زیادی دارند. اگر بلیط هواپیما تهران اهواز تهیه کرده‌اید، بد نیست یکی از وعده‌های خود را به غذایی با نام پاکورا اختصاص دهید. پاکورا غذایی هندی است که در اهواز می‌توانید آن را به‌راحتی پیدا کرده و میل کنید.

آرد نخود‌چی، پیاز، سبزی معطر و ادویه‌های مخصوص تند از ترکیباتی هستند که برای پخت پاکورا استفاده می‌شوند. پاکورا یک نوع کوکوی خوشمزه با طعمی جدید است که اگر آن را دوست داشته باشید، غذای بی‌نظیری برای شما به‌شمار می‌رود.

دیگر غذا‌های اهواز

اگر به اهواز سفر کردید و شانس خوردن غذا با محلی‌های مهربان و مهمان‌نواز را داشته باشید که بسیار عالی است. اگر چنین موهبتی نصیب شما نشد حتما به یکی از رستوران‌های شهر رفته و غذای مورد‌علاقه خود را میلی کنید.

غذا‌های دیگری مانند فلافل، سمبوسه، آش ارده، آش غلغل، نافله، رنگینک و مهلبیه نیز از غذا‌های معروف اهواز هستند که باید آن‌ها را بررسی کنید. دقت داشته باشید که همان‌طور که گفته شد، بیش از صد نوع غذا در اهواز پخته می‌شود و شما بهتر است غذا‌هایی را که با ذائقه خود و همراهان سازگاری دارد را بیابید و میل کنید.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات