حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی 12 اس اولترا با اسنپدراگون 8+‌ نسل 1 از A15 Bionic در اجرای بازی و کنترل دما بهتر ظاهر شد

نوشته

1 سال قبل | 2 دیدگاه | بنچمارک، شیائومی، کوالکام

روی آوردن کوالکام به TSMC برای تولید انبوه Snapdragon 8 Plus Gen 1 تصمیمی بود که از هرجهت به‌نفع این شرکت و تولیدکنندگان اندرویدی بهره‌مند از آن بوده و خواهد بود؛ زیرا طبق بررسی‌ها، این تراشه پرچمدار با پیشرفت‌های متعددی همراه شده است که یکی از آن‌ها افزایش عملکرد درحین اجرای بازی‌ها می‌باشد. در آخرین این موارد، کاربر Golden Reviewer با تست اجرای بازی Genshin Impact، دریافته که گوشی پرچمدار شیائومی 12 اس اولترا با تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 کوالکام، راندمان بهتری از بسیاری از چیپست‌های رقیب ازجمله A15 Bionic در اجرای بازی و کنترل دما از خود نشان می‌دهد.

عملکرد فوق‌العاده شیائومی 12 اس اولترا با تراشه اسنپدراگون 8+‌ نسل 1 کوالکام در تست اجرای بازی

با اجرای Genshin Impact بر روی پرچمداران شیائومی و سامسونگ، Golden Reviewer دریافت که Xiaomi 12S Ultra به نرخ 57.7FPS دست می‌باید که بسیار قابل‌توجه‌تر از گوشی گلکسی S22 Ultra و تراشه Snapdragon 8 Gen 1 در این دستگاه است که تنها با نرخ 42.1 فریم‌برثانیه عمل می‌کند. همچنین توجه داشته باشید که تست گیمینگ Genshin Impact در بالاترین تنظیمات بصری با دمای اتاق 25 درجه انجام شده است.

با محیط کنترل‌شده‌ای مانند این، دمای خنک Snapdragon 8 Plus Gen 1 در Xiaomi 12S Ultra احتمالاً به معماری 4 نانومتری TSMC و همچنین راه‌حل خنک‌کننده بهبودیافته در گوشی پرچمدار این شرکت مربوط می‌شود. برای مقایسه، Golden Reviewer همچنین چندین دستگاه بهره‌مند از تراشه A15 Bionic را نیز آزمایش کرده است.

عملکرد فوق‌العاده شیائومی 12 اس اولترا با تراشه اسنپدراگون 8+‌ نسل 1 کوالکام در تست اجرای بازی

عملکرد فوق‌العاده شیائومی 12 اس اولترا با تراشه اسنپدراگون 8+‌ نسل 1 کوالکام در تست اجرای بازی

در این میان، به‌جز آیپد مینی 6، شیائومی 12 اس اولترا با دستیابی به میانگین نرخ فریم بالاتر از آیفون 13 پرو مکس و آیفون 2022 SE، هر دو گوشی را شکست می‌دهد و اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 خنک‌تر از A15 Bionic در هر دو دستگاه ظاهر می‌شود. یکی از مزیت‌های A15 Bionic این است که نسبت به Snapdragon 8 Plus Gen 1 بهره‌وری انرژی بهتری دارد، به این معنی که iPhone 13 Pro Max در هنگام اجرای Genshin Impact از دوام باتری بهتری برخوردار است.

بااین‌حال، بنا به‌دلایلی، آیپد مینی 6 که از همان SoC استفاده می‌کند، انرژی بیشتری مصرف می‌کند؛ اما درعین‌حال، با میانگین فریم‌ریت 59.3 از Xiaomi 12S Ultra بهتر عمل می‌کند. با توجه به این پیشرفت‌ها، نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا ببینیم اسنپدراگون 8 نسل 2 چه چیزی را به‌ارمغان می‌آورد. مانند اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، انتظار می‌رود اسنپدراگون 8 نسل 2 نیز با معماری 4 نانومتری TSMC به تولید انبوه رسیده و بازده انرژی بهتری نیز نسبت‌به این نسل خواهد داشت.

نظر شما پیرامون عملکرد فوق‌العاده شیائومی 12 اس اولترا با تراشه اسنپدراگون 8+‌ نسل 1 کوالکام در تست اجرای بازی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

عملکردش فوق‌العاده ظاهر شده البته اپل میتونست اول باشه با بالابردن فرکانس پردازنده ها چون مصرفش الان خیلی پایینه ، نصف مشکلات پردازنده های پرچمدار معماری سامسونگ و نصف دیگش هسته های سری ایکس بود ، نصفشو حل کردن امیدوارم واسه نسل ۲ همه مشکلاتش برطرف شده باشه

mohammad korg

اپل نسل ب نسل فرکانس هسته هاشو بیشتر کرده a14 فرکانسش رو 3.1 بود الانم تو a15 فرکانس رو 3.22 کلاک شده هستش پس فرکانسش حتی از اسنپ و دایمن 9000 پلاسم بیشتره ولی اسنپ بهتر عمل کرده البته دایمنسیتی 8100 واقعا فوقالعادتر از همه اینا هستش بنظرم با اینکه ی چیپ میانرده هستش ولی فقط ی فریم از a15کمتره ولی پایداریش 99 درصد ثابته واقعا نسل جدید مدیاتک عالی ظاهر شده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی