حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه اول ۲۰۲۲؛ سامسونگ همچنان در صدر

این روزها رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند به نقاط حساسی رسیده است. اپل و سامسونگ دو شرکتی هستند که به خوبی نبض بازار در دست دارند. از همین روی، آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه اول ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که سامسونگ همچنان در صدر بازار است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه اول ۲۰۲۲

آخرین اطلاعات دریافتی از International Data Corporation (یا همان IDC) نشان می‌دهد که سامسونگ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، همچنان برترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در جهان باقی مانده است. زیرا این سازنده مستقر در کره جنوبی، ۷۳.۶ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را در سه ماه اول سال تولید و عرضه کرده است. این برای شرکتی که سهم بازار جهانی آن ۲۳.۴ درصد است، بیانگر یک کاهش ۱.۲ درصدی در تولید و عرضه، نسبت مدت مشابه سال قبل در سه ماهه اول است. پشت سر سامسونگ نیز اپل در رتبه دوم قرار دارد. با این حساب می‌توان گفت که سامسونگ و اپل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ از رقبای خود پیشی گرفته‌اند.

این شرکت مستقر در ایالات متحده از ژانویه تا مارس، ۵۶.۵ میلیون دستگاه آیفون فروخته است که این آمار و ارقام معادل ۱۸ درصد از فروش گوشیهای هوشمند در سراسر جهان می‌باشد. برخلاف سامسونگ، اپل توانسته است رشد سالانه ۲.۲ درصدی در فروش خود را حفظ کند و این شرکت تنها شرکتی باشد که در سه ماهه اول امسال، وضعیت رشد سالیانه را در فروش گوشی‌های هوشمند خود نشان دهد.

آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه اول ۲۰۲۲

با بازگشت به لیست، IDC شیائومی را با فروشی بالغ بر ۳۹.۹ میلیون دستگاه گوشی (در سه ماهه اول امسال) در جایگاه سوم قرار داده است. این آمار و ارقام به این شرکت در طول دوره مذکور، سهم ۱۲.۷ درصدی را بازار گوشی‌های هوشمند داده است. Oppo و Vivo در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ به ترتیب با ۲۷.۴ میلیون و ۲۵.۳ میلیون در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار دارند. این دو شرکت با کاهش ۲۷ درصدی (برای Oppo) و کاهش ۲۸ درصدی (برای Vivo) در حجم تولید و عرضه خود نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش مشخصی داشته‌اند.

سهم بازار اوپو در سه ماهه اول امسال، معادل ۸.۷ درصد بوده است. این در حالی است که سهم Vivo به ۸.۱ درصد رسیده است. سایر تولیدکنندگان نیز مجموعا ۹۱.۴ میلیون حجم تولید و عرضه را داشته‌اند. IDC گزارش می‌دهد که به طور کلی، فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه امسال، نسبه به سه ماه اول سال قبل، ۸.۹ درصد کاهش یافته است. به عبارتی دیگری ما شاهد سه دوره سه ماهه متوالی با وضعیت کاهشی در حجم تولید برای این صنعت بوده‌ایم. در سه ماهه اول سال جاری، ۳۱۴.۱ میلیون دستگاه گوشی هوشمند عرضه شده است که ۳.۵ درصد کمتر از پیش‌بینی صورت گرفته برای سه ماهه در ماه فوریه است.

آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه اول ۲۰۲۲

در سه ماهه اول سال گذشته، ۳۴۴.۷ میلیون گوشی هوشمند در سراسر جهان به فروش رسید. این موضوع به این معنا است که فروش سه ماهه اول امسال تا بیش از ۳۰ میلیون دستگاه کاهش یافته است. نبیلا پوپال، مدیر تحقیقات IDC، مشکلات موجود در زنجیره تامین را عامل اصلی این وضعیت در بازار گوشی‌های هوشمند می‌داند. او می‌گوید تقاضای مصرف‌ کنندگان به دلیل مشکلات اقتصادی و تورم جهانی که تقاضا برای گوشی‌ها را کاهش داده است، دچار مشکل شده است و اگرچه انتظار می‌رفت در سه‌ماهه اول، این وضعیت مقداری بهتر شود، اما به دلیل مشکلات عرضه و چالش‌های تدارکاتی و مقایسه دشوار سالیانه، به نظر می‌رسد اوضاع بدتر نیز شده است.

موسسه IDC می‌گوید که مصرف کنندگان نگران افزایش تورم و بی ثباتی اقتصادی هستند که باعث کاهش تقاضا برای تلفن می‌شود

نبیلا پوپال در بخش دیگری می‌گوید که احساسات مصرف کنندگان در تمام مناطق و به ویژه چین به طور کلی منفی است و نگرانی‌های شدید در مورد تورم و بی ثباتی اقتصادی که هزینه‌های مصرف کنندگان را افزایش داده است، وجود دارد. علاوه بر همه این موارد، تهاجم روسیه به اوکراین نیز مهم است، زیرا بلافاصله این منطقه را تحت تاثیر قرار داد و در مسیری نامعلوم ادامه دارد. با توجه به همه این عدم قطعیت‌ها، اکثر تولید کنندگان بزرگ، استراتژی رشد محافظه کارانه‌تری را برای سال ۲۰۲۲ اتخاذ کرده‌اند.

رایان ریث، معاون برنامه و بررسی دستگاه‌های موبایل در سراسر جهان در IDC نیز می‌گوید که این وضعیت کاهش تقاضا موقتی است و زمانی که اقتصاد تثبیت شود، تقاضا برای گوشی‌های هوشمند دوباره افزایش خواهد یافت. او خاطرنشان کرده است که جهان همچنان با چالش‌های متعددی مواجه است، اعم از مشکلات ژئوپلیتیک، بیماری همه‌گیر کرونا یا تورم‌های اقتصادی. تقریبا تمام اتفاقاتی که در ماه‌های اخیر رخ داده است، یک وضعیت مخالف با بازار گوشی‌های هوشمند و در واقع بسیاری از بخش‌های دیگر دنیای فناوری بوده است.

آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه اول ۲۰۲۲

به گفته PhoneArena، ریث همچنین می‌افزاید که سامسونگ و اپل نسبت به رقبا بهتر عمل کرده‌اند، زیرا توانستند بهتر از رقبا در زنجیره تامین، اوضاع را مدیریت نمایند. در همین حال، از سه ماهه اول ۲۰۲۱ تا سه ماهه اول ۲۰۲۲، وضعیت کنونی تغییر چندانی نکرده است. پنج تولیدکننده برتر در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، همان پنج تولیدکننده سال گذشته بودند، حتی با همان موقعیتی که هر شرکت در سال گذشته به دست آورده است.

داده‌های بیشتری در مورد محموله‌های سه ماهه اول گوشی در ماه گذشته از طریق Counterpoint Research منتشر شده است که نشان می‌دهد اپل در سه ماه اول سال، ۶۲ درصد از بازار محصولات پرچمدار را در اختیار داشته است. این بالاترین سهم اپل از این بازار در سه ماهه اول، از سال ۲۰۱۷ تا کنون است. تا آنجا که به بازار پرچمداران مربوط می‌شود، اپل برای هشتمین دوره سه ماهه متوالی در بازار گوشی‌های هوشمند، بهتر از گذشته عمل کرده است (حتی با وجود کاهش ۸ درصدی نسبت به سال گذشته). موسسه کانترپوینت گوشی‌های پریمیوم یا پرچمدار را گوشی‌هایی با قیمت ۴۰۰ دلار و بالاتر می‌داند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان