حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ هم اکنون در حال آزمایش توسط چندین شرکت است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار، کوالکام

شرکت کوالکام در نسل اخیر محصولات خود، یک تغییر نام اساسی را با هدف ساده‌کردن دسته‌بندی تراشه‌ها انجام داد. در ادامه دو تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱، حالا چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ هم اکنون در حال آزمایش توسط چندین شرکت مهم است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ چه زمانی در محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد؟!

در بازار پرچمداران اندرویدی، کوالکام بدون شک بهترین بازیگر بازارا تراشه‌ها است. حتی زمانی که Dimensity 9000 می‌تواند حداقل Snapdragon 8 Gen 1 را روی کاغذ شکست دهد، اما در عمل، بسیاری از برندها همچنان اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را انتخاب می‌کنند. اکنون، تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ آمده است و چندین برند مهم بازار نیز در حال حاضر این تراشه را در اولویت خرید و استفاده قرار داده‌اند.

به نظر می‌رسد بازار بیش از هر برند دیگری از چیپ‌های اسنپدراگون در گوشی‌های هوشمند پرچمدار استقبال می‌کند. بنابراین، می‌توان Qualcomm را پادشاه تراشه‌های پرچمدار اندروید نامید. اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ جدید از فرآیند ۴ نانومتری TSMC استفاده می‌کند. این تراشه نه تنها عملکرد خود نسبت به نسل قبلی را بهبود می‌بخشد، بلکه مصرف انرژی، تولید گرما و عمر باتری را نیز بهینه می‌کند. بنابراین، پردازنده جدید با پیشرفت‌های قابل توجهی همراه است. خبر خوب این است که اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نیز از همان فرآیند تولید استفاده خواهد کرد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ عملکردی رضایت بخش دارد

چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲

طبق گفته وبلاگ نویس و افشاگر مطرح دنیای فناوری یعنی @UniverseIce در توییتر، چندین سازنده بزرگ در حال آزمایش تراشه ۸۵۵۰ (همان اسنپدراگون ۸ نسل ۲) هستند. از نتایج آزمایش تا کنون، این برندها از عملکرد تراشه جدید بسیار راضی و خرسند هستند. در حال حاضر، بازده انرژی کلی ۸۵۵۰ بهتر از ۷۴۷۵ (یا همان اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱) خواهد بود. لازم به ذکر است که حداقل پیشرفت آن حدود ۱۵ درصد است.

اگر به یاد بیاورید، حتما می‌دانید که اسنپدراگون ۸۸۸ و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ دارای مشکلات جدی گرمایشی بودند. این موضوع باعث شد تا فناوری خنک کننده در گوشی‌های هوشمند به سرعت توسعه یابد. اگر اسنپدراگون ۸ نسل ۲ موضوع اتلاف گرما را بهبود ببخشد، این تراشه قدرتمند با توانایی بالایی در مدیریت حرارت خواهد بود.

مشخصات Snapdragon 8 Gen 2 و شرکت تولید کننده آن فاش شد

همانطور که همه ما می‌دانیم، تراشه‌های مهمی همچون اسنپدراگون ۸۸۸، اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس و اسنپدراگون ۸ نسل ۱، همگی توسط سامسونگ تولید می‌شوند. با این حال، عملکرد فرآیند تولید سامسونگ انتظارات بازار را برآورده نکرده است. در واقع، برخی حتی مجبور شدند اسنپدراگون ۸۸۸ را به دلیل مشکلات گرمایشی آن، «اژدهای آتشی» نامگذاری کنند.

بر اساس گزارش‌های دریافتی و به گفته GizChina، کوالکام پردازنده پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را در پایان سال جاری عرضه خواهد کرد. این پردازنده نیز توسط TSMC و فرآیند تولید بهینه و کارآمد این شرکت تولید خواهد شد و باید گفت که این تراشه جدید متفاوت از ترکیب ۴+۳+۱ است که توسط اسنپدراگون ۸ نسل ۱ به کار گرفته شده بود، اسنپدراگون ۸ نسل ۲ از طراحی معماری هشت هسته‌ای جدید با ترکیب ۱+۲+۲+۳ با یک هسته بزرگ بیشتر و یک هسته کمتر کوچک‌تر استفاده می‌کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان