حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید توییتر به قیمت ۴۱ میلیارد دلار

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، تجاری، شبکه‌های اجتماعی

هنوز مدت زیادی از خبر شوکه کننده چند وقت پیش که در آن ایلان ماسک ۹ درصد از سهام توییتر را خریده بود نمی‌گذرد. اما حالا گویا اوضاع عوض شده و شاهد پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید توییتر به قیمت ۴۱ میلیارد دلار هستیم. با ترنجی همراه باشید.

پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید توییتر با مبلغی بسیار گزاف…!

همین چند روز پیش، زمانی که ایلان ماسک حتی با داشتن ۹.۱ درصد از سهام شرکتی که خود شخصا خریداری کرده بود، به هیئت مدیره توییتر نپیوست، یکی از تحلیلگران گفت که این یک حرکت تاکتیکی از سوی ماسک بوده است. زیرا به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره، او مجبور می‌شود تا سقف سهام خود را به اندازه خاصی کاهش دهد. اما اگر او در بین اعضا هیئت مدیره نباشد، آزاد خواهد بود که تمام توییتر را بخرد. به نظر تصمیم ایلان ماسک هم همین بوده است

ماسک به عنوان ثروتمندترین مرد جهان با دارایی خالص ۲۷۳ میلیارد دلاری، می‌تواند توئیتر را بدون نیاز به تامین مالی تراکنش از طریق وام خریداری کند. امروز صبح مدیر عامل تسلا اعلام کرد که پیشنهاد خرید این شرکت را به قیمت ۴۱ میلیارد دلار یا ۵۴.۲۰ دلار برای هر سهم ارائه کرده است. این یک حق بیمه ۳۸ درصدی نسبت به قیمت سهام پایانی توییتر در روز قبل از افشای سهام او در شرکت است.

پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید توییتر

ماسک می‌گوید که پیشنهاد خود را برای توییتر افزایش نخواهد داد. وی در حین حضور در پادکست جو روگان، دیگ دودی معروفی را می‌کشید. او همچنین به خاطر شوخی‌ کردن درباره موارد مخدر در طول بحث‌های تجاری معروف است، بنابراین جای تعجب نیست که در پیشنهاد خود برای توییتر اشاره‌ای به آن داشته باشد.

این مولتی میلیاردر گفته است که توئیتر پتانسیل فوق العاده‌ای دارد و من آن را باز می‌کنم. به گزارش رویترز، ماسک به هیئت مدیره توییتر گفته است که این اولین و آخرین پیشنهاد اوست و در صورت رد شدن، در سرمایه گذاری خود در این شرکت تجدید نظر خواهد کرد. ماسک در نامه‌ای به برت تیلور، رئیس توییتر نوشته است: از زمانی که سرمایه‌گذاری خود را انجام دادم، اکنون متوجه شده‌ام که این شرکت نه رشد می‌کند و نه به این الزام اجتماعی در شکل فعلی‌اش عمل می‌کند. توییتر باید به یک شرکت خصوصی تبدیل شود.

حالا توییتر چند انتخاب دارد. این شبکه اجتماهی هم می‌تواند سعی کند با عرضه کردن خود برای فروش و یافتن پیشنهاد بالاتر، از خریداری شدن توسط ماسک جلوگیری کند. هم اینکه ممکن است پیشنهاد ماسک را رد کند که احتمالا منجر به یک مبارزه نیابتی می‌شود و در آن سهامداران می‌توانند به این معامله رای دهند.

ترامپ می‌گوید اگر ماسک این شرکت را بخرد به توییتر باز نمی‌گردد

توییتر همچنین می‌تواند از چیزی که به عنوان دفاع از «زمین سوخته» شناخته می‌شود، استفاده کند و زمانی که ماسک سهام کافی را خریداری کند، اقدامی انجام دهد تا این شرکت را به یک هدف سرمایه‌گذاری کمتر جذاب برای ماسک تبدیل کند. رویترز می‌گوید که واکنش ضعیف وال استریت به این پیشنهاد حاکی از آن است که ماسک ۲۹ درصد شانس دارد که این معامله را انجام دهد. سهام تسلا نیز امروز تحت تاثیر این تئوری قرار گرفت که ماسک باید برخی از دارایی‌های خود را در این شرکت بفروشد تا هزینه پیشنهادی توییتر را بپردازد.

مدیرعامل تسلا خود را مطلق‌گرای آزادی بیان می‌داند و اغلب از توییتر به خاطر سیاست‌هایش انتقاد کرده است. او بیش از ۸۱ میلیون دنبال کننده دارد که او را به عنوان یکی از محبوب‌ترین چهره ها در این پلتفرم رتبه‌بندی می‌کند. صبح امروز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که به دنبال شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در ساختمان کنگره آمریکا، از فعالیت در توئیتر، اینستاگرام و فیس‌بوک منع شده بود، گفت که در صورت خرید توئیتر توسط ماسک، به توییتر بازنخواهد گشت. ترامپ در طول چهار سال حضورش در کاخ سفید از توییتر برای اعلام سیاست‌های خود استفاده کرد.

ایلان ماسک به بزرگترین سهامدار توییتر تبدیل شد؛ افزایش ۲۵ درصدی ارزش توئیتر

به گفته وبسایت خبری PhoneArena، نیویورک پست به نقل از ترامپ می‌گوید که توئیتر بسیار خسته کننده شده است. آن‌ها از شر بسیاری از شخصیت‌های سطح پایین در توییتر خلاص شده‌اند. اما بسیاری از صداهای محافظه کارانه آن‌ها، قبلا در توییتر حضور داشته‌اند، اما این یک جنگ بسیار بزرگ بوده است. از نظر ذهنی، ما دعواهای خیلی زیادی داشتیم؛ ما به دنبال پیشروها می‌رفتیم، که من آن‌ها را غیر مترقی می‌نامم.

ما در این‌طرف با چنین سیاستی می‌جنگیم و این چیزهای خوبی است. ترامپ همچنین افزود که دوستان من شکایت کرده‌اند که توئیتر فضایی عادلانه ندارد. از ابتدای سال جاری، ۷۶.۹ میلیون نفر در ایالات متحده از توییتر استفاده می‌کنند و همچنین نزدیک به ۵۹ میلیون نفر در ژاپن از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان