حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بازسازی ساختمان و آپارتمان با کمترین بودجه

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

یکی از موضوعاتی که امروزه در میان مردم مختلف جامعه مورد توجه قرار گرفته است، مسئله‌ی مسکن و خانه است. همه‌ی ما به مکانی برای زندگی کردن احتیاج داریم و در ازای گرفتن چنین سرپناهی باید هزینه ای را به صاحب خانه بپردازیم. به طور کلی تهیه‌ی خانه در سر تا سر جهان یکی از مسائل مهم روز است. اما حتما به خوبی می دانید که در ایران به علت تورم و بالا رفتن بیش از حد قیمت خانه و مسکن، این مسئله کمی پیچیده تر شده است.

شما ممکن است بعد از مدتی دوست داشته باشید خانه ای با ظاهر جدید داشته باشید یا این که صاحب فرزند شده اید و می خواهید خانه‌ی متفاوت تر با فضاهای خاصی داشته باشید. برای این کار نیاز نیست از مکان فعلی خود نقل مکان کنید و مدت ها دنبال یک جای جدید باشید.

 

علاوه بر آن نیز انسان همواره به دنبال تغییر و تنوع است و همه چیز بعد از مدتی برای او یکنواخت می شود. راه حلی که معماران و متخصصان و خصوصا شرکت دکوراسیون داخلی دکوطرح به تاکید در این زمینه برای این موضوع پیشنهاد کرده اند، بازسازی خانه و آپارتمان شما است. بازسازی آپارتمان یک راه ساده و بدون نیاز به نقل مکان، برای داشتن یک خانه‌ی جدید است. اگر دوست دارید خانه ای تازه داشته باشید و نگران هزینه های خرید یا اجاره‌ی خانه‌ی جدید هستید، بازسازی و نوسازی خانه بهترین پیشنهاد برای شماست.

 

آیا ساختمان شما باید بازسازی شود؟

بسیاری از صاحب نظران معماری معتقدند که تمام ساختمان های جدید باید به آینده نگاه کنند نه گذشته. با این وجود، یک احساسات مردمی مداوم معتقد است که تراژدی طبیعی یا ساخته دست بشر نباید ما را از میراث مهم محروم کند و بازسازی دقیق مکان‌های شاخص از دست رفته یک فعالیت مشروع است.

بازسازی ها در خدمت نیازهای عاطفی، میهنی، زیبایی شناختی و آموزشی است. علاوه بر این، اکثر بازسازی ها خصوصا بازسازی مسکونی، چه در اینجا و چه در خارج از کشور، دستاوردهای علمی و جدی هستند. زمان نشان داده است که تعداد کمی از مردم از این مکان های دیدنی احیا شده پشیمان می شوند.

 

میزان تقاضا برای بازسازی خانه

از قرن نوزدهم،جهان به طور کلی رویکردی مبتنی بر حفاظت و نه بازسازی یا بازسازی خانه را برای مدیریت دارایی‌های میراثی مانند بناهای باستانی و بناهای تاریخی اتخاذ کرده است. این رویکرد تا حدی از طریق آزمون و خطا ظاهر شد و سپس در طول زمان در سیاست دولت رسمیت یافت. در سیاست و رویه انگلیسی، مقاومت مستدلی در برابر کار مرمت و بازسازی وجود دارد. به طور خاص، بی میلی برای انجام کارهای مرمتی وجود دارد که به قیمت درک کامل دارایی میراث، «افزودن» را حذف می کند.

مخالفت با کار بازسازی نیز در جایی ظاهر می شود که شواهد کافی برای اعتبار دارایی میراث بازسازی شده وجود نداشته باشد. این با مفهوم اهمیت نسبی که در راهنمای برنامه‌ریزی کنونی در انگلستان آمده است، تعدیل شده است. این مفهوم تشخیص می‌دهد که همه بخش‌های دارایی میراث از ارزش یکسانی در درک تاریخچه و توسعه آن برخوردار نیستند. همچنین تشخیص می دهد که تغییری که مهم ترین عناصر را حفظ یا افزایش می دهد، در حالی که اجازه از دست دادن اجزایی را می دهد که به اهمیت کمک نمی کنند، مطلوب است.

 

شروع داستان بازسازی ساختمان

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که بازسازی منزل و آپارتمان از چه مقطع و از تاریخی شروع شد؟ این موضوع به ذهن چه کسی رسید و چرا در آن دوره از تاریخ به بازسازی ساختمان های خودشان فکر می کردند؟ در دوره انقلاب صنعتی و زمانی که خانه ها از حالت ویلایی به آپارتمان تبدیل شدند، بازسازی خانه و آپارتمان با توجه به رشد جمعیت و تغییر نیاز های افراد خانواده مرسوم شد. در این دوره دستگاه ها و سیستم های مختلف پیشرفت زیادی کردند. به همین دلیل انسان تصمیم گرفت راه های ساده تری برای مسائل و مشکلات زندگی خود ارائه دهد. بازسازی و نوسازی خانه نیز یکی از راه های ساده سازی مشکل مسکن بود.

این که دقیقا در چه سالی و توسط چه شخصی روش های نوین برای بازسازی و نوسازی خانه و آپارتمان عنوان شد، مشخص نیست. چرا که پیشرفت صنعت معماری و عمران به مرور زمان اتفاق افتاد اما به طور حدودی، همان طور که گفته شد بعد از دوره‌‌ی انقلاب صنعتی، پروسه‌ی پیشرفت تکنولوژی و فناوری در بازسازی خانه توسط عده ای از معماران، شروع شد. حال که در مورد تارخچه‌ی بازسازی خانه و آپارتمان اطلاعاتی کلی را به دست آوردیم می خواهیم ببینیم، بازسازی خانه دقیقا چیست و چه تفاوتی با نوسازی خانه دارد؟

 

بازسازی خانه چیست؟

بازسازی خانه در واقع به معنای دوباره سازی خانه است. به طوری که قسمت هایی که به تعمیرات احتیاج دارند، تعمیر شده و قسمت های ظاهری خانه مرمت شوند. زمانی که شما تصمیم می گیرید تا خانه‌ی خود را بازسازی کنید، ممکن است دلایل مختلفی برای این کار داشته باشید. در واقع بازسازی ساختمان به مجموعه ای از عملیات های مختلف گفته می شود که به وسیله‌ی آن ها عملکرد ساختمان بهبود یافته و به وضعیت بهتری تغییر می کند. زمانی که صحبت از بازسازی خانه و آپارتمان می شود، در کنار کلمه‌ی بازسازی، ما کلمه‌ی نوسازی را نیز به کار می بریم. اما نوسازی چیست و چه تفاوتی با بازسازی ساختمان دارد؟

 

 بازسازی و نوسازی ساختمان

همان طور که گفته شد بازسازی به مجموعه عملیاتی گفته می شود که برای بهبود شرایط خانه انجام می شود و عملا نوعی تعمیرات است. اما نوسازی زمانی انجام می شود که کارفرما بخواهد ظاهری نو و چهره ای تازه به خانه‌ی خود بدهد. به این صورت که با یک طراحی تازه و به کمک یک معمار یا پیمانکار خوب، طرحی تازه برای خانه‌ی خود فراهم کرده و آن را اجرا می کند.

 

اولویت ها در بازسازی منزل

زمانی که می خواهید خانه خود را بازسازی و نوسازی کنید، نمی توانید از هر قسمتی که دوست دارید این کار را شروع کنید. برای این کار اولویت هایی وجود دارد که برای بازسازی باید این اولویت ها توسط معماران و پیمانکاران رعایت شود.

 

بازسازی آشپزخانه

در صدر این اولویت ها آشپزخانه‌ی شما قرار دارد. بازسازی آشپزخانه نسبت به سایر قسمت های خانه کمی سخت تر است. چرا که تجهیزاتی مانند کابینت، شیرآلات، لوله‌ی ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی و از همه مهم تر اجاق گاز در آشپزخانه قرار دارد. در برخی موارد پیش آمده که لوله‌ی یکی از این تجهیزات دچار مشکل شده است. برای رفع چنین مشکلاتی زمان بیشتر و به تبع زحمت بیشتری لازم است.

انجام دادن بازسازی این قسمت می تواند خیال شما را راحت کند. البته بهتر است قبل از شروع پروسه‌ی بازسازی خانه‌ی خود، نوع و ظاهر کابینت ها را انتخاب کنید. انواع کابینت های محبوب در میان افراد مختلف عبارت هستند از: ممبران، هایگلاس، کلاسیک، چوب طبیعی، انزو، مدرن، رنگ پولیشی و ام دی اف.

 

هزینه های بازسازی ساختمان

حال که با اولویت های مختلف در بازسازی منزل آشنا شدید، می خواهیم ببینیم بازسازی خانه و آپارتمان چه هزینه ای بر دوش کارفرما می گذارد؟ اولین چیزی که در هزینه های بازسازی خانه باید به آن توجه کنید این است که همیشه هزینه ای اضافه بر سازمان را برای بازسازی خانه‌ی خود در نظر داشته باشید و آن را کنار بگذارید. چرا که ممکن است در مراحل مختلف بازسازی خانه، مشکلاتی دیده شود که برای رفع آن ها، پیمانکار از شما هزینه ای بیشتری طلب کند.

در ابتدا توجه داشته باشید که اگر از شما هزینه ای بیشتر خواسته شد، ابتدا با یک متخصص خارج از پروژه صحبت کنید و از او درباره‌ی درستی این هزینه سوال کنید. همیشه ممکن است در مراحل مختلف مشکلاتی نظیر ترکیدگی لوله های آب یا گاز، ترک خوردگی دیوار یا نشتی سقف وجود داشت باشد. بنابراین در نظر گرفتن هزینه ای برای این مشکلات می تواند خیال شما را راحت کند.

 

بهترین شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی ساختمان

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی دکوطرح در تهران به عنوان یک شرکت معماری و دکوراسیون داخلی، بسته به نیاز مخاطب و با توجه به ضوابط نظام مهندسی فعالیت می کند و ما همواره در این شرکت سعی کرده ایم بهترین عملکرد در حرفه خود را داشته باشیم و با افتخار اعلام می کنیم که در طی این سال ها با داشتن و به کار گیری کادری مجرب و حرفه ای در تمام زمینه های بازسازی ویلا، خانه و ساختمان در خدمت شما کارفرمایان عزیز هستیم و این اطمینان خاطر را به شما خواهیم داد که می توانید پروژه های خود را با خیالی راحت به ما بسپارید.

شرکت بازسازی، معماری و دکوراسیون داخلی دکوطرح در سال 1389 در تهران تاسیس شده است و با کادری مجرب با سابقه درخشان با تکیه بر اصول و مبانی مهندسی در زمینه طراحی و اجرا از صفر تا صد در خدمت شما هموطنان و کار فرمایان عزیز می باشد. برای مشاوره رایگان با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ و ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید و تمامی اطلاعات مورد نظرتان را کاملا رایگان دریافت نمایید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات