حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پرونده اپل و گوگل زیر ذره بین FTC؛ درخواست سناتورها برای تحقیق درباره ردیابی کاربران

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، گوگل

این روزها نهادهای نظارتی کشورهای اروپایی و حتی آمریکا، شدیدا مشغول بررسی سوابق و عملکرد شرکت‌های بزرگ حوزه تکنولوژی هستند. در آخرین مورد نیز پرونده اپل و گوگل زیر ذره بین FTC قرار گرفته و شاهد درخواست سناتورها برای تحقیق درباره ردیابی کاربران هستیم. با ترنجی همراه باشید.

پرونده اپل و گوگل زیر ذره بین FTC…!

طبق گزارش وال استریت ژورنال، چهار قانون‌ گذار دموکرات ایالات متحده از کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) خواسته‌اند تا درباره اپل و گوگل (آلفابت) تحقیق کند. آن‌ها ادعا می‌کنند که این شرکت‌ها اطلاعات شخصی کاربران گوشی‌های هوشمند را جمع‌آوری کرده و می‌فروشند. این کار به عنوان دزدی و همچنین رفتار ناعادلانه و فریبنده تلقی می‌شود.

قانونگذاران ایالات متحده در نامه‌ای امضا شده به رئیس FTC، لینا خان، گفته‌اند که اپل و گوگل، به صورت عمدی شناسه‌های ردیابی تبلیغاتی خاصی را در سیستم عامل دستگاه‌های تلفن همراه قرار می‌دهند و از آن برای انجام فعالیت‌های مضر خود استفاده می‌کنند.

پرونده اپل و گوگل زیر ذره بین FTC

در این نامه همچنین اشاره شده است که اپل و گوگل همچنان شناسه ردیابی را به صورت پیش فرض فعال نگه می‌دارند. اپل برای خاموش کردن آن از کاربران می‌خواهد تنظیمات پیچیده‌ای را انجام دهند، اما گوگل به طور کلی هیچ گزینه انصرافی را ارائه نمی‌دهد. این شناسه‌ها به سادگی ساختاری را ایجاد می‌کنند که به دستگاهی متصل می‌شود که تبلغ کنندگان می‌توانند از آن برای اتصال به سایر داده‌های مربوط به مصرف‌کننده استفاده کنند.

اقدام اپل و گوگل در برابر یک تحقیق ضد انحصاری

اپل و گوگل در مرکز تحقیقات و مجادلات متعددی بوده‌اند. در ماه می میلادی، مقامات استرالیایی در مورد مسائل ضد انحصاری اپ استور نتیجه‌گیری کردند. با این حال، اپل ادعا می‌کند که نگرانی‌های جدی در مورد نتیجه گیری آن‌ها دارد. گوگل همچنین با نتیجه گیری کمیسیون رقابت و مصرف کنندگان استرالیا (ACCC) مخالفت کرده است.

آیا اپل و گوگل به‌واقع راهبرد انحصار را در قبال فروشگاه های برنامه خود در پیش گرفته‌اند؟

هراس توسعه دهندگان اپلیکیشن از سیاست های ضد انحصار اپل و گوگل

به گفته خبرگزاری GizChina، اپل ادعا می‌کند که نگرانی‌های جدی در مورد اجرای تغییرات نظارتی دارد. به گفته اپل، ACCC به دنبال سایه‌ها و موضوعاتی است که عموما وجود ندارند. این شرکت ادعا می‌کند که تحقیقات ممکن است تاثیر منفی بر توسعه بازار آن‌ها داشته باشد. علاوه بر این، اپل معتقد است که اصلاحات یاد شده، آن‌ها را مجبور به طراحی مجدد آیفون خواهد کرد.

اگر این اتفاق رخ دهد، طراحی جدید در نهایت تنها به نفع چند توسعه‌دهنده قدرتمند خواهد بود و مصرف‌کنندگان را از حمایت‌ فروشگاه‌های نرم‌افزاری محروم می‌کند. در مورد گوگل، این شرکت نحوه قضاوت درباره رفتاری که فقط یک حدس و گمان است را زیر سوال برده است. گوگل همچنین می‌گوید که اصلاحات باید فقط بر انواع رفتارهایی متمرکز شود که می‌توانند آشکارا مضر باشند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان