حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری گلکسی S23 سامسونگ دوربین زیر نمایشگر و حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی نخواهد داشت

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، دوربین، سامسونگ، شایعات

مدتی است که شایعات درباره نسل بعدی گوشی‌های گلکسی S سامسونگ آغاز شده است. اگرچه هنوز تا معرفی این دستگاه‌ها فاصله زیادی داریم. اما در آخرین اخبار دریافتی، گویا سری گلکسی S23 سامسونگ دوربین زیر نمایشگر و حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی نخواهد داشت. با ترنجی همراه باشید.

سری گلکسی S23 سامسونگ و شایعاتی درباره مشخصات سخت‌افزاری آن

گفته می‌شود که سامسونگ سال‌هاست روی فناوری دوربین زیر نمایشگر کار می‌کند. با این حال، ZTE اولین شرکتی بود که در این زمینه خوب پیش رفت و اولین گوشی هوشمند تجاری با دوربین زیر نمایشگر را عرضه کرد. این شرکت چینی امسال از نسل سوم این فناوری عبور کرد، اما سامسونگ هنوز این قابلیت را در سری پرچمداران اصلی خود عرضه نکرده است.

البته، باید قبول کنیم که شرکت کره‌ای قبلا یک گوشی هوشمند با دوربین زیر نمایشگر معرفی کرده است و آن هم Galaxy Z Fold 3 است. با این حال، به نظر می‌رسد که این ویژگی تا یک سال دیگر در انحصار خط تولید محصولات تاشو این شرکت باقی بماند. همچنین ممکن است Galaxy Z Fold 4 نوع جدیدی از این فناوری را به ارمغان بیاورد و حتی سری Galaxy S23 اصلا به چنین فناوری خاصی مجهز نباشد. در واقع پرچمداران بعدی سامسونگ بدون دوربین زیر نمایشگر عرضه خواهند شد.

سری گلکسی S23 سامسونگ

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که سامسونگ به دنبال ارتقای دوربین سلفی پرچمداران گلکسی خود است. گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۳ پلاس بالاخره ارتقای قابل توجهی در کیفیت عکس‌های سلفی خود خواهند داشت. با این حال، سامسونگ طراحی پانچ هول پرچمداران خود را حفظ خواهد کرد. به گفته یک منبع آگاه به نام Ianzuk و به نقل از منابع زنجیره تامین، فناوری دوربین زیر صفحه نمایش در سری گلکسی S23 سامسونگ مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. او توضیح نداده است که چرا سامسونگ تمایلی به استفاده از این فناوری ندارد، اما شاید گلکسی زد فولد ۳ به تنهایی بتواند این موضوع را توضیح دهد.

گلکسی زد فولد ۳ دستگاهی بسیار منحصر به فرد است که اکثریت کاربران آن را خریداری نخواهند کرد. اگرچه دستگاه‌های تاشو در آینده ارزان‌تر می‌شوند، اما هنوز هم موردی برای عامه کاربران، محصولاتی گران قیمت هستند. کسانی که Z Fold 3 را خریداری می کنند ممکن است درک کنند و بپذیرند که فناوری دوربین زیر صفحه نمایش آن نوظهور است و کیفیت آن را نمی‌توان با دوربین‌های سلفی معمولی مقایسه کرد.

همچنین وضعیت انبوه سازی و کمبود قطعات نیز وجود دارد. بر اساس این گزارش، تولید انبوه دوربین‌های زیر صفحه نمایش برای سامسونگ یک حرکت خطرناک است. این امر می‌تواند بر روی عرضه نسل جدید گلکسی اس ۲۳ تاثیر زیادی بگذارد و حتی باعث تاخیر در عرضه گوشی‌های هوشمند شود.

سری گلکسی S23 سامسونگ

با بازگشت به مسئله کیفیت، ما معتقدیم که سامسونگ این فناوری را در سری پرچمداران اصلی خود استفاده نخواهد کرد، مگر زمانی که این فناوری به حد بلوغ خاصی رسیده باشد. به غیر از ZTE، که از این برای متمایز کردن دستگاه‌های خود استفاده می‌کند، هیچ تولید کننده دیگری به اندازه کافی مطمئن نیست که به طور کامل دوربین سلفی را زیر نمایشگر قرار دهد.

به گزارش GizChina، این به سامسونگ زمان کافی می‌دهد تا تلاش خود را بر روی بهبود و توسعه این فناوری جدید متمرکز کنند. به عنوان یک مقایسه سریع، اپل که رقیب اصلی سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند است، اکنون در حال حرکت به سمت استفاده از فناوری پان هول است. یک آیفون با دوربین زیر صفحه نمایش ممکن است حتی تا چند سال آینده نیز تولید نشود. بنابراین، در حال حاضر فشار زیادی روی سامسونگ برای پذیرش این فناوری وجود ندارد.

از سوی دیگر، ظاهرا یک فناوری نوآورانه دیگر که شایعه شده بود در سری Galaxy S23 استفاده می‌شود، رد خواهد شد. صحبت‌های زیادی در مورد سنسورهای ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP3 سامسونگ وجود دارد. موتورولا در آستانه معرفی اولین پرچمدار خود با با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ است. ظاهرا سنسور جدید در سری گلکسی S23 و حتی در نسخه اولترا نیز استفاده نخواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان