حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اهمیت استفاده از شبکه های اجتماعی | مدیریت شبکه های اجتماعی با نوین هاب

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

امروزه شبکه های اجتماعی یکی از حیاتی‌ترین جنبه‌های بازاریابی دیجیتال است. و این بستر یک راه ایده آل برای دستیابی به میلیون‌ها مشتری در سراسر جهان است. طبق آمار تا سال 2023 حدود 3.5 میلیون کاربر در سراسر جهان وجود خواهد داشت. در نتیجه اگر از این کانال‌ها استفاده نکنید فرصت‌های زیادی را از دست خواهید داد و اگر صاحب یک کسب و کار هستید برای استفاده حداکثری از مزایای شبکه های اجتماعی، به مدیریت صحیح شبکه های اجتماعی نیاز دارید.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که مدیریت شبکه های اجتماعی، تنها فرآیند تولید محتوا و تجزیه و تحلیل آن است. اما مدیریت شبکه های اجتماعی، عمیق‌تر و گسترده‌تر از این است. مدیریت صحیح شبکه های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد که از کدام کانال‌ها استفاده کنید، هر چند وقت یکبار محتوای خود را پست کنید و چه نوع محتوایی برای کسب و کارتان مفید است. به طور خلاصه به شما کمک می‌کند که یک استراتژی بازاریابی قوی ایجاد کنید.

حال استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی، سبب بهبود ارتباط با مشتری، افزایش آگاهی از برند، افزایش ترافیک وبسایت و افزایش فروش خواهد شد. بدین ترتیب برای مدیریت هرچه بهتر شبکه های اجتماعی خود نیاز به ابزارهایی دارید که به قول معروف دم دستتان باشد تا با استفاده از آن بتوانید به فعالیت‌های خود سرعت دهید ، فالوورهای بیشتری به دست آورید و در نهایت کسب و کار خود را رشد دهید.

حتی اگر شما برای مدیریت شبکه های اجتماعی خود یک تیم داشته باشید برای مدیریت تمام اکانت‌های شبکه های خود به این دست از ابزارها نیاز دارید تا با استفاده از ویژگی هم تیمی در ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی وظایف را بین اعضای تیم تقسیم کنید.

ببنیند کدام یک از شبکه های اجتماعی برای شما مفید تر است

اگر شما جزو شرکت‌های کوچک یا متوسط هستید که مانند شرکت‌های بزرگ بسترهای ارتباطی گسترده و منابع کافی برای دسترسی به آن را در اختیار ندارید بهتر است همان آغاز کار بر روی یک یا دو شبکه اجتماعی اصلی متمرکز شوید. به جای اینکه در پنج یا شش شبکه اجتماعی حضوری ضعیف داشته باشید، بهتر است بر دو شبکه اجتماعی تمرکز کنید و عملکردی عالی از خود نشان دهید.

از تقویم محتوا برای فعالیت در شبکه های اجتماعی استفاده کنید

یکی از سخت‌ترین آزمون‌هایی که برندها در شبکه های اجتماعی با آن مواجه هستند تولید مستمر و دائمی محتوای با کیفیت برای طرفدارانشان است. اگر حضور هر شرکت در شبکه های اجتماعی جدی و دائمی نباشد، مانند این است که چراغ کسب و کارهای خود را خاموش کند.

اگر دائما در حال به‌روزرسانی و تولید محتوای جدید با فواصل زمانی منظم نباشید، مخاطبان فرض می‌کنند کسب و کار خود را رها کرده‌اید حتی اگر این فرضیه درست نباشد و خلاف آن ثابت شود. در واقع تداوم و پشتکار در تولید محتوا باعث می‌شود طرفداران برند شما به دنبال پیش بینی پست بعدی باشند و همین موضوع سطح ارتباط و تعامل با مخاطبان را زیاد می‌کند.

یکی از بهترین روش‌ها برای اجرای درست این شیوه تدوین تقویم محتوایی در شبکه های اجتماعی است. تقویم محتوایی به شما امکان می‌دهد تا برای هفته‌ها یا حتی ماه‌های آتی فعالیت خود را برنامه ریزی کنید و بر اساس آن پیش بروید. داشتن تقویم محتوایی سبب می‌شود تا در زمان خود صرفه جویی کنید و هر روز به دنبال عناوین جدید برای تولید محتوا نباشید همچنین از ارسال پست‌های مقطعی، بی ارزش و تکراری نیز جلوگیری کنید. علاوه بر این در تقویم محتوایی خود می‌توانید برنامه‌های ویژه‌ای برای روزهای مخصوص و مناسبت‌ها مانند شب یلدا، عید نوروز در نظر بگیرید چرا که مخاطبان در چنین روزهایی به دنبال هدیه، تخفیف، پیام جذاب و مانند این‌ها هستند.

روش‌های ارتباط قدیمی را کنار بگذارید و در شبکه های اجتماعی، شخصیت ویژه خود را بیابید و آن را تعریف کنید

استراتژی موفق برای حضور در شبکه های اجتماعی فقط به یک چیز نیاز دارد: تعامل اجتماعی. روش‌های بازاریابی سنتی، مانند تبلیغات تلوزیونی و روزنامه‌ای در زمان خود موثر بودند چراکه ارتباط یک سویه‌ای از سمت برند به طرف مشتری برقرار بود و شانس کمی برای پاسخ دادن وجود داشت.

اما حضور در شبکه های اجتماعی، یعنی این روش دیگر پاسخ‌گو نیست. اکنون گفتگوهای دو طرفه محبوب شده است و برند شما در همه ساعات هفته، زیر ذره‌بین مخاطبان است. به همین دلیل باید خود را ملزم کنید که با مخاطبان حرف بزنید.

خودکارسازی، کلمه خیلی بدی هم نیست

از آن‌جایی که می‌توان برای رشد و حفظ استراتژی‌های قوی بازاریابی در شبکه های اجتماعی کارهای مختلف در کانال‌های متفاوت انجام داد، خودکارسازی این کارها باعث صرفه جویی در زمان، انعطاف پذیری و کاهش زمان برنامه ریزی برای شبکه های اجتماعی می‌شود. مثلا ابزارهایی مانند نوین هاب به شما این اجازه را می‌دهد که چندین حساب کاربری در شبکه های اجتماعی را از یک داشبورد کاربری واحد مدیریت کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد حجم زیادی از پست‌های مربوط به روزها و هفته‌های آینده را در داشبورد بارگذاری کنید تا در هنگام خواب یا در تعطیلات محتوای شما به صورت خودکار منتشر شود.

در واقع ابزارهای خودکارسازی به شما کمک می‌کنند تا با زمانبندی انتشار محتوا و پست‌های همیشه سبز، بتوانید استراتژی بلند مدتی را برای شبکه های اجتماعی خود طرح ریزی کرده و حضور دائمی خود را در شبکه های اجتماعی بدون ایجاد شکاف یا خلا در آن تضمین کنید. یکی از ویژگی‌های برجسته و بسیار پر طرفدار ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی نوین هاب نیز امکان زمانبندی و انتشار خودکار محتواست که شما با استفاده از آن ‌می‌توانید انواع محتواها در قالب پست‌های آلبومی، تک تصویر، ویدیو و استوری را زمانبندی کنید.

ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی نوین هاب یکی از معروف‌ترین ابزارها برای مدیریت همزمان چندین اکانت شبکه اجتماعی است. شما با داشتن این ابزار به راحتی می‌توانید علاوه بر مدیریت اکانت‌های مختلف، می‌توانید تمامی پیام‌ها و کامنت‌هایی که از شبکه های مختلف دریافت می‌کنید را در یک فضا مشاهده کنید و سریعا به آن‌ها پاسخ دهید.

حتی اگر حجم کامنت و پیام‌های شما بالاست می‌توانید برای مدیریت دایرکت اینستاگرام خود و سایر شبکه های اجتماعی، آن‌ها را با استفاده از تگ دلخواه، دسته بندی کنید و خروجی اکسل بگیرید. این فایل خروجی علاوه بر اینکه به شما کمک می‌کند تا نتایج فعالیت‌های خود، پاسخ‌هایی که به مخاطبان دادید و میزان تعامل مخاطبان با خود را بسنجید، به کارفرماها نیز کمک می‌کند تا فعالیت تیم سوشال مدیا خود را رصد کند.

ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی نوین هاب امکان آنالیز شبکه های اجتماعی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. شما برای تحلیل نتایج فعالیت خود و یافتن نقاط ضعف و قوت، نیاز به بررسی عملکردتان دارید. ابزار نوین هاب آنالیز شبکه های اجتماعی برجسته و پر طرفدار در فضای سوشال مدیا مانند آنالیز پیج اینستاگرام را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی نوین هاب، فاکتورهای آنالیز و بررسی را به صورت اختصاصی برای هر شبکه اجتماعی به شما نمایش می‌دهد. برای مثال برای شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام نرخ رشد فالوورها، میانگین مشارکت، میزان ایمپرشن، هشتگ‌های پر بازدید، آنلاین بودن فالوورها، آنالیز هشتگ اینستاگرام و…از جمله فاکتورهای آنالیزی هستند.

اما برای شبکه اجتماعی مانند توییتر، تعداد ریتوییت‌ها، تعداد منشن و کامنت و برای لینکدین فاکتوری مانند دسته بندی شغلی دنبال کنندگان نیز علاوه بر فاکتورهای اصلی وجود دارد.

اما مدیریت تیمی شبکه های اجتماعی نیز یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص و کاربردی ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی نوین هاب است که با استفاده از آن می‌توانید هر یک از وظایف را به یکی از اعضای تیم خود محول کنید. لازم به ذکر است دستیار هوشمند شبکه های اجتماعی نوین هاب از API رسمی شبکه های اجتماعی برای اتصال اکانت‌های شما استفاده می‌کند و نیازی نیست پسورد اکانت خود را وارد کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات