حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش خاموش کردن حالت روشنایی خودکار در گوشی‌های اندرویدی

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Android، آموزش و راهنمایی

گوشی‌های اندرویدی، ویژگی‌های هوشمند زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. همین موضوع است که باعث می‌شود تا گوشی‌های اندرویدی، بیشترین محبوبیت را در میان افراد داشته باشند! حالت روشنایی خودکار گوشی‌های اندرویدی، ویژگی جالبی است. اما دقیقاً خاموش کردن حالت روشنایی خودکار در این گوشی‌ها، چگونه ممکن می‌شود؟

خاموش کردن حالت روشنایی خودکار اندروید

اندروید ١٢ به زودی برای دستگاه‌های بیشتری منتشر می‌شود و بهتر است هرچه زودتر، آموزش‌های مربوط به آن را در ترنجی بخوانید!

 

آموزش استفاده از داشبورد حریم خصوصی در اندروید 12

 

به نقل از Howtogeek، حسگرهای سنجش نور گوشی‌ها، این امکان را برای نمایشگرها در گوشی های اندرویدی فراهم آورده‌اند تا روشنایی را به طور خودکار تنظیم کنند تا با محیط اطراف شما مطابقت داشته باشد و از مصرف انرژی اضافی جلوگیری شود. حال، ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه آن را خاموش کنید و روشنایی را به صورت دستی کنترل کنید.

بیشتر دستگاه‌های اندرویدی، این روزها ویژگی روشنایی خودکار را «روشنایی تطبیقی» یا Adaptive Brightnes می نامند. در این قابلیت، نه تنها از حسگر نور برای مطابقت با محیط اطرافتان استفاده می‌‌شود، بلکه عادات شما نیز توسط یادگیری ماشینی به خاطر سپرده می‌شود. اگر همیشه روشنایی را در زمان خاصی از روز کم کنید، یادگیری ماشسنی این کار را برای شما خواهد کرد.

با این حال، همه این تنظیمات خودکار می توانند گاهی اوقات آزار دهنده باشد. شايد شما فقط بخواهید روشنایی را زیاد کنيد و در نقطه دلخواه نگه داريد؛ بنابراین، ما به شما از چگونگی خاموش کردن تنظیم روشنایی خودکار می‌گوییم!

در ابتدا، از بالای صفحه نمایش به پایین بکشید و روی آیکون چرخ دنده یا همان تنظیمات بزنید تا به تنظیمات بروید. سپس به پایین بروید و بخش “display” را انتخاب کنید. در ادامه، “Adaptive Brightness” را غیر فعال کنید. پس از آن، اسلایدر میزان روشنایی را بنابر سلیقه خود تغییر دهید.

در نظر داشته باشید که تا زمانی که شما آن را تغییر ندهید، در همان سطح باقی می ماند. این در واقع می تواند یک ترفند خوب برای به حداکثر رساندن عمر باتری نیز باشد. شما هنگامی که بخواهید سطح روشنایی صفحه مطابق با نظر شما تنظیم گردد از این روش استفاده کنید تا دیگر دچار مزاحمت‌های ناخواسته اندروید نشوید!

نظر شما در مورد این قابلیت چیست؟ آیا هم اکنون حالت تنظیم روشنایی خودکار را روشن کرده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
تیم ترنجی