حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ظاهر جدید اینستاگرام در حال تست گسترده‌تر است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

ماه گذشته بود که برای شما نوشتیم اینستاگرام رسما تیک تاک را کپی می کند و طراحی جدید با فید تمام صفحه جدید را اضافه خواهد کرد. همچنین قابلیت بسیار مفید منشن ویدیو را هم اضافه می کند. خب به نظر می رسد که بخش تغییر ظاهر Instagram شدت گرفته و ظاهر جدید اینستاگرام در حال تست گسترده‌تر است.

ظاهر جدید اینستاگرام

اگر پیش از این و به لطف سند داخلی به اشتراک گذاشته شده توسط The Verge حدس می‌زدیم که اینستاگرام در حال برنامه ریزی برای تغییر عمیق تجربه کاربری کاربران و نزدیک شدن به TikTok است، حالا اینستاگرام مدتی است که آشکارا در این مسیر حرکت می کند.

ارائه Reels مطمئناً سنگ بنای پیشروی متا در مسیر موفقیت TikTok است، اما این همه ماجرا نیست. جدیدترین خبر که توسط خود مارک زاکربرگ اعلام شده است، این است که اینستاگرام می‌خواهد با اتخاذ طراحی جدید، روش استفاده از مطالب را بیشتر شبیه به شبکه‌های اجتماعی رقیب کند.

طراحی جدید اینستاگرام با الهام از تیک تاک

طراحی جدید اینستاگرام با الهام از تیک تاک

در اصل، زاکربرگ با یک Story عنوان کرده که این طراحی جدید به زودی وارد مرحله آزمایشی می‌شود. در ابتدا محدود به تعداد کمی از کاربران و سپس آزمایش با محدوده بزرگتر و در نهایت ارائه نهایی خواهد بود.

تغییر طراحی اینستاگرام در حقیقت یک فید تمام صفحه جدید، درست مانند TikTok اما تفاوت‌های جزئی دارد. اواخر فروردین ۱۴۰۱ یعنی زمانی که نسخه اصلاح شده این فید برای اولین بار نمایش داده شد، یکی از سخنگویان متا اشاره کرد که هدف افزایش وزن و مرکزیت ویدیوها در اینستاگرام است.

علاوه بر این واقعیت که پست ها نوار نوتیفیکیشن بالای گوشی را نیز می گیرند، همچنین لازم به ذکر است که میانبرهای ایجاد پست جدید و دسترسی به دایرکت‌ها کمی متفاوت است.

صرف نظر از خود محتوا، نحوه ظاهر شدن آن برای کاربر بسیار مهم است زیرا کاربر همه مطالب را به طور بی رویه رد می کند.

یک فید تمام صفحه می‌تواند جذاب‌تر و محصورکننده‌تر باشد، و واضح است که اینستاگرام به مسیر تیک تاک نگاه می کند. چه کسی فکر می کرد غول فناوری امریکایی آشکارا مسیر چینی ها را پیش بگیرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)