حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اینستاگرام رسما تیک تاک را کپی می کند! فید تمام صفحه جدید و منشن ویدیو

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، شبکه‌های اجتماعی

اینستاگرام همین حالا هم در فید Reels یک کپی مشخص از تیک تاک شده است. این شبکه اجتماعی تحت تملک متا (فیس‌بوک سابق) گویا هیچ ترسی از کپی کاری ندارد و باید بگویم که اینستاگرام رسما تیک تاک را کپی می کند. این اقدام جدید شامل فید تمام صفحه جدید و منشن ویدیو خواهد بود!

کپی اینستاگرام از تیک تاک

تغییرات جدید اینستاگرام باعث می‌شود این اپلیکیشن بیشتر شبیه TikTok شود. به گفته TechCrunch، اینستاگرام در حال آزمایش فید عمودی تمام صفحه است. پس از باز کردن برنامه اینستاگرام، کاربران بلافاصله محتوای عمودی را مشاهده می کنند که به منظور «بیشتر جلوه دادن ویدیوها در مرکز توجه» است. آدام موسری، رئیس اینستاگرام، در ویدئویی که در توییتر منتشر شد آزمایش را تأیید کرد و گفت که عکس‌ها و ویدیوهای بلندتر در برخی فیدها ظاهر می‌شوند.

تصویری که توسط اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است، فید (صفحه اصلی اول) را نشان می‌دهد که توسط یک پست تمام صفحه با نظرات، کپشن، لایک‌ها و سایر ویژگی‌ها در بالای پست به جای پایین، قرار داده شده است.

اگرچه نوار Stories در بالای صفحه در تصویر وجود ندارد اما سین کیم، سخنگوی متا، می‌گوید که این نما هنگامی که کاربران شروع به پیمایش می‌کنند، فید اصلی را نشان می‌دهد و استوری‌ها همچنان در بالای صفحه آن‌ها قابل دسترسی خواهند بود.

جستجو، Reels، خرید و پروفایل شخصی کاربر همچنان از طریق دکمه‌های پایین صفحه قابل دسترسی هستند. اعلان‌ها، پیام‌ها و ویژگی‌های پست جدید، همراه با قابلیت جابه‌جایی بین حساب‌ها در بالا باقی می‌مانند.

کیم می‌گوید تصاویر ثابت و پست‌های ویدیویی نیز در فید تمام صفحه گنجانده می‌شوند.

انتخاب اینستاگرام برای آزمایش فیدهای متمرکز بر ویدیوی همه‌جانبه، واقعاً تعجب آور نیست. این شرکت به شدت ویدیوهای کوتاه را به سازندگان و کاربران ارائه کرده است و به سازندگانی که ریلزهای برتر را می سازند، جوایز نقدی ارائه می دهد و اگر ارسال مجدد آن محتوا TikToks به پلتفرم را متوقف کنید، بسیار حوشحال می شود.

در اواخر آوریل، Mosseri گفت که این پلتفرم الگوریتم رتبه‌بندی خود را تغییر می‌دهد تا به محتوای «اصلی» نسبت به محتوای دوباره منتشر بیشتر پاداش دهد. این پلتفرم روی ابزارهای سازنده سرمایه‌گذاری کرده است تا محتوای اصلی را از رقبای خود دور کند: اینستاگرام در اواخر آوریل آزمایش Templates را آغاز کرد و به سازندگان اجازه می‌داد از قالب‌های Reels موجود در ویدیوهای خود استفاده کنند.

نظر شما چیست؟ اینستاگرام را اینطوری بیشتر دوست دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)