حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شکایت از اپل به اتهام نقض حق اختراع Auto Unlock با اپل واچ

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

گوگل یکی از غول‌های بزرگ حوزه تکنولوژی است که قدرت این برند را می‌توان در توان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری محصولات آن مشاهده نمود. اخیرا شاهد شکایت از اپل به اتهام نقض حق اختراع Auto Unlock با اپل واچ هستیم. گویا به ادعای شاکی، اپل ویژگی مورد نظر را با نقض یک حق اختراع به دست آورده است. با ترنجی همراه باشید.

شکایت از اپل به اتهام نقض حق اختراع Auto Unlock با اپل واچ

ویژگی باز کردن خودکار قفل با اپل واچ برای اولین بار در جریان WWDC 2016 که از ۱۳ ژوئن ۲۰۱۶ تا ۱۷ ژوئن ۲۰۱۶ برقرار بود، معرفی شد. ابتدا این ویژگی برای مک در دسترس بود و بعدها نیز این ویژگی برای آیفون‌های دارای Face ID که مجهز به iOS 14.5 بودند و اپل واچ‌هایی که از watchOS 7.4 بهره می‌برند، عرضه شد.

اما اکنون گویا یک شرکت فکر می‌کند که اپل ویژگی بازگشایی خودکار را از آن‌ها دزدیده است و شکایتی را برای نقض حق ثبت اختراع تنظیم کرده است. از همین روی، اپل به دلیل نقض حق ثبت اختراع ویژگی باز کردن قفل خودکار با اپل واچ مورد شکایت قرار گرفته است. حق اختراعی که شرکت SmartWatch MobileConcepts LLC به آن اشاره می‌کند، پتنت ۱۰.۳۶۲.۴۸۰ با عنوان ” سیستم‌ها، روش‌ها و دستگاه‌هایی برای فعال کردن دسترسی کاربران دستگاه‌های پوشیدنی به سیستم‌های الکترونیکی امن” است. این پتنت توسط اعضای خانواده Ortiz ثبت شده است.

شکایت از اپل به اتهام نقض حق اختراع Auto Unlock با اپل واچ

جالب اینجاست که پتنت ذکر شده در ۱۱ آگوست ۲۰۱۶ در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) ثبت شده است. نکته اینجاست که قابلیت بازگشایی خودکار با اپل واچ برای مک توسط اپل در جریان WWDC 2016 اعلام شد (از ۱۳ ژوئن تا ۱۷ ژوئن) که تقریبا دو ماه قبل از ثبت اختراع توسط این شرکت شاکی است. این اختراع با توجه به محتویات دادخواست ارائه شده در تاریخ ۲۷ دسامبر ۲۰۱۶ صادر شده است. همانطور که در صفحه ثبت اختراع با USPTO مشاهده می‌کنید، پتنت در ۱۶ فوریه ۲۰۱۷ منتشر شده است و این چیزی است که با تاریخ‌های ذکر شده مطابقت ندارد.

علاوه بر این، منطقی است که اپل قبل از معرفی آن در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان، روی این ویژگی کار کرده است. با تمام آنچه که گفته شد، بعید به نظر می‌رسد که شرکتی با چنین شرایطی قصد شکایت از اپل را داشته باشد و حتی بخواهد در این پرونده پیروز شود. اما همانطور که می‌دانید این به دادگاه بستگی دارد. طبق ادعاهای موجود در این دادخواست، اپل پتنت روش‌ها و سیستم‌هایی را نقض کرده است که یک دستگاه پوشیدنی را قادر می‌سازد به سیستم‌های الکترونیکی ایمن دسترسی پیدا کند.

شکایت روسیه از اپل به بهانه امتناع این شرکت از انجام تعهدات خود صورت گرفت

به گفته خبرگزاری PhoneArena، این اولین باری نیست که اپل به دلیل نقض پتنت‌ها مورد شکایت قرار می‌گیرد. پیش از این CalTech در فناوری Wi-Fi از اپل شکایت کرده بود و جریان دادگاه WiLAN (بر روی استاندارد بی‌سیم آیفون ۶ و 7 LTE حتی هنوز هم ادامه دارد. همانطور که گفته شد، بسیاری از شرکت‌های دیگر با این اتهامات از اپل شکایت کرده‌اند.

بنابراین، برای اپل و سایر شرکت‌های کوچکتر (یا بزرگ‌تر)، چنین مواردی بی‌سابقه نیست که برای پرونده‌های نقض پتنت به دادگاه مراجعه کنند. با این حال، در این شرایط، به نظر می‌رسد که اپل می‌تواند برنده دادگاه شود. اما، همانطور که می‌دانید، سیستم‌های بررسی دادگاه و دعاوی بسیار پیچیده هستند و فقط به یک تاریخ خاص خلاصه نمی‌شود. بنابراین، باید منتظر بمانیم و ببینیم که نتیجه این پرونده چه خواهد بود. نظر شما درباره شکایت از اپل به اتهام نقض حق اختراع Auto Unlock چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان