حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برای جلوگیری از خطرات امنیتی جدی حتما گوگل کروم خود را بروزرسانی کنید

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، گوگل، مرورگر

گوگل اخیراً یک بروز رسانی امنیتی برای مرورگر گوگل کروم خود منتشر کرد که یک اشکال روز صفر را در سیستم عامل ویندوز، مک و اندروید برطرف می‌کند. گوگل کروم محبوب ترین مرورگر وب در جهان است. از آنجایی که به طور پیش‌فرض در همه تلفن‌ های اندرویدی نیز استفاده می‌شود، به احتمال زیاد شما نیز از آن استفاده می‌کنید، حتی اگر دستگاه شما مرورگر دیگری داشته باشد. در رایانه های شخصی نیز بهتر است سریعاً آپدیت را انجام دهید.

 

اخیراً یک خطر امنیتی شدید شناسایی شد که دستگاه شما را آسیب پذیر می‌کند. اما خوشبختانه گوگل آن را اصلاح کرده است. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که فوراً مرورگر Google Chrome را در دستگاه اندروید خود به روز کنید.

گوگل کروم

گوگل هنوز جزئیات نقص امنیتی گوگل کروم را اعلام نکرده است

گوگل مرورگر کروم را برای از بین بردن تهدید ناشی از آسیب پذیری امنیتی CVE-2022-2294 به روز کرده است. این شرکت این آپدیت را با عنوان “تصحیح امنیتی حیاتی” توصیف می کند. بنابراین به کاربران توصیه می‌کند در اسرع وقت مرورگر را به آخرین نسخه به روز کنند. Google Chrome نسخه 103.0.5060.71 هم اکنون منتشر و برای دانلود از فروشگاه گوگی پلی در دسترس است.

این آسیب پذیری قبلاً توسط افراد سودجو مورد سوء استفاده قرار گرفته است. اما هفته گذشته زمانی که یکی از اعضای تیم هوشمند Avast Threat آن را به گوگل گزارش داد، کشف شد. این شرکت اطلاعات زیادی در مورد این آسیب پذیری فاش نکرد و احتمالاً عمدی است. بیشتر مردم ترجیح می‌دهند ابتدا مرورگر خود را بروز کنند تا از سوء استفاده بیشتر از آسیب پذیری جلوگیری شود.

بر اساس اطلاعات محدود موجود تاکنون، این آسیب‌پذیری با نقص انبوه در مؤلفه Web Real-Time Communication مرورگر مرتبط است. منبع می‌گوید این بخش همان چیزی است که قابلیت ارتباطات بلادرنگ مرورگر را فعال می‌کند. افراد حرفه‌ای سودجو در اینترنت می‌توانند از این نقص برای اجرای حملات انکار سرویس (DoS) مضر سوء استفاده کنند.

 

این چهارمین سوء استفاده از روز صفر است که تاکنون در کروم در سال جاری با وصله امنیتی همراه می‌شود. توصیه می‌شود سریعاً مرورگر کروم خود را به‌روزرسانی کنید تا مطمئن شوید که در برابر آن محافظت می‌شوید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری