حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل نحوه استفاده از آیفون به‌عنوان وب کم مک را توضیح می‌دهد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

در یکی از لحظات هیجان‌انگیزی که درجریان کنفرانس توسعه‌دهندگان 2022 اپل اتفاق افتاد، این شرکت رویکرد عجیبی را برای بهبود کیفیت دوربین کامپیوترهای مک با استفاده از آیفون ارائه کرد. این قابلیت که با نام Continuity Camera و ازطریق سیستم‌عامل macOS Ventura ارائه می‌شود، کاربران را قادر می‌سازد تا از دوربین‌های پشتی آیفون به‌عنوان وب کم مک به‌منظور بهبود تجربه برقراری تماس‌های ویدیویی و برگزاری کنفراس‌های آنلاین استفاده کنند.

استفاده از آیفون به‌عنوان وب کم مک

Karen Xing، مهندس اپل، به‌تازگی توضیح مفصلی درباره نحوه عملکرد قابلیت Continuity Camera ارائه کرده است. وی در این‌باره توضیح می‌دهد که آیفون در شرایط مختلفی مانند اجرای macOS 13 در مک و iOS 16 در آیفون، می‌تواند به‌عنوان وب کم و میکروفون برای مک ظاهر شود.

به‌طورخلاصه، پیش‌نیاز استفاده از ویژگی Continuity Camera و جایگزینی آیفون به‌عنوان وب کم مک شامل موارد زیر می‌شود:

    آیفون 8 و بالاتر با سیستم‌عامل iOS 16

    مک‌های دارای macOS 13 Ventura

ویژگی Center Stage دوربین و همچنین گزینه‌های حالت پرتره و استودیو نور که اپل در برخی از دستگاه‌های اخیر خود ارائه می‌کند، در Continuity Camera نیز ازطریق منوی Control Center آیفون خود در دسترس خواهد بود تا بتوانید به‌دلخواه آن‌ها را تعویض کنید.

استفاده از آیفون به‌عنوان وب کم مک

استفاده از آیفون به‌عنوان وب کم مک

Xing همچنین توضیح می‌دهد که اپل یک API مفید برای توسعه‌دهندگان iOS 16 و macOS 13 خواهد داشت که به برنامه آن‌ها اجازه می‌دهد به‌طور خودکار آیفون شما را به‌عنوان وب کم برای مک شناسایی کرده و از آن استفاده کند.

این بدان معناست که نه‌تنها FaceTime، بلکه Zoom یا دیگر برنامه‌های چت ویدیویی محبوب نیز امکان استفاده از این قابلیت را دارند. همچنین اپل وعده داده که به‌طور بالقوه‌ای تعداد بیشتری اپلیکیشن را برای سازگاری گسترده‌تر از این ویژگی تضمین می‌کند.

در جنبه عملی، گزینه Continuous Camera می‌تواند به‌طور خودکار یا زمانی که آیفون شما روی پایه قرار دارد و با کابل USB متصل است، یا به‌صورت بی‌سیم زمانی که مک، یک آیفون در نزدیکی آن را برای اتصال بلوتوث یا Wi-Fi شناسایی می‌کند، استفاده می‌شود.

مک می‌تواند از دوربین آیفون شما با وضوح 1440p و با نرخ 60 فریم‌برثانیه استفاده کرده، درحالی‌که شما می‌توانید از حالت نمایش دسکتاپ اپل نیز برای نمایش تصویر صاف از دوربین فوق‌عریض آیفون استفاده کنید، هرچند که این تصاویر فقط با نرخ 30 فریم‌برثانیه قابل‌استفاده هستند.

درهرصورت، به‌نظر می‌رسد که Continuous Camera آیفون که با iOS 16 و macOS 13 ارائه می‌شود، بسیار پررنگ‌تر از آن چیزی است که اپل در رویداد خود از آن صحبت کرد.

نظر شما درباره‌ی قابلیت Continuous Camera و استفاده از آیفون به‌عنوان وب کم Mac چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی