حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فاصله ایران تا عمان با هواپیما

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

مسقط یکی از شهرهای نزدیک به ایران و ازطریق دریا همسایه ما است. این شهر که بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر عمان محسوب می‌شود، همیشه ازنظر سیاسی و بین‌المللی اهمیت زیادی داشته و دارد. همین اهمیت سیاسی علاوه‌بر پیشینه تاریخی، ثروت و مدیریت صحیح باعث شده تا یکی از قطب‌های گردشگری خاورمیانه و شهرهای حاشیه خلیج فارس باشد.

ایران کشوری است که به‌سبب روابط نزدیک همسایگی و تجارت، مسافران زیادی را به مسقط می‌فرستد. ایرانی‌ها همیشه برای بازدید از بناهای دیدنی و تجارت به عمان سفر می‌کنند. در این مطلب به معرفی مکان‌های دیدنی مسقط و شرایط سفر با هواپیما می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا با آگاهی و آسودگی،پرواز تهران مسقط را به‌عنوان شروع سفر خود انتخاب کنید.

مسقط پایتخت سوییس خاورمیانه

شهر مسقط شهری مرفه، زیبا و با جاذبه‌های گردشگری طبیعی و انسانی است. جاذبه‌های گردشگری این شهر به سه دسته جاذبه‌های طبیعی، بناهای مدرن و سازه‌های تاریخی تقسیم می‌شوند. این شهر در هر سه دسته جاذبه‌هایی سرآمد دیگر کشورهای منطقه دارد که بسیار خوب از آن‌ها نگهداری می‌شود.

مکان‌های تاریخی

دژ نخل

دژ نخل یکی از بناهای تاریخی با قدمت حدود هزار سال است که نزدیکی مسقط قرار دارد. دژ نخل در گذشته به‌سبب جلوگیری از حمله به شهر ساخته شده و اکنون اطراف آن را با نخلستانی بزرگ پر کرده‌اند. یکی از زیباترین مناظر این شهر را می‌توان با بالارفتن از برج‌های این دژ تماشا کرد؛ زیرا با مرمت و بازسازی آن‌ها امکان بازدید کامل از  همه قسمت‌های قلعه فراهم است.

شهر بهلا

شهری تاریخی با خانه، قلعه و کاروانسراهای قدیمی که یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری این کشور است. بهلا، طی مدت‌زمان زیادی به‌عنوان استراحتگاه مردم در بیابان شناخته و همین امر باعث رونق، تردد مداوم مردم و ماندگاری یادگاری عظیم از فرهنگ گذشتگان شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های بهلا را وجود بازار‌هایی با صنایع‌دستی سفالی می‌دانند. طبیعتا بهترین گزینه برای صنایع‌دستی در بیابانی که جز خاک و آب چیز دیگری ندارد، سفالینه‌های زیبا و ارزشمند است. از سال‌های بسیار دور تا زمان‌حال مردم بهلا آن را شناخته و به‌خوبی استفاده کرده‌اند.

جاذبه‌های طبیعی 

صحراهای وحیبا

چه کسی است که نام کشورهای شبه جزیره عربستان را بشنود و بیابان و کویر در ذهن او تداعی نشود! مهم‌ترین و بارزترین طبیعت‌گردی که می‌توان در کشور عمان انجام داد، بیابان‌گردی است. همیشه تورهایی برای بازدید از زیبایی‌های صحرا همراه با شتر و کمپ‌های شبانه وجود دارد که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید با رزرو یکی از آن‌ها به این سرزمین جذاب و دوست‌داشتنی قدم بگذارید.

آبگرم‌های نخلستان

نزدیکی دژ نخل و در نخلستان‌های اطراف آن آبشارهایی با آب داغ وجود دارد که روی زمین می‌ریزند. این آبشارها به‌وسیله یک رود به‌سمت چندین استخر هدایت می‌شوند. این استخرها یکی از جاذبه‌های طبیعی عمان هستند که بسیاری اعتقاد دارند حضور در این استخرها برای بیماران مفید خواهد بود. هرچه که هست با یک بار شنا آسیبی به شما نمی‌زند. شما می‌توانید پس از شنا در آن‌جا زیر نخل‌های نخلستان استراحت کنید و از سفر خود لذت ببرید.

بناهای مدرن و جدید

شاید دور از انتظار نباشد که با توان مالی که کشور عمان دارد، اقدام به ساخت کاخ‌های مجلل و بناهای عظیم و دیدنی کند. بناهای مدرن و مجلل از ویژگی‌های شاخص این کشور در نگاه توریست‌ها است. در این کشور که چندین کاخ بزرگ مخصوصا در مسقط وجود دارد و البته بازدید عمومی ندارند، مسجدی سال 2001 افتتاح شد که به مسجد سلطان قابوس معروف است. همان‌طورکه مشخص است این مسجد به‌دستور سلطان قابوس و با استفاده از بهترین معماری، وسایل و… ساخته شد. اغلب تزیینات به‌کار رفته در این مسجد در دنیا کم‌نظیر یا حتی بی‌نظیر است. برای نمونه این وسایل می‌توان به قالی 21 تنی ایرانی اشاره کرد که بافت آن حدود چهار سال طول کشید؛ هنرمندان ایرانی از کاشان، تبریز و… در بافت این فرش هنرنمایی کرده‌اند.

شرایط پرواز تهران مسقط

مسقط یکی از شهرهایی است که پروازهای زیادی از شهرهای ایران به آن‌جا انجام می‌شود. جز تهران از شهر‌های شیراز و مشهد نیز پروازهای مستقیم با ایرلاین‌های خارجی و ایرانی به مسقط پرواز می‌کنند. تقریبا هرروز پرواز تهران مسقط انجام می‌شود. گاهی ممکن است به‌دلیل شرایط جوی یا تعداد مسافر پروازها به تعویق بیفتند. به‌همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر شرایط آن‌ها را به‌صورت آنلاین چک کنید.

فاصله هوایی تهران مسقط 1508 کیلومتر است که با سریع‌ترین پرواز چیزی حدود دو ساعت، زمان آن طول می‌کشد.

نحوه خرید بلیط مسقط

خرید بلیط پس از شروع فعالیت سایت‌های فروش اینترنتی به عمل بسیار ساده‌ای تبدیل شد. با مراجعه به یکی از آن‌ها در کم‌تر از 10 دقیقه بلیط موردنظر خود را تهیه و چمدان‌های مسافرتتان را ببندید. شما می‌توانید برای این‌کار از سایت علی بابا که سابقه خوبی در این زمینه دارد، استفاده کنید. با خرید بلیط پرواز تهران مسقط از تخفیف‌های ویژه‌ای نیز برخوردار خواهید شد. نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با سفر به مسقط با ما درمیان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات