حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش جهانی PS5 به بیش از ۲۰ میلیون دستگاه رسیده است

کنسول پلی استیشن ۵ بی شک یک کنسول محبوب است که نام حک شده SONY بر روی آن، تایید کننده برتری آن در بازار فروش خواهد بود. بر اساس اخبار و اطلاعات دریافتی، فروش جهانی PS5 حالا به بیش از ۲۰ میلیون دستگاه رسیده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

فروش جهانی PS5 به بیش از ۲۰ میلیون دستگاه رسیده است…!

ورونیکا راجرز، مدیر فروش و عملیات تجاری جهانی و معاون ارشد شرکت سرگرمی تعاملی سونی (SIE) تایید کرد که فروش جهانی PS5 سونی از ۲۰ میلیون دستگاه فراتر رفته است. از زمان عرضه این کنسول در نوامبر ۲۰۲۰، فروش آن همچنان بدون وقفه بوده است. اگر مشکل کمبود قطعات رخ نمی‌داد، سونی می‌توانست این موفقیت را زودتر عمل کند. این شرکت همچنین تاکید کرد که قصد دارد تولید کنسول را تا پایان سال به میزان قابل توجهی افزایش دهد. ورونیکا راجرز گفته است که ما خوشحالیم گزارش دهیم سونی اینتراکتیو اینترتینمنت (SIE) بیش از ۲۰ میلیون کنسول پلی استیشن ۵ در سراسر جهان فروخته است.

فروش جهانی PS5

از زمانی که PS5 معرفی شد، تیم ما به طور خستگی ناپذیری برای ارائه یک کنسول واقعا نسل بعدی که در سراسر جهان عملکردی ممتاز ارائه دهد، کار کرده است. مایلیم از این فرصت استفاده کنیم و از طرفداران خود به خاطر علاقه شما به پلی استیشن تشکر کنیم. این چیزی است که ما را به نوآوری و خلاقیت در فناوری، طراحی بازی‌های بهتر و ایجاد بهترین وضعیت برای ارائه سرگرمی سوق می‌دهد.

برای آن دسته از طرفدارانی که هنوز کنسولی به دست نیاورده‌اند، ما در حال برنامه‌ریزی برای افزایش چشمگیر تولید PS5 در سال جاری هستیم. همچنین، تا زمانی که کنسول پلی استیشن ۵ در دست همه کسانی که به آن نیاز دارند، قرار گیرد، ما همچنان بی‌وقفه به تلاش خود ادامه می‌دهیم. در گزارش قبلی (در اولین سال مالی کامل این شرکت)، سونی اعلام کرد که PS5  حدود ۸۰.۰۰۰ کنسول را تنها در ۸۲ دقیقه به فروش رسانده است.

کنسول جدید سونی، در مقایسه با پلی استیشن ۴ که در ۹ روز به ۸۰.۰۰۰ دستگاه به فروش رسانده بود، بیانگر یک تفاوت عمیق است. اگرچه فروش سونی PS5 همچنان از PS4 کمتر است، اما این شرکت انتظار دارد که فروش PS5 در چهارمین سال عرضه خود از PS4 پیشی بگیرد.

فروش PS5 در چین به ۶۷۰.۰۰۰ دستگاه رسیده و کاربران بخش پلی استیشن پلاس حالا حدود ۲۹۵.۰۰۰ نفر هستند

سونی همچنین آخرین داده‌های رسمی فروش پلی استیشن را به اشتراک گذاشته و پیش‌بینی می‌کند که سال مالی آینده رشد قابل توجهی را کسب نماید. جلسه توجیهی که توسط رئیس Sony SIE، یعنی جیم رایان به اشتراک گذاشته شده است، نشان می‌دهد که فروش PS5 سونی در چین به ۶۷۰.۰۰۰ دستگاه (پس از ۷۲ هفته از عرضه) رسیده است.

علاوه بر این، در حال حاضر حدود ۲۹۵.۰۰۰ کاربر عضو پلی استیشن پلاس وجود دارد و رتبه منطقه‌ای آن به شماره ۶ ارتقا یافته است. در کشور چین به طور متوسط گیمرها برای خرید محتوای جانبی این کنسول، ۱۴۹۵ یوان (۲۲۳ دلاری ) ​​هزینه می‌کنند. با این حساب، همه ارقام و آمارهای PS5، نسبت به PS4 افزایش زیادی داشته است.

فروش جهانی PS5

جیم رایان در مورد بخش بازی و خدمات شبکه سونی نیز صحبت کرده است. او در بیانیه خود نکات جالبی را در مورد عناوین انحصاری‌ سابق پلی استیشن به تازگی به اشتراک گذاشته است. او معتقد است که استودیوهای پلی استیشن در حال حاضر خود را به بخش نسبتا محدودی از بازار بازی محدود می‌کنند. به گفته وی، سونی تا سال ۲۰۲۵، حدود ۲۵ بازی دیگر را عرضه خواهد کرد که حدود نیمی از آن‌ها را بازی‌های مخصوص رایانه‌های شخصی و بازی‌های مخصوص موبایل تشکیل می‌دهد.

این موارد، علاوه بر حداقل ۱۲ بازی فوری این شرکت است. جیم رایان می‌گوید که بازی‌های اختصاصی سونی از لحاظ تاریخی بازیکنان را با داستان‌گویی غنی، گرافیک زیبا و گیم‌پلی عالی مجذوب خود کرده‌اند. با این حال، ما خود را به بازار نسبتا محدود این کنسول سرگرم نخواهم کرد و برای بازار رایانه‌های شخصی موبایل و حتی استریم زنده نیز برنامه جدی داریم. زیرا در این بخش های، یک پایگاه مصرف‌کننده بالقوه و عظیم وجود دارد و ما این فرصت را داریم که از چیزی که اکنون یک بخش وضعیت معمولی دارد، به وضعیتی قدرتمندتر برسیم.

فروش جهانی PS5

در همان زمان، برفینگ همچنین فروش و درآمد بازی‌های فرست پارتی سونی را پس از ورود به رایانه شخصی فاش کرد. در حال حاضر Horizon: Zero Dawn حدود ۲.۳۹ میلیون نسخه را با درآمد بیش از ۶۰ میلیون دلار فروخته است. بازی The Days Gone نیز حدود ۸۵۲.۰۰۰ نسخه با درآمد بیش از ۲۲.۷ میلیون دلار را فروخته است.

رشد فروش نسخه کامپیوتری بازی‌های انحصاری پلی استیشن قابل توجه است

رشد تصاعدی فروش سونی در نسخه‌های رایانه شخصی این انحصاری‌ها قبل از پلی استیشن نیز قابل توجه بوده است. این آمار به وضوح در گزارش جیم رایان قابل مشاهده است و سونی انتظار دارد این رشد در طول سال مالی ۲۰۲۲ و پس از آن نیز ادامه یابد. گزارش‌هایی وجود دارد که در سال مالی ۲۰۲۰، فروش خالص عناوین رایانه‌های شخصی حدود ۳۵ میلیون دلار بوده است. علاوه بر این، در سال مالی ۲۰۲۱، این رقم نسبت به سال قبل به ۸۰ میلیون دلار خواهد رسید.

علاوه بر این، سونی داده‌های دیگری را نیز در این شرح تجاری جدید در زمینه خدمات بازی و شبکه ذکر کرده است. مطالب قابل ذکر به شرح زیر می‌باشد:

  • تجارت بازی و خدمات شبکه به بالاترین میزان فروش و سود عملیاتی در تاریخ دوره انتقال پلتفرم تاکنون دست یافته است. در سال‌های مالی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲، فروش سالانه ما ۲۷۴۰ میلیارد ین (معادل ۲۰.۹ میلیون دلار) و با سود عملیاتی ۳۴۶ میلیارد ین (۲.۶ میلیارد دلار) بوده است.
  • تقاضا برای PS5 نیز در گذشته بی نظیر بوده است. در مقایسه با گذشته، ۹ روز طول کشید تا PS4 به فروشی معادل ۸۰.۰۰۰ دستگاه در خرده فروشی‌های ایالات متحده برسد. اما PS5 تنها در ۸۲ دقیقه به این عدد رسید، یعنی PS5 با سرعتی در حدود ۱۰۰۰ دستگاه در دقیقه به فروش می‌رسد. پلی استیشن حالا به برترین برند سرگرمی جهان تبدیل شده است و از رتبه نهم قبلی به جایگاه هفتم رسیده است.

 

  • نرخ فروش انباشته PS5 پس از سال ۲۰۲۳ از PS4 پیشی خواهد گرفت، اما کمبود عرضه همچنان یک مشکل بزرگ در فروش PS5 است. این مقام، سرعت فروش PS5 و PS4 را از زمان عرضه آن‌ها در این داده‌ها مقایسه کرده است. بدیهی است که فروش PS5 در سال اول از PS4 بیشتر بوده است. با این حال، در سال دوم، سرعت فروش به دلیل همه گیری کرونا کاهش یافته است. در مواجهه با برخی ریسک‌های کوتاه‌مدت، این شرکت بلافاصله اقداماتی مانند ایمن‌سازی مسیرهای پشتیبانی و تهیه قطعات از تامین‌ کنندگان را بیشتر از همیشه انجام داد و اکنون سرعت فروش این کنسول افزایش یافته است.
فروش جهانی PS5

طراحی احتمالی PS5 Slim و PS5 Pro

  • میزان تجربه عناوین رایگان برای استریم نیز بیش از ۲۵ درصد از کل میزان مصرف فروشگاه PS4 را تشکیل می‌دهد. آثار اصلی شامل «Fortress Night»، «Apex Heroes» و «Genshin Impact» است که در سال مالی 2016 تنها 5 درصد بوده است.
  • رضایت اعضای PS PLUS در این پلتفرم حدود ۷۲ درصد برای PS4 است.
  • بیش از ۲۰ عنوان اصلی (اختصاصی و غیر اختصاصی) با نسل بعدی VR “PS VR2” عرضه خواهد شد.
  • طبق پیش‌بینی‌ها، تا سال ۲۰۲۵ حدود نیمی از بازی‌ها روی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی و موبایل خواهند بود. همچنین، نیمه باقیمانده عناوین پلتفرم PS5 نیز قرار خواهند گرفت. به خصوص اکنون که این شرکت در حال برنامه ریزی برای افزایش چشمگیر فروش بازی‌های خود بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی است.

نتیجه‌گیری نهایی
به گفته جیم رایان، عنوان محبوب God of War بر روی PC نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و در کمتر از سه ماه نزدیک به ۱ میلیون نسخه (۹۷۱.۰۰۰ نسخه) فروخته است. این بازی در ۱۴ ژانویه ۲۰۲۲ منتشر شده بود. درآمد این بازی از پلتفرم PC نیز از ۲۶.۲ میلیون دلار فراتر رفته است.

به گفته GizChina، به نظر می‌رسد که مایکروسافت با کنسول ایکس باکس سری ایکس خود در رقابت با PS5 سونی، عملکردی قوی نداشته است. این کنسول تا این لحظه فروشی معادل حدود ۱۲ میلیون دستگاه دارد اما هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که بتواند از PS5 سونی پیشی بگیرد. با فروش فعلی PS5، این دستگاه برای مدتی همچنان بازهم بسیار محبوب خواهد ماند. نظر شما درباره فروش جهانی PS5 چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان