حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پلی استیشن ۵ رسما رونمایی شد

به نظر می رسد سونی در حفظ اسرار کنسول بازی نسل نهم خود عالی عملکرد و هیچ کدام از رندرهای قبلی منتشر شده حتی شبیه به طراحی نهایی PlayStation 5 نبودند. امروز پلی استیشن ۵ رسما رونمایی شد که در نسخه عادی و دیجیتال ادیشن عرضه شده است.

پلی استیشن ۵

پلی استیشن ۵

پلی استیشن ۵

سونی میزبان رویداد “Future of Gaming” بود و این شرکت از ظاهر کنسول بازی بعدی خود یعنی پلی استیشن ۵ پرده برداشت. این کنسول در پایان این رویداد به همراه کنترلر DualSense به نمایش درآمد که در ماه آوریل رونمایی شد.

سونی پلی استیشن ۵ از طرح کربن مشکی رنگ قبلی خود فاصله گرفته و یک مورد سفیدتر از قطب شمال را به نمایش می گذارد که دارای چراغ های آبی است. این احتمال وجود دارد که شرکت بتواند کنسول را در گزینه های رنگی دیگر اعلام کند.

این دستگاه در دو نسخه عرضه می شود، یک مدل استاندارد و دیگری مدل دیجیتالی باریک که “بی نظیر” خواهد بود. دستگاه حافظه SSD را ارایه می کند و دیسک های بازی از ظرفیت حداکثر ۱۰۰ گیگابایت پشتیبانی می کنند.

دسته پلی استیشن ۵ با نام Dual Sense رسما معرفی شد

تایید شده است که دسته جدید سونی DualSense دارای بازخورد هپیتیک، میکروفون داخلی، طراحی ارگونومیک بیشتر باشد. در کنار این، این شرکت مجموعه ای از گجت ها را نیز معرفی کرده است که شامل دوربین HD ، کنترل از راه دور ایستگاه شارژ کنترلر و هدست بی سیم Pulse 3D است.

این شرکت بیشترین زمان را در طول این رویداد صرف کرد تا در مورد آنها صحبت کند و برخی از عناوین اختصاصی بازی راه اندازی PS5 و همچنین بازی های indie و شخص ثالث را نشان دهد. در اینجا لیست کاملی از بازی های فاش شده در این رویداد وجود دارد:

بازی های پلی استیشن ۵

  1. 1- Spider-Man: Miles Morales
  2. 2- Gran Turismo 7
  3. 3- Ratchet & Clank: Rift Apart
  4. 4- Project Athia
  5. 5- Stray
  6. 6- Returnal
  7. 7- Sackboy: A Big Adventure
  8. 8- Kena: Bridge of Spirits
  9. 9- Oddworld: Soulstorm
  10. 10- GhostWire Tokyo
  11. 11- Godfall
  12. 12- Solar Ash
  13. 13- Hitman III
  14. 14- Astro Bot
  15. 15- LittleDevil Inside
  16. 16- NBA 2K21
  17. 17- Bugsnax
  18. 18- DeathloopResident Evil: Village
  19. 19- Pragmata
  20. 20- Horizon: Forbidden West
  21. 21- Grand Theft Auto 5 Enhanced

تاکنون این شرکت تأیید کرده است که PS5 شامل سخت افزار AMD با پردازنده Zen 2 و Navi GPU ، همراه با حافظه SSD فوق العاده سریع PCIe 4.0 و معماری جدید انتقال داده است.

سونی هنوز جزئیات قیمت و قیمت در دسترس بودن کنسول بازی پلی استیشن ۵ را اعلام نکرده اما مدیرعامل این شرکت گفته است که این دستگاه در فصل تعطیلات امسال عرضه می شود.

نظر شما چیست؟ طراحی پلی استیشن ۵ راه می پسندید؟ در مقابل ایکس باکس سری ایکس جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
36 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pooria

ژون

lovenokia

بسیار زیبا و طراحی دلنشین ! نمیدونم چرا حس خیلی خیلی بهتری نسبت به PS5 دارم .
خوب با حال اونهایی که پولشون میرسه بخرن .

pooria

ژون چرا به من ریپلای میزنی
ژوننن

mehrdad_ma

قشنگ شده

سونی پیشرو در زمینه ی صنعت کنسول های بازی و تولیدات محتوای گیمینگ .
طراحی که فوق العادست و کاملاً با گجت ها و کنترلر سِته و اگه بخوام دیزاین ps5 رو با Xbox سری x مقایسه کنم شخصاً اینو با اختلاف ترجیح میدم چون به جهت ترکیب رنگ بندی جدید طراحی کاریزماتیک تری داره و حس بهتری هم به کاربر القاء میکنه و مطمئناً ارگونومی دسته ی بازیش هم بهتر از نمونه ی مایکروسافته. احتمال اینکه برآیند قدرت پردازشی XSX بیشتر از PS5 باشه و قیمتشم کمتر باشه هست اما نظر شخصیم بر اینه که اگه بخوام برحسب معیارهایی که وجود داره بین این دوتا یکیو تهیه کنم شاید نماینده‌ی سونی انتخابم باشه .

#Xiaomi#Poco
گوشی های سری می ۱۰ و پوکو f2 pro به زودی اولین نسخه ی بتای اندروید ۱۱ رو دریافت میکنن…
✓http://uupload.ir/files/yi49_20200612_095053.jpg
✓http://uupload.ir/files/ft3_20200612_095051.jpg

bh974

خیلی خوشم اومد😍باید ببینیم تو این نقطه خارج از کره زمین چ قیمتی میشه😡

Mahdi

طراحی عالی داره ولی خب اینم گوشی نیست که بگی این خشگل تره و اون زشته مهم اینجا قدرت پردازشی و خنک کنندگی بهتر و بازیهای انحصاریه که تو مورد سوم سونی بهتره

طراحی از نظر بصری در تجربه ی کاربری طولانی مدت حائز اهمیته. اون معیارهایی که ازش صحبت کردم یکیش همین بازی های انحصاریه . در خصوص قدرت پردازشی آره خودمم بهش اشاره کردم که البته برا اونم بالاتر بودن قدرت پردازشی حداکثری(ترافلاپس) XSX تنها ملاک خرید برای عموم نیست کما اینکه توانایی سخت افزار کنسول سونی هم در اجرای تمام بازی ها با حداکثر نرخ فریم و کیفیت قابل توجه هستش و نقاط قوت خودشو داره که یکی از مهم تریناش همین سرعت حافظه ی SSD NVME PCIE 4.0 استفاده شده رو PS5 هست و چیزه کمی نیست و در ذخیره سازی و اجرای سریع تر بازی ها تأثیر گذاره. اما کجا و کدوم منبعی گفته خنک کنندهٔ ایکس باکس سری ایکس بهتر از پلی استیشن ۵ئه و یا بالعکس ؟؟

خب منم نگفتم خنک کننده ایکس باکس بهتره گفتم فعلا پلی استیشن مورد سومی رو بهتره بقیش حتی قدرت پردازشی هم معلوم نیست شاید اونم پلی استیشن بهتر باشه

Mahdi

من ایکس باکس رو انتخاب میکنم

Mahdi

قبول دارم بازیای انحصاری پلی استیشن بیشتره ولی من این بازیا رو اصلا دوست ندارم تا حالا یه بارم خدای جنگ بازی نکردم ولی میدونم واسه طرفدارای پلی استیشن این بازیا مهمترین چیزه ، دسته ایکس باکس رو هم بیشتر می پسندم

Amin

ای جان خیلی قشنگه من که خوشم اومد 🙂

afsoon

طراحیش خعلی زیباست انگار در زمان سفر کرده باشیم

V800B

دیشب ب طور زنده دیدم و بشیار خوب
ولی معرفی بازی تندتند یکم رو‌مخ بود
ولی چندتا بازیهاش عالی بود
الخصوص هیتمن
در مورد طراحی هم هم زیباست هم ن
طراحیش با دستش خیلی مچ تره
در مورد طراحی یکی از رندر های ک قبلا دیده بودم بهتر بود

Mahdi

من رزیدنت اویل دوست دارم

V800B

فعلا از نظر طراحی
برتری خفیف با سونی
ولی دسته سونی یکم تقلید از ایکس باکس بوده ولی بهترش کرده و این خیلی جالبه
ب گمونم امسال در نگاه اول سونی خوب بفروشه ولی در گذر زمان ایکس باکس بتونه خودی نشون بده ک باید منتظر زمان باشیم

Mahdi

نه دیگه سونی بیشتر میفروشه

persepolis

اصلا قشنگ نیست راحت میفته واقع بین باشیم…
اون طرحی مثله پیتزا بود اگه میشد عالی بود…

Amir galaxy

نه عزیز به صورت افقی هم میشه ازش استفاده کرد

MohammadFarhaadi

من فکر میکنم اسپنسر مهره کلیدیه این نسله و اونطوری که اون ایکس باکس رو از قعر جهنم کشید بالا و نحوه مدیریتش اون رو به مهمترین نکته تو مبارزه این نسل تبدیل میکنه.اسپنسر واقعا در ادامه بهتر از حتی مدیرای سونی کار کرد و فروش ایکس باکس رو علی رغم افتادن از چشم کاربرا خیلی بالا برد.تصمیمات درستی در زمینه اول بازیهای انحصاری و خرید شرکتهای ثالث و همچنین از نظر سخت افزاری گرفت.این نسل ایکس باکس با دست پر میاد و مطمئنا رقیب خیلی سختتری حتی نسبت به نسل سوم برای سونیه.البته من یادمه اوایل یکی از دلایلی که فنهای سونی افه میومدن برای فنهای ایکس باکس قدرت سخت افزار و رزولیشن بود!وسط نسل که وان ایکس اومد قلع و قمع کرد سخت افزار شد کشک و مهم شد بازیهای انحصاری.در صورتیکه واقعا انحصاریهای ایکس باکس همه پسند ترن مثل بازیهای ورزشیش و بازیهای شوترش که رقیب ندارن و بازیهای سونی در اصل هنری تر هستن مثل فیلمهای مخملباف!!!ایکس باکس به مدیریت اشتباه مدیرای قبلی اول نسل رو بدجور باخت و ربطی به انحصاری نداره باور کنید بازیهای مولتی ۹۵ درصد بازیها رو تشکیل میدن و انحصاریها فارق از نمرشون سلیقه ایه و فروش بالای سونی بخاطر اختلاف فاحش تو فروش سال اول با ایکس باکسه که قوانین عجیبی برای استفاده داشت.یادمه تو نظرات سایت همسایه فنهای سونی بکوارد رو بی استفاده میدونستن چون مدیر عامل سونی گفته بود بهش فکر نکنید توان ارائه همچین سرویسی نداریم!ولی وقتی دو سه سال بعد گفت ممکنه بکوارد رو ارائه بدیم نظرات رو که خوندم برام جالب بود یه طوری بودن که همون اشخاصی که میگفتن مهم نیست داشتن از خوشحالی بال در میاوردن!

Mahdi

بهترین بازی انحصاری پلی که دوست داشتم واسه ایکس باکس باشه آخرین ما ۱ و ۲ هست

eftekharifar

از نظر سخت افزار هر چقدرم قویتر باشه، آخرش وقتی نتونی انحصاری بزنی چه فایده؟
من خودم هرگز نمیتونم بیخیال God of war, Uncharted, Last of usو ….. بشم
کنسولت اصلا خدا باشه ولی بازی درست و حسابی نداشته باشی، چه فایده؟
چقدر Halo و Forza آخه؟

ARMTIN

خیلی خوشگله 😍

hamid reza

wonderful

Milad7

اژدها وارد شد 😛

Milad7

خیلی عالیه فقط ببینیم داخل ایران با چ قیمتی وارد میشه!

eftekharifar

به به…. چقدرم شیکه

baran

خیلی قشنگه🤩
ولی یکم شبیه ایکس باکسه😄

alone wolf

قشنگه ولی دسته اش خیلی شبیه نسخه قبلی است

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)