حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل با کسب رتبه سوم پردرآمدترین شرکت های بازی، از مایکروسافت و نینتندو پیشی گرفت

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، بازی، تحلیل بازار

براساس جدیدترین گزارش منتشرشده توسط وب‌سایت تحلیلی NewZoo، کمپانی اپل در سال 2021 در رتبه سوم پردرآمدترین شرکت های بازی در میان تمامی شرکت های عمومی جهانی در این حوزه، یک پله پایین‌تر از سونی و بالاتر از مایکروسافت قرار گرفته است.

کسب رتبه سوم پردرآمدترین شرکت های بازی توسط اپل

سازنده آیفون در طول سال 2021 حدود 15.3 میلیارد دلار از کل درآمد بازی‌ها را بدست آورده که افزایشی 17.7 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

در رتبه اول Tencent، شرکت چینی صاحب عناوینی مانند “League of Legends” و “PUBG Mobile”، قرار گرفته است. این شرکت در سال 2021، 32.2 میلیارد دلار درآمد داشته که 9.9 درصد بیشتر از مدت‌زمان مشابه با سال قبل است. سونی نیز با 18.2 میلیارد دلار درآمد، در جایگاه دوم این لیست قرار گرفته؛ اگرچه این شرکت کاهش 2.3 درصدی نسبت به سال گذشته را تجربه کرده است.

در کنار گوگل، اپل یکی از بزرگترین دارندگان پلتفرم برای بازی‌های موبایلی است. درحالی‌که این شرکت خدمات بازی خود (Apple Arcade) را دارد، بدون شک اکثریت قریب به‌اتفاق درآمد بازی‌های آن، از بازی‌های شخص‌ثالث در اپ استور تأمین می‌شود.

هم اپل و هم گوگل، هر دو بین 15 تا 30 درصد از سهم خریدهای اپلیکیشن و پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای در پلتفرم‌های خود را، به‌عنوان کارمزد برمی‌دارند.

کسب رتبه سوم پردرآمدترین شرکت های بازی توسط اپل

کسب رتبه سوم پردرآمدترین شرکت های بازی توسط اپل

این گزارش خاطرنشان می‌کند که تجهیزات سخت‌افزاری مانند کنسول‌های بازی مایکروسافت، سونی و نینتندو، آن‌طور که انتظار می‌رفت سود عاید شرکت‌های مالک خود نکرده‌اند.

بااین‌حال، این گزارش همچنین خاطرنشان می‌کند که در آینده، ادغام‌های بزرگ‌تر شرکت‌های تولیدکننده بازی، بر لیست مذکور تأثیر خواهند گذاشت. سونی اخیراً شرکت Bungie را خریداری کرده و مایکروسافت درحال خرید Activision/Blizzard است.

این اولین باری نیست که اپل از شرکت‌های گیمینگ سنتی پیشی می‌گیرد. در سال 2019، گفته شد که غول فناوری کوپرتینویی از مجموع شرکت‌های نینتندو، مایکروسافت، اکتیویژن-بلیزارد و سونی، درآمد بیشتری کسب کرده است.

اپل در اعلام گزارش مالی خود، درآمد حاصل از بازی و برنامه‌ها را به‌طور جداگانه اعلام نمی‌کند.

نظر شما پیرامون کسب رتبه سوم پردرآمدترین شرکت های بازی توسط اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی