حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

صفر تا صد تاسیس یک آموزشگاه آنلاین

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

آیا تاکنون به دنبال چگونگی تاسیس یک آموزشگاه آنلاین بوده‌اید، اما مطمئن نیستید که چه مراحلی را باید طی کنید؟ کووید ۱۹ بسیاری از مردم را وادار کرده است که ببینند چگونه می‌توانند مهارت‌های تدریس خود را به صورت آنلاین به کار ببرند و بسیاری از ارائه دهندگان پلتفرم آماده و منتظر داستان‌های موفقیت خود بوده‌اند. اما آنها اغلب ایده‌شان را با این فکر که «آیا این کار برای من نتیجه‌بخش خواهد بود؟» رها می‌کنند.

اگر فکر می‌کنید مهارتی برای آموزش دارید و می‌خواهید به افراد کمک کنید تا مهارت‌هایشان را ارتقا دهند، این مطلب ما را به هیچ وجه از دست ندهید.

آیا اکنون برای تاسیس یک آموزشگاه آنلاین موقعیت خوبی است؟

همه‌گیری COVID-19 تقریبا هر صنعتی که فکرش را بکنید مختل کرده است و آموزش (چه رسمی و چه غیررسمی) به طرق مختلف تحت تأثیر قرار گرفته است. در حال حاضر، تعداد افرادی که به دنبال یادگیری آنلاین هستند، بیشتر از مدارس آنلاینی است که به آنها خدمات ارائه می‌دهند و این در مورد بیشتر آموزش‌های سنتی نیز صدق می‌کند.

 

مدرسه آنلاین شما می‌تواند حول هر چیزی که دانش یا مهارت را به مخاطبان منتقل می‌کنید ساخته شود! بنابراین، اگر مهارتی دارید که می‌خواهید با مردم به اشتراک بگذارید و می‌خواهید کسب‌وکاری برای آموزش آن ایجاد کنید، هرگز زمانی بهتر از همین الان برای شروع وجود ندارد.

 

سه مدل تاسیس یک آموزشگاه آنلاین

سه مدل کسب و کار مختلف وجود دارد که می‌توانید برای تاسیس مدرسه آنلاین خود از آنها بهره ببرید. آنها عبارتند از:

  • • مدل «مدرسه شبانه»: که در آن دانش‌آموزان برای دسترسی به یک دوره خاص یک بار هزینه می‌پردازند.
  • • مدل «آکادمی»: که در آن دانش‌آموزان برای دسترسی به طیف گسترده‌ای از دوره‌ها، هزینه اشتراک می‌پردازند.
  • • مدل «ترکیبی»: که در آن دانش‌آموزان برای دسترسی به مدرسه آنلاین شما هزینه اشتراک می‌پردازند و می‌توانند برای دوره‌های اضافی، هزینه‌ای را پرداخت کنند.

سودآورترین مدارس آنلاین، معمولا از مدل‌های آکادمی یا ترکیبی استفاده می‌کنند. چرا؟ زیرا هر دو مدل در ریشه کسب و کار اشتراک دارند و درآمد ماهانه تا حدودی قابل اعتمادی را فراهم می‌کند و به شما امکان می‌دهد به جای تعقیب دائمی مشتریان جدید، بر حفظ مشتریان خود تمرکز کنید.

حال، بیایید نگاهی بیندازیم به این که چگونه می‌توانید یک کلاس مجازی را در ۵ مرحله ساده ایجاد کنید!

 

چگونه یک مدرسه آنلاین را راه‌اندازی کنیم: راهنمای ۵ مرحله‌ای

۱. مخاطبان خود را شناسایی کنید

اولین قدم برای تاسیس یک آموزشگاه آنلاین این است که مخاطبی را که می‌خواهید به آن آموزش دهید، شناسایی کنید. اگرچه ممکن است این امر بدیهی به نظر برسد – اگر شما سحر و جادو تدریس می‌کنید، احتمالا مخاطبان شما شعبده باز هستند. بنابراین ارزش دارد که ویژگی‌هایی را که دانش‌آموزان ایده‌آل شما را تشکیل می‌دهد بررسی کنید. باید مواردی از این قبیل را در نظر بگیرید:

  • • آن‌ها چند ساله هستند؟
  • • آنها در کجا قرار دارند؟
  • • با چه چیزی دست و پنجه نرم می‌کنند؟
  • • آنها می‌خواهند با مهارت‌هایی که قرار است به آنها آموزش دهید، چه کار کنند؟

این به شما کمک می‌کند تا افرادی را در بین مخاطبان فعلی خود شناسایی کنید که مایلند مشترکان پولی کلاس مجازی شما شوند.

۲. محتوای سنگ بنای خود را انتخاب کنید

کلاس مجازی شما به چیزی نیاز دارد که ما آن را محتوای سنگ بنا می‌نامیم. سنگ بنا، مهارت‌های اصلی هستند که می‌خواهید آموزش دهید و مدرسه‌تان را حول آن بسازید. این به شما کمک می‌کند تا دانش‌آموزان جدید را جذب کنید و روی انجام چند کار تمرکز کنید که برای آن‌ها ارزش ایجاد می‌کنند.

فرض کنید در حال تاسیس یک آموزشگاه آنلاین برای طراحان گرافیک هستید. شما می‌توانید محتوا را حول ۳ سنگ بنای زیر ایجاد کنید:

  • • تحقیق: چگونه مشتریان بالقوه را پیدا کنیم؟
  • • توسعه: چگونه می‌توان به طور موثر با مشتریان بالقوه تماس گرفت؟
  • • فروش: چگونه مشتریان بالقوه را به مشتریان پولی تبدیل کنیم؟

مهمترین عنصر در اینجا این است که این موضوعات همیشه سبز هستند. (یعنی محتوای درآمدزایی دارند که در آینده هم به مخاطبان خدمت رسانی می‌کند). مهارت‌ها باید برای مدت طولانی مرتبط باشند و نیاز به حداقل به روز رسانی داشته باشند. چرا؟ زیرا اگر بر روندهای آموزشی تمرکز کنید، برای همیشه به دنبال محتوای جدید خواهید بود و آنچه در گذشته آموزش داده‌اید، خیلی زود منسوخ می‌شود.

۳. برای درس‌های خود برنامه‌ریزی کنید

با وجود مخاطبان و ایده‌های اصلی خود، می‌توانید شروع به ایجاد اولین درس خود کنید. قبل از راه‌اندازی، تمرین خوبی است که برای هر یک از ایده‌های اصلی خود حداقل یک درس «کامل» داشته باشید. این بخشی است که مخاطبانتان می‌توانند قبل از رفتن به موضوع دیگری شروع کنند، به پایان برسانند و از آن بیاموزند.

با رعایت مثال طراحی گرافیکی که در بالا گفتیم، سه ویدیوی اول شما ممکن است به این صورت باشند:

  • • تحقیق: چگونه مشتریان بالقوه را در لینکدین پیدا کنیم؟
  • • توسعه: چگونه می‌توان یک ایمیل عالی را ایجاد کرد؟
  • • فروش: نحوه فروش تلفنی به مشتری چگونه باشد؟

البته لازم نیست قبل از تاسیس یک آموزشگاه آنلاین، یک مدرسه تمام و کمال داشته باشید؛ همین که دانش‌آموزان‌تان بابت هزینه‌ای که داده‌اند محتوا دریافت کنند و بازخورد اولیه‌شان مثبت باشد کفایت می‌کند.

۴. مدرسه آنلاین خود را ایجاد کنید

قدم بعدی این است که پلتفرمی را انتخاب کنید تا به شما کمک کند مدرسه خود را آنلاین کنید. شما به پلتفرمی نیاز دارید که امکانات زیر را برایتان فراهم کند:

  • • یک وب‌سایت مستقل و قابل تنظیم بسازید
  • • طیف گسترده‌ای از گزینه‌های پرداخت را ارائه دهید
  • • پرداخت‌های ماهانه مکرر را تنظیم کنید
  • • مناسب کسب و کارتان باشد
  • • کمک کند تا محتوای اصلی ویدیویی‌تان را میزبانی کنید
  • • انواع مطالب پشتیبانی را بارگذاری کنید
  • • برای دانش‌آموزان خود یک انجمن اجتماعی ایجاد کنید
  • • به آنالیز دقیق پلتفرم‌تان دسترسی داشته باشید

۵. مدرسه خود را بازاریابی کنید

مرحله آخر تاسیس یک آموزشگاه آنلاین این است که برای دسترسی به دانش‌آموزان بالقوه، خدمات‌تان را بازاریابی کنید. سریعترین و ساده‌ترین راه برای انجام چنین کاری این است که پلتفرم جدید خود را در کانال‌های فعلی‌تان تبلیغ کنید. به رسانه‌های اجتماعی، یوتیوب یا لیست پستی خود مراجعه کنید و این خبر را منتشر کنید!

شما می‌توانید استراتژی بازاریابی خود را توسعه دهید و با استفاده از ادغام‌های بازاریابی ارائه شده توسط پلتفرم انتخابی خود، کمپین‌های جامع‌تری ایجاد کنید.

کلام آخر تاسیس یک آموزشگاه آنلاین

در این راستا قصد داریم یک پلتفرم مبتنی بر وب را به شما معرفی کنیم تا بتوانید هر چه سریعتر برای تاسیس یک آموزشگاه آنلاین اقدام کنید. الوکام پلتفرمی است که به شما کمک می‌کند کلاس مجازی خود را در ساده‌ترین و پایدارترین شکل ممکن ایجاد کنید. به عبارتی دیگر، الوکام یک سامانه کاملا ایرانی است که بستری برای ارتباط تصویری و صوتی گروهی را در فضای اینترنت برای شما میسر کرده است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت الوکام مراجعه کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات